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BGG랭킹
BGG전체 : 8378
WARGAMES : 989
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.12 / 5
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디자이너
Nathan Kilgore
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아티스트
Maureen Grey, Joe Youst
-
인원
게임 소개
1944년 12월 16일 벌지 전투(Battle of Bulge — Bulge — 전투용 기갑 부대)는 노련하고 전투용 기갑 부대가 신병들을 병사로 전환하기 위해 보내지는 연합군 전선의 조용한 구역에 대항하도록 이끌었다. 흩어지고, 과도하게 확장되고, 포병이 늘어났으며, 지원군이 다가오는 아이언 타이드(IRON TIDE)에 맞서 광란의 전투로 돌진하는 동안 필사적으로 싸웠다.
아이언 타이드: Ardennes의 판저는 훈련, 전투, 그리고 전쟁 준비의 불확실성을 묘사하기 위해 힘 키팅 드로잉 기계공학을 사용합니다. 대대는 전투 가치를 정하지만, 연대와 여단은 주어진 수준의 훈련과 장비를 갖춘 부대의 가능한 효과 범위를 반영하는 치트로부터 전투력을 얻는다. 결합된 무기, 대포, 항공기, 그리고 갑옷의 힘은 모두 전투의 규모에서 큰 비중을 차지한다.
아이언 타이드: 아덴 산맥의 판저는 다음을 포함합니다.
가로 28인치, 세로 42인치짜리 지도
700개의 다이컷 백프린트 카운터
12페이지 분량의 규칙 책자
하나 17 x 32인치 턴 레코드 및 배틀 순서 차트
가로 세로 11인치 크기의 8-1/2 플레이어 지원 카드 1장
(게시인으로부터)
이 게임 시스템은 숨겨진 전투력을 활용합니다. 제2차 세계 대전의 벌지 전투를 시뮬레이션한 육각형 지도입니다.
이 게임은 유사한 Chit Pull 시스템을 사용하지만 SPI Operation Typon에서 업데이트되었습니다. 1941년 독일군의 모스크바 공격과 패튼의 제3군, 수류탄 작전, 시칠리아 전투의 승리. 선수들은 위에 보이는 것 외에 적측을 검사하지 않는 것이 좋다. 숨겨진 무더기로 인한 놀라움으로 스릴과 오싹함은 잘 준비된 계획을 망치거나 보상합니다.
(사용자의 설명)
아이언 타이드: Ardennes의 판저는 훈련, 전투, 그리고 전쟁 준비의 불확실성을 묘사하기 위해 힘 키팅 드로잉 기계공학을 사용합니다. 대대는 전투 가치를 정하지만, 연대와 여단은 주어진 수준의 훈련과 장비를 갖춘 부대의 가능한 효과 범위를 반영하는 치트로부터 전투력을 얻는다. 결합된 무기, 대포, 항공기, 그리고 갑옷의 힘은 모두 전투의 규모에서 큰 비중을 차지한다.
아이언 타이드: 아덴 산맥의 판저는 다음을 포함합니다.
가로 28인치, 세로 42인치짜리 지도
700개의 다이컷 백프린트 카운터
12페이지 분량의 규칙 책자
하나 17 x 32인치 턴 레코드 및 배틀 순서 차트
가로 세로 11인치 크기의 8-1/2 플레이어 지원 카드 1장
(게시인으로부터)
이 게임 시스템은 숨겨진 전투력을 활용합니다. 제2차 세계 대전의 벌지 전투를 시뮬레이션한 육각형 지도입니다.
이 게임은 유사한 Chit Pull 시스템을 사용하지만 SPI Operation Typon에서 업데이트되었습니다. 1941년 독일군의 모스크바 공격과 패튼의 제3군, 수류탄 작전, 시칠리아 전투의 승리. 선수들은 위에 보이는 것 외에 적측을 검사하지 않는 것이 좋다. 숨겨진 무더기로 인한 놀라움으로 스릴과 오싹함은 잘 준비된 계획을 망치거나 보상합니다.
(사용자의 설명)
December 16, 1944 — The Battle of the Bulge — Combat-honed panzer units led veterans and conscripts forward against a quiet sector of the Allied lines where untried and batle-depleted units were sent to turn recruits into soldiers. Scattered, over-extended, and out-gunned units held on, fighting desperately as reinforcements rushed into the frantic battle against the onoming IRON TIDE.
IRON TIDE: Panzers in the Ardennes uses a strength chit-draw mechanic to depict the uncertainties of training, combat, and the for of war. Battalions have set combat values, but regiments and brigades derive their combat strengths from chits that reflect the probable range of effectiveness of troops with a given level of training and equipment. Combined arms, artillery, aircraft, and the power of armor all weight heavily in the scales of battle.
IRON TIDE: Panzers in the Ardennes contains:
one 28 by 42 inch map
700 die-cut backprinted counters
12-page rules booklet
one 17 by 32 inch Turn Record and Order of Battle Chart
one 8-1/2 by 11 inch Players Aid card
(from the publisher)
This game system makes use of hidden combat strengths. Hexagon colored map simulating the Battle of the Bulge from WWII.
This game is using a chit pull system similar, but updated from the SPI Operation Typhoon: The German Assault on Moscow, 1941 and Victory in the West series games (Patton's Third Army, Operation Grenade, and Sicily). Players are encouraged to not inspect the enemy side other than what is obvious on top. Thrills and chills as surprises from the hidden stacks upset or reward well laid plans.
(user's description)
IRON TIDE: Panzers in the Ardennes uses a strength chit-draw mechanic to depict the uncertainties of training, combat, and the for of war. Battalions have set combat values, but regiments and brigades derive their combat strengths from chits that reflect the probable range of effectiveness of troops with a given level of training and equipment. Combined arms, artillery, aircraft, and the power of armor all weight heavily in the scales of battle.
IRON TIDE: Panzers in the Ardennes contains:
one 28 by 42 inch map
700 die-cut backprinted counters
12-page rules booklet
one 17 by 32 inch Turn Record and Order of Battle Chart
one 8-1/2 by 11 inch Players Aid card
(from the publisher)
This game system makes use of hidden combat strengths. Hexagon colored map simulating the Battle of the Bulge from WWII.
This game is using a chit pull system similar, but updated from the SPI Operation Typhoon: The German Assault on Moscow, 1941 and Victory in the West series games (Patton's Third Army, Operation Grenade, and Sicily). Players are encouraged to not inspect the enemy side other than what is obvious on top. Thrills and chills as surprises from the hidden stacks upset or reward well laid plans.
(user's description)
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