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게임 소개

규칙집에서:

"Dune 우주의 음모, 무역, 전쟁.­

"던의 우주, 무아디브의 등장 사이. 임페리움의 귀족 가문들 사이의 정치적, 경제적, 군사적 투쟁. 란즈라드 평의회에서 파디샤 황제에게 영향을 미치는 정치에 개입하는 것. CHOAM에서 세무타 약과 푼디 쌀 가격에 투기하면서 부를 획득합니다. 그레이트 컨벤션의 한계에서 라이벌에 대한 적대적 행동을 계획합니다.­

구성 요소:

게임은 3개의 보드로 진행되며, LANDSRAAD 보드에서는 정치적 행동을 계획하고, CHOAM 보드에서는 SOLARI(임페리엄 통화)와 자원을 교환할 수 있으며, 칸리 보드에서는 암살, 사보타주 행위 또는 전면전을 계획할 수 있습니다.­

"토큰은 상품(스파이스 멜란지, 하갈 쿼츠 등) 또는 솔라리(임페리움 통화)를 나타낸다. 또한, 각 귀족 가문과 그들의 병사들(투루퍼스, 사보테우스, 암살단)을 위한 3명의 노블을 나타내는 토큰이 있다. 또한 당신이 황제의 호의를 충족한다면 당신에게 제공될 수 있는 특별 어드바이저(Mentat 또는 Bene Gesserit)를 나타내는 토큰도 있다.­

"카드는 파워를 추구하는 동안 도움이 될 수 있는 유용한 상황을 나타냅니다. 가장 강력한 것은 우연히 얻을 수 없는 것이다. 그것은 파디샤 황제가 정중히 양보하기로 동의한 탄원서이다. 덜 강력한 상황들은 그저 운명의 행동일 뿐이다.­

게임플레이 요약:

각 플레이어는 노블 하우스를 대표하며 3개의 NOBLE 토큰을 받게 됩니다. 그는 각 차례에 따라 이 토큰을 사용하여 행동을 시도할 것입니다. 행동은 정치적(LANDSRAAD 보드), 무역(CHOAM 보드) 또는 적대적(KANLY 보드)이 될 수 있다. 플레이어가 어떤 행동을 시도하고 있음을 나타내기 위해 자신의 NOBLE 중 하나를 적절한 보드의 적절한 슬롯에 배치한다. 따라서 어드바이저를 통해 플레이어가 한 번에 할 수 있는 동작의 수는 일반적으로 NOBLE 토큰에 의해 제한된다.­

각 턴은 LANDSRAAD, CHOAM, KANLY의 세 단계로 나뉘며, 각각 해당 보드에서 플레이됩니다.­

승리:

게임 종료 운명의 카드를 뽑을 때 즉시 보여주면 게임이 종료됩니다. 솔라리가 가장 많은 노블 하우스가 승리합니다.­
From the rulebook:

"Intrigue, trade and war in the Dune universe."

"Dune's universe, between the advent of Muad'Dib. Political, economic and military struggle between the Noble Houses of the Imperium. Meddle in politics during the Landsraad Council, influencing the Padishah Emperor. Acquire wealth, speculating on Semuta Drug and Pundi Rice prices in the CHOAM. Plan hostile actions against rivals, under the limitations of the Great Convention."

Components:

"The game is conducted on 3 boards: on the LANDSRAAD board you can plan political actions; on the CHOAM board you can trade resources for SOLARI (the Imperium currency); on the KANLY board you can plan assassinations, sabotage actions, or even full-scale wars."

"Tokens represent commodities (SPICE MELANGE, HAGAL QUARTZ, etc.), or SOLARI (the Imperium currency). Also, there are tokens to represent three NOBLES for each Noble House, and for their soldiers (TROOPERS, SABOTEURS and ASSASSINS). Also there are tokens to represent the special ADVISORS (Mentat or Bene Gesserit) which you could be provided if you met the Emperor's favour."

"Cards represent useful situations which could help you during your quest for power. The most powerful ones are you cannot obtain by chance: they are PETITIONS to the Padishah Emperor which he has graciously agreed to concede (or, sometimes, not to concede). Less powerful situations are just acts of FATE."

Gameplay summary:

"Each player will represent a Noble House and will be given three NOBLE tokens: he will use those tokens to attempt actions in each turn. Actions could be political (LANDSRAAD board), trade (CHOAM board) or hostile (KANLY board): to represent that a player is attempting an action, he will put one of his NOBLE in the appropriate slot on the appropriate board. The number of action a player could do in a turn will be therefore generally limited by the NOBLE tokens he has, even if it will be possible to increase it by mean of ADVISORS."

"Each turn is divided in three phases: LANDSRAAD, CHOAM and KANLY; each to be played on the appropriate board."

Victory:

"When a player will draw the End Game Fate Card, he will immediately show it, and the game will end. The Noble house with the most SOLARI will win the game."

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