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BGG랭킹
BGG전체 : 16540
WARGAMES : 3107
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.81 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
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아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
1940년 작 '데저트 워 이집트'는 이탈리아’이집트 침공을 다룬 게임으로, 롬멜이 그들의 어리석음을 구하러 오기 전이다. 이 게임은 업데이트된 MedWar 시칠리아 게임 시스템을 사용합니다. CRT 없이 주사위, 카드만 사용할 수 있습니다. 5분이면 게임을 할 수 있고 2-3시간이면 게임을 할 수 있습니다.
대부분의 규칙과 역학은 워게임을 해본 적이 있는 누구에게나 친숙할 것이다. 그러나 리차드 버그는 이러한 단순성에 그들이 얼마나 많은 주사위를 굴릴지 뿐만 아니라 어떤 주사위(작은 무기 또는 중화기)를 굴릴지에 따라 단위를 평가하는 전투 시스템을 추가했다.
이 게임은 또한 게임을 향상시키기 위해 각 플레이어마다 한 덱(10개)씩 카드를 사용한다. (그들은 그 게임을 인용하지 않으며, 당신이 그렇게 원한다면 그들은 제외될 수 있다. 카드는 자원 시스템의 일부로서 플레이어가 카드를 구입하거나 유닛을 규합하거나 보강을 할 때 사용할 수 있는 점수를 부여한다. 선택은 각자의 몫이지만 포인트보다 선택의 폭이 훨씬 넓다.
카드는 그 자체로 선수들에게 인용구를 준다.기회&인용;, 탱크 능력 사용(또는 상대 탱크 능력 무효화), 더 많은 보급품 확보, 특별한 돌파 및 리액션 이동에 이르기까지.
&ldquo를 위한 놀이 시간;사막 전쟁 이집트”는 평균 3시간 미만이며 규칙은 솔리테르 게임 규칙을 포함하여 8페이지에 불과하다.
이집트 데저트 워의 각 게임에는 풀 박스, 규칙, 5/8” 다이컷 두꺼운 카운터, 주사위, 10장의 카드 두 벌, 두꺼운 카드 주식 게임 보드가 포함되어 있다.
박스 뒷면에 따르면 게임에는 이 시스템을 사용한 최초의 게임인 메드워 시칠리아(MedWar Silicia)의 새로운 카운터가 포함될 예정이다. 이 시스템을 이용한 다가오는 게임으로는 동로마제 1941년과 1914년 8월의 포가 있다.
1940년 작 '데저트 워 이집트'는 이탈리아’이집트 침공을 다룬 게임으로, 롬멜이 그들의 어리석음을 구하러 오기 전이다. 이 게임은 업데이트된 MedWar 시칠리아 게임 시스템을 사용합니다. CRT 없이 주사위, 카드만 사용할 수 있습니다. 5분이면 게임을 할 수 있고 2-3시간이면 게임을 할 수 있습니다.
대부분의 규칙과 역학은 워게임을 해본 적이 있는 누구에게나 친숙할 것이다. 그러나 리차드 버그는 이러한 단순성에 그들이 얼마나 많은 주사위를 굴릴지 뿐만 아니라 어떤 주사위(작은 무기 또는 중화기)를 굴릴지에 따라 단위를 평가하는 전투 시스템을 추가했다.
이 게임은 또한 게임을 향상시키기 위해 각 플레이어마다 한 덱(10개)씩 카드를 사용한다. (그들은 그 게임을 인용하지 않으며, 당신이 그렇게 원한다면 그들은 제외될 수 있다. 카드는 자원 시스템의 일부로서 플레이어가 카드를 구입하거나 유닛을 규합하거나 보강을 할 때 사용할 수 있는 점수를 부여한다. 선택은 각자의 몫이지만 포인트보다 선택의 폭이 훨씬 넓다.
카드는 그 자체로 선수들에게 인용구를 준다.기회&인용;, 탱크 능력 사용(또는 상대 탱크 능력 무효화), 더 많은 보급품 확보, 특별한 돌파 및 리액션 이동에 이르기까지.
&ldquo를 위한 놀이 시간;사막 전쟁 이집트”는 평균 3시간 미만이며 규칙은 솔리테르 게임 규칙을 포함하여 8페이지에 불과하다.
이집트 데저트 워의 각 게임에는 풀 박스, 규칙, 5/8” 다이컷 두꺼운 카운터, 주사위, 10장의 카드 두 벌, 두꺼운 카드 주식 게임 보드가 포함되어 있다.
박스 뒷면에 따르면 게임에는 이 시스템을 사용한 최초의 게임인 메드워 시칠리아(MedWar Silicia)의 새로운 카운터가 포함될 예정이다. 이 시스템을 이용한 다가오는 게임으로는 동로마제 1941년과 1914년 8월의 포가 있다.
From the publisher's website:
"Desert War Egypt, 1940, is a game covering Italy’s invasion of Egypt, before Rommel came to rescue them from their folly. This game uses an updated, and slightly expanded, version of the MedWar Sicily game system: no CRT, just dice, and cards...a totally new approach to gaming battles that can be learned in five minutes and played in 2-3 hours.
Most of the rules and mechanics will be familiar to anyone who has ever played a wargame. Richard Berg however, has added to this simplicity a combat system that rates units for how many dice they get to roll on their behalf, as well as what kind of dice (small arms or Heavy Weapons).
The game also uses cards, one deck (of 10) for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to enhance the game. (They don't "drive" the game and they can be left out, if you’re so inclined.) The cards are part of a Resource system that gives the players a number of points which they can use to buy cards, rally units or bring in reinforcements. The choice is theirs, but there are far more choices than points.
The cards, themselves, give the players "Opportunities", from using their (or negating their opponent’s) tank capabilities, to getting more supplies, to special Breakthrough and Reaction movement.
Playing time for “Desert War Egypt” as averaged less than 3 hours, and the rules are only 8 pages, including rules for playing Solitaire.
Each game of Desert War Egypt includes full box, rules, one sheet of large 5/8” die cut thick counters, dice, two decks of 10 cards, and a thick card stock game board.
According to the back of the box, the game will include new and updated counters for MedWar Sicily, the first game using this system. Upcoming games using this system include East War Russia 1941, and Guns of August 1914.
"Desert War Egypt, 1940, is a game covering Italy’s invasion of Egypt, before Rommel came to rescue them from their folly. This game uses an updated, and slightly expanded, version of the MedWar Sicily game system: no CRT, just dice, and cards...a totally new approach to gaming battles that can be learned in five minutes and played in 2-3 hours.
Most of the rules and mechanics will be familiar to anyone who has ever played a wargame. Richard Berg however, has added to this simplicity a combat system that rates units for how many dice they get to roll on their behalf, as well as what kind of dice (small arms or Heavy Weapons).
The game also uses cards, one deck (of 10) for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to enhance the game. (They don't "drive" the game and they can be left out, if you’re so inclined.) The cards are part of a Resource system that gives the players a number of points which they can use to buy cards, rally units or bring in reinforcements. The choice is theirs, but there are far more choices than points.
The cards, themselves, give the players "Opportunities", from using their (or negating their opponent’s) tank capabilities, to getting more supplies, to special Breakthrough and Reaction movement.
Playing time for “Desert War Egypt” as averaged less than 3 hours, and the rules are only 8 pages, including rules for playing Solitaire.
Each game of Desert War Egypt includes full box, rules, one sheet of large 5/8” die cut thick counters, dice, two decks of 10 cards, and a thick card stock game board.
According to the back of the box, the game will include new and updated counters for MedWar Sicily, the first game using this system. Upcoming games using this system include East War Russia 1941, and Guns of August 1914.
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