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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Andrew Perkis
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아티스트
-
인원
게임 소개
2010년 1월 게임 매거진에 게재된 게임
Mirador는 27 x 27 격자 모양의 작은 정사각형에서 하는 연결 게임이다. 색연필을 사용하여 각각 2 x 2 정사각형을 차지하는 감시기 또는 미라도르를 표시하여 그래프 종이로 플레이할 수 있다.
시드 삭슨의 게임 네트워크의 특징인 가시선 연결(Line-of-Sight Connection), 등급 배치(마이크로 스퀘어 사용 포함) 및 이와 동등한 목표 등 여러 요소가 결합하여 게임을 매우 빠르고 특이한 게임으로 만들 수 있다.
이 게임의 중요한 특징은 선수들이 자신의 연결을 용이하게 하기 위해 상대의 배치를 이용할 수 있다는 것이다. 그러므로 연결 경쟁에서 이기려고 할 때, 당신은 당신이 계획하고 있는 다음 동작이 당신의 상대편의 기회를 당신보다 더 많이 무심코 향상시키지 않는지 확인해야 한다.
Mirador는 27 x 27 격자 모양의 작은 정사각형에서 하는 연결 게임이다. 색연필을 사용하여 각각 2 x 2 정사각형을 차지하는 감시기 또는 미라도르를 표시하여 그래프 종이로 플레이할 수 있다.
시드 삭슨의 게임 네트워크의 특징인 가시선 연결(Line-of-Sight Connection), 등급 배치(마이크로 스퀘어 사용 포함) 및 이와 동등한 목표 등 여러 요소가 결합하여 게임을 매우 빠르고 특이한 게임으로 만들 수 있다.
이 게임의 중요한 특징은 선수들이 자신의 연결을 용이하게 하기 위해 상대의 배치를 이용할 수 있다는 것이다. 그러므로 연결 경쟁에서 이기려고 할 때, 당신은 당신이 계획하고 있는 다음 동작이 당신의 상대편의 기회를 당신보다 더 많이 무심코 향상시키지 않는지 확인해야 한다.
Game published in January 2010 in Games Magazine
Mirador is a connection game played on a 27 x 27 grid of small squares. It can be played on graph paper (by marking off a 27 x 27 area) using coloured pencils to indicate the placement of watchtowers, or miradors, each of which will occupy a 2 x 2 square.
Several factors combine to make this a very fast and unusual game: line-of-sight connection (which is a feature of Sid Sackson's game Network); graded placement (incorporating the use of micro squares); and equivalent goals - that is, either player can win by connecting the board edges either from north to south or from east to west.
A significant feature of the game is that players can use their opponent's placements to facilitate their own connections. So, in trying to win the race to connect, you must check that the next move you plan to make doesn't inadvertently improve your opponent's chances more than yours.
Mirador is a connection game played on a 27 x 27 grid of small squares. It can be played on graph paper (by marking off a 27 x 27 area) using coloured pencils to indicate the placement of watchtowers, or miradors, each of which will occupy a 2 x 2 square.
Several factors combine to make this a very fast and unusual game: line-of-sight connection (which is a feature of Sid Sackson's game Network); graded placement (incorporating the use of micro squares); and equivalent goals - that is, either player can win by connecting the board edges either from north to south or from east to west.
A significant feature of the game is that players can use their opponent's placements to facilitate their own connections. So, in trying to win the race to connect, you must check that the next move you plan to make doesn't inadvertently improve your opponent's chances more than yours.
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