-
BGG랭킹
BGG전체 : 2136
WARGAMES : 97
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.84 / 5
-
디자이너
Dan Verssen
-
아티스트
Wan Chiu
-
인원
게임 소개
미 해군이 갖고 있다면 당신도 가지고 있어요!
Hornet Leader – Carrier Air Operations는 Seagate의 Proposal/PDF 게임에서 볼 수 있는 소재를 기반으로 한 대형 게임입니다. 또한 게임 시스템과 무기 가치를 더욱 향상시켜 팬텀 리더에서 볼 수 있는 새로운 시스템과 완전히 일치하도록 했습니다.
호넷 리더는 1983년부터 현재까지 F/A-18 호넷의 복무 기간 동안 미 해군 항공의 모든 측면에 걸쳐 있다.
이 게임은 전 세계의 적대적인 캠페인에서 미 해군 공격기 편대의 조종사와 항공기를 지휘하게 한다. 각 캠페인에 사용할 수 있는 항공기와 무기는 역사적으로 정확하다.
이 게임의 주요 부분은 미션 계획입니다. 당신은 당신의 항공기를 어떻게 무장시키고 어떤 조종사가 임무에 가장 적합한지 결정합니다. 조종사는 기술 수준에 따라 등급이 매겨집니다. 각 임무를 수행할 조종사를 결정하는 것이 주요 고려 사항이다. 자네 조종사들은 임무마다 지치게 될 거야 조종사를 너무 자주 조종하면 실력이 떨어질 거야. 당신의 조종사들도 모든 비행에 대한 경험을 쌓습니다. 이것은 훌륭한 의사 결정을 내리게 합니다. 임무를 완수하기 위해 최고의 조종사들을 계속 조종하고 그들을 더 피곤하게 만들어야 할까요, 아니면 앞으로 있을 어려운 임무에 대비시키기 위해 새로운 사람들을 조종해야 할까요?
캠페인은 다음과 같습니다.
1984년 리비아
1986년 북대서양 제3차 세계 대전
1991년 이라크
이스라엘 방위 2001
시리아 2004
타이완 디펜스 2008
2011년 조선민주주의인민공화국
2014년 이란
참고 항목: Dan Versen의 Leader 시리즈 게임
Hornet Leader – Carrier Air Operations는 Seagate의 Proposal/PDF 게임에서 볼 수 있는 소재를 기반으로 한 대형 게임입니다. 또한 게임 시스템과 무기 가치를 더욱 향상시켜 팬텀 리더에서 볼 수 있는 새로운 시스템과 완전히 일치하도록 했습니다.
호넷 리더는 1983년부터 현재까지 F/A-18 호넷의 복무 기간 동안 미 해군 항공의 모든 측면에 걸쳐 있다.
이 게임은 전 세계의 적대적인 캠페인에서 미 해군 공격기 편대의 조종사와 항공기를 지휘하게 한다. 각 캠페인에 사용할 수 있는 항공기와 무기는 역사적으로 정확하다.
이 게임의 주요 부분은 미션 계획입니다. 당신은 당신의 항공기를 어떻게 무장시키고 어떤 조종사가 임무에 가장 적합한지 결정합니다. 조종사는 기술 수준에 따라 등급이 매겨집니다. 각 임무를 수행할 조종사를 결정하는 것이 주요 고려 사항이다. 자네 조종사들은 임무마다 지치게 될 거야 조종사를 너무 자주 조종하면 실력이 떨어질 거야. 당신의 조종사들도 모든 비행에 대한 경험을 쌓습니다. 이것은 훌륭한 의사 결정을 내리게 합니다. 임무를 완수하기 위해 최고의 조종사들을 계속 조종하고 그들을 더 피곤하게 만들어야 할까요, 아니면 앞으로 있을 어려운 임무에 대비시키기 위해 새로운 사람들을 조종해야 할까요?
캠페인은 다음과 같습니다.
1984년 리비아
1986년 북대서양 제3차 세계 대전
1991년 이라크
이스라엘 방위 2001
시리아 2004
타이완 디펜스 2008
2011년 조선민주주의인민공화국
2014년 이란
참고 항목: Dan Versen의 Leader 시리즈 게임
"If the US Navy has it, so do you! "
Hornet Leader – Carrier Air Operations is a huge game based on the material seen in our Vassal/PDF games. We have also further enhanced the game systems and weapon values to make them fully consistent with the new systems seen in Phantom Leader.
Hornet Leader spans all aspects of US naval aviation throughout the service life of the F/A-18 Hornet from 1983 to the present day.
The game places you in command of the pilots and aircraft of a squadron of U.S. Navy strike aircraft in hostile campaigns around the world. The aircraft and weapons available for each campaign are historically accurate.
A major part of the game is mission planning. You decide how to arm your aircraft and which pilots are best for the mission. Pilots are rated for skill level. Deciding which pilots to fly each mission is a major consideration. Your pilots will become fatigued with every mission. If you fly a pilot too often, his skills will degrade. Your pilots also gain experience with every mission flown. This makes for some great decision-making. Should you keep flying the top pilots and further fatigue them to get the job done, or fly the new guys to prep them for the tough missions ahead?
Campaigns included are:
Libya 1984
North Atlantic WWIII 1986
Iraq 1991
Israeli Defense 2001
Syria 2004
Taiwan Defense 2008
North Korea 2011
Iran 2014
See also: Leader series games by Dan Verssen
Hornet Leader – Carrier Air Operations is a huge game based on the material seen in our Vassal/PDF games. We have also further enhanced the game systems and weapon values to make them fully consistent with the new systems seen in Phantom Leader.
Hornet Leader spans all aspects of US naval aviation throughout the service life of the F/A-18 Hornet from 1983 to the present day.
The game places you in command of the pilots and aircraft of a squadron of U.S. Navy strike aircraft in hostile campaigns around the world. The aircraft and weapons available for each campaign are historically accurate.
A major part of the game is mission planning. You decide how to arm your aircraft and which pilots are best for the mission. Pilots are rated for skill level. Deciding which pilots to fly each mission is a major consideration. Your pilots will become fatigued with every mission. If you fly a pilot too often, his skills will degrade. Your pilots also gain experience with every mission flown. This makes for some great decision-making. Should you keep flying the top pilots and further fatigue them to get the job done, or fly the new guys to prep them for the tough missions ahead?
Campaigns included are:
Libya 1984
North Atlantic WWIII 1986
Iraq 1991
Israeli Defense 2001
Syria 2004
Taiwan Defense 2008
North Korea 2011
Iran 2014
See also: Leader series games by Dan Verssen
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
418
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
424
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
361
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
325
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18