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BGG랭킹
BGG전체 : 4352
FAMILYGAMES : 1352
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.15 / 5
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디자이너
Guillaume Blossier, Frédéric Henry
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아티스트
Nicolas Fructus
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인원
게임 소개
아스테로이즈(Asteroyds)는 로보랠리와 유사하지만 자신만의 디자인으로 돋보일 수 있을 만큼 상당한 차이가 있는 레이싱 및 사전 프로그램 게임이다.
각 플레이어는 유명한 셔틀 레이서 파일럿의 역할을 맡으며 그들은 최근 우지토스 시스템을 구입한 초대형 부자 기업가에 의해 펼쳐지는 치명적인 사건에 이끌려 왔다.
아스테로이드의 목적은 매우 위험한 소행성대를 항해하고 네 개의 관문을 통과하는 것입니다. 이 디자인의 다른 게임과 다른 점은 레이스 존에 있는 거의 모든 것이 위치를 이동할 수 있기 때문에 선수들은 이를 염두에 두고 계획을 세워야 한다는 것이다.
그래서 각 라운드는 빨강, 흰색, 파랑의 세 개의 주사위를 굴리며 시작합니다. 이것들은 색깔과 일치하는 색깔의 소행성들과 관련이 있으며, 각각의 암석에는 1~6개의 숫자가 인쇄되어 있다. 이것은 모든 조종사에게 육각 기반 보드를 사용하여 각 물체가 어디로 가장 많이 이동할 것인지를 아는 데 필요한 정보를 제공한다.
요령은 어떤 물체들은 서로 다른 수의 공간을 움직이고 충돌이 일어날 때 다른 물체들이 반응하기 때문에 플레이어의 최선의 계획은 실수로 인해 진행되지 않을 수 있다는 것이다.
실수는 아스테로이스의 또 다른 독특한 면을 소개합니다. 선수들은 그들의 최상의 비행 경로를 만들고 나서 그들의 움직임을 계획할 수 있는 주어진 시간만 얻는다. 전문가의 경우 1분 30초가 권장됩니다. 이 기획의 실시간 긴장감은 긴장감이 있고 게임이 좋은 플레이 길이를 고수할 수 있도록 도와준다.
아스테로이스는 또한 사격, 특수 파일럿 파워와 같은 고급 규칙과 사격, 표적, 드론과 같은 다양한 플레이 모드를 제공한다. 이들 중 일부는 팀 플레이를 할 수 있다.
각 플레이어는 유명한 셔틀 레이서 파일럿의 역할을 맡으며 그들은 최근 우지토스 시스템을 구입한 초대형 부자 기업가에 의해 펼쳐지는 치명적인 사건에 이끌려 왔다.
아스테로이드의 목적은 매우 위험한 소행성대를 항해하고 네 개의 관문을 통과하는 것입니다. 이 디자인의 다른 게임과 다른 점은 레이스 존에 있는 거의 모든 것이 위치를 이동할 수 있기 때문에 선수들은 이를 염두에 두고 계획을 세워야 한다는 것이다.
그래서 각 라운드는 빨강, 흰색, 파랑의 세 개의 주사위를 굴리며 시작합니다. 이것들은 색깔과 일치하는 색깔의 소행성들과 관련이 있으며, 각각의 암석에는 1~6개의 숫자가 인쇄되어 있다. 이것은 모든 조종사에게 육각 기반 보드를 사용하여 각 물체가 어디로 가장 많이 이동할 것인지를 아는 데 필요한 정보를 제공한다.
요령은 어떤 물체들은 서로 다른 수의 공간을 움직이고 충돌이 일어날 때 다른 물체들이 반응하기 때문에 플레이어의 최선의 계획은 실수로 인해 진행되지 않을 수 있다는 것이다.
실수는 아스테로이스의 또 다른 독특한 면을 소개합니다. 선수들은 그들의 최상의 비행 경로를 만들고 나서 그들의 움직임을 계획할 수 있는 주어진 시간만 얻는다. 전문가의 경우 1분 30초가 권장됩니다. 이 기획의 실시간 긴장감은 긴장감이 있고 게임이 좋은 플레이 길이를 고수할 수 있도록 도와준다.
아스테로이스는 또한 사격, 특수 파일럿 파워와 같은 고급 규칙과 사격, 표적, 드론과 같은 다양한 플레이 모드를 제공한다. 이들 중 일부는 팀 플레이를 할 수 있다.
Asteroyds is a racing and pre-program game similar to RoboRally but with enough significant differences to make it stand out as its own design.
Each player takes on the role of a famous Shuttle Racer Pilot and they have been drawn to a deadly event put on by a mega-rich entrepreneur that has recently bought the Ujitos system.
The aim of Asteroyds is to navigate the highly dangerous asteroid field and pass through four gates. What sets the game apart from other games of this design is that almost everything in the race zone can move position, so the players need to plan with that in mind.
So each round begins with the rolling of three dice; red, white and blue. These relate to coloured asteroids of the matching colour and each rock has a set of numbers from 1-6 printed on them. This gives every pilot the information they need to know where each object will most likely move to (the value rolled for each dice determines which direction the object moves in) using the hex based board.
The trick is that some objects move a differing number of spaces and objects react differently when collisions occur, thus a player's best laid plans may not pan out due to mistakes.
Mistakes introduces the other unique aspect of Asteroyds. The players only get a given amount of time to work out their best flight path and then plan their moves on their planning board. A minute is recommended and 30 seconds for experts. This real-time tension in the planning is tense and helps the game to stick to a good play length.
Asteroyds also offers advanced rules such as shooting, special pilot powers and also varied play modes such as; Shooting, Targets and drones. Some of these allow for team play.
Each player takes on the role of a famous Shuttle Racer Pilot and they have been drawn to a deadly event put on by a mega-rich entrepreneur that has recently bought the Ujitos system.
The aim of Asteroyds is to navigate the highly dangerous asteroid field and pass through four gates. What sets the game apart from other games of this design is that almost everything in the race zone can move position, so the players need to plan with that in mind.
So each round begins with the rolling of three dice; red, white and blue. These relate to coloured asteroids of the matching colour and each rock has a set of numbers from 1-6 printed on them. This gives every pilot the information they need to know where each object will most likely move to (the value rolled for each dice determines which direction the object moves in) using the hex based board.
The trick is that some objects move a differing number of spaces and objects react differently when collisions occur, thus a player's best laid plans may not pan out due to mistakes.
Mistakes introduces the other unique aspect of Asteroyds. The players only get a given amount of time to work out their best flight path and then plan their moves on their planning board. A minute is recommended and 30 seconds for experts. This real-time tension in the planning is tense and helps the game to stick to a good play length.
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