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BGG랭킹
BGG전체 : 4622
WARGAMES : 864
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.07 / 5
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디자이너
Paolo Mori, Francesco Sirocchi
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아티스트
Karim Chakroun
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인원
게임 소개
주머니에 들어가는 전쟁 게임!
시간과 테이블 공간, 그리고 전투 히트를 갈망할 때, 이것은 완벽한 치료법이다 - 그리고 그것은 휴대할 수 있다!
타일은 군대 내에서 군대와 군대를 상징합니다: 전투의 규모를 결정하고 기존 군대로부터 자신의 군대를 만들기만 하면 됩니다.
각 타일은 특정 롤에 부딪히며, 어떤 타일은 쏠 수 있는 반면 어떤 타일은 쏠 수 있는 혼전만 가능하다. 어떤 타일들은 그들의 전체 부대나 군대 전체에 영향을 미칠 수 있는 특별한 특징들을 가지고 있습니다.
군대는 세 구역에서 싸운다 - 전쟁터. 적군의 절반 이상을 제거하는 것이 목표입니다.
포켓 배틀: 요정 vs. 오크는 이 시리즈의 두 번째 게임이다.포켓 배틀", 포켓 배틀 이후: 켈트 vs. 로마인.
이 시리즈는 각 군대가 다른 군대와 완벽히 호환되도록 설계되어 있어서, 예를 들어 로마인들과 오크들과 싸우거나 요정들과 켈트족이 섞인 군대를 가지는 것이 가능할 것이다.
게임의 기본 규칙은 꽤 간단하다; 두 군대는 전투에서 서로 마주한다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작과 동시에 자신의 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 한다. (적어도 절반의 점수로)
네 차례다. 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해야 한다! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 1개의 토큰만 소요됩니다. 동일한 유닛에 동일한 배틀 라운드를 주문하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1이 추가됩니다. (따라서 유닛에 토큰이 하나 더 있으면 토큰이 두 개 더 들고, 3개가 있으면 토큰이 네 개 등).
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (단위는 행의 뒤에서 같은 행의 앞쪽으로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치에는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다.
한 군대가 다른 군대의 원래 배치 값의 절반을 제거했을 때, 그 배틀 라운드는 게임을 종료하고, 상대 유닛의 가장 큰 총점 가치를 이긴 플레이어가 승자가 된다.
시간과 테이블 공간, 그리고 전투 히트를 갈망할 때, 이것은 완벽한 치료법이다 - 그리고 그것은 휴대할 수 있다!
타일은 군대 내에서 군대와 군대를 상징합니다: 전투의 규모를 결정하고 기존 군대로부터 자신의 군대를 만들기만 하면 됩니다.
각 타일은 특정 롤에 부딪히며, 어떤 타일은 쏠 수 있는 반면 어떤 타일은 쏠 수 있는 혼전만 가능하다. 어떤 타일들은 그들의 전체 부대나 군대 전체에 영향을 미칠 수 있는 특별한 특징들을 가지고 있습니다.
군대는 세 구역에서 싸운다 - 전쟁터. 적군의 절반 이상을 제거하는 것이 목표입니다.
포켓 배틀: 요정 vs. 오크는 이 시리즈의 두 번째 게임이다.포켓 배틀", 포켓 배틀 이후: 켈트 vs. 로마인.
이 시리즈는 각 군대가 다른 군대와 완벽히 호환되도록 설계되어 있어서, 예를 들어 로마인들과 오크들과 싸우거나 요정들과 켈트족이 섞인 군대를 가지는 것이 가능할 것이다.
게임의 기본 규칙은 꽤 간단하다; 두 군대는 전투에서 서로 마주한다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작과 동시에 자신의 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 한다. (적어도 절반의 점수로)
네 차례다. 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해야 한다! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 1개의 토큰만 소요됩니다. 동일한 유닛에 동일한 배틀 라운드를 주문하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1이 추가됩니다. (따라서 유닛에 토큰이 하나 더 있으면 토큰이 두 개 더 들고, 3개가 있으면 토큰이 네 개 등).
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (단위는 행의 뒤에서 같은 행의 앞쪽으로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치에는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다.
한 군대가 다른 군대의 원래 배치 값의 절반을 제거했을 때, 그 배틀 라운드는 게임을 종료하고, 상대 유닛의 가장 큰 총점 가치를 이긴 플레이어가 승자가 된다.
A war game that fits in the pocket!
When pressed for time and table space and the hankering for battle hits, this is the perfect remedy - and it is portable!
Tiles represent troops and troops make up units in your army: just determine the size of the battle and create your own army from a pool of existing troops.
Each tile hits on certain rolls, and some can only melee while others can shoot. Some tiles also have special traits which can affect their whole unit or their whole army.
Armies fight in three sectors - the battlefield. The goal is to eliminate at least half the value of your opponent's army.
Pocket Battles: Elves vs. Orcs is the second game in the series of "Pocket Battles", after Pocket Battles: Celts vs. Romans.
The series is designed to have each army fully compatible with any other, so it will be possible, for example, to fight with orcs against Romans, or to have a mixed army of elves and Celts.
The basic rules of the game are fairly simple; two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide, at the start of the game, how many points they will give to their armies, determining how many points it will take to defeat the opponents army. (At least half of the points).
On your turn; you have to choose which faction of your army you will send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just 1 token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round would cost you the number of tokens present on the unit, plus 1. (So if there is one token on your unit, it would cost you two more tokens; if you had three, it would cost you four tokens, and so on).
After a round of battle, you may choose to redeploy you units. (Units may move from the back of the row to the front of the same row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment will not cost you any Order tokens.
When one army has eliminated half of the other's original deployment value, that battle round concludes the game, and the player who has defeated the greatest total point-value of opposing units is the winner.
When pressed for time and table space and the hankering for battle hits, this is the perfect remedy - and it is portable!
Tiles represent troops and troops make up units in your army: just determine the size of the battle and create your own army from a pool of existing troops.
Each tile hits on certain rolls, and some can only melee while others can shoot. Some tiles also have special traits which can affect their whole unit or their whole army.
Armies fight in three sectors - the battlefield. The goal is to eliminate at least half the value of your opponent's army.
Pocket Battles: Elves vs. Orcs is the second game in the series of "Pocket Battles", after Pocket Battles: Celts vs. Romans.
The series is designed to have each army fully compatible with any other, so it will be possible, for example, to fight with orcs against Romans, or to have a mixed army of elves and Celts.
The basic rules of the game are fairly simple; two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide, at the start of the game, how many points they will give to their armies, determining how many points it will take to defeat the opponents army. (At least half of the points).
On your turn; you have to choose which faction of your army you will send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just 1 token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round would cost you the number of tokens present on the unit, plus 1. (So if there is one token on your unit, it would cost you two more tokens; if you had three, it would cost you four tokens, and so on).
After a round of battle, you may choose to redeploy you units. (Units may move from the back of the row to the front of the same row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment will not cost you any Order tokens.
When one army has eliminated half of the other's original deployment value, that battle round concludes the game, and the player who has defeated the greatest total point-value of opposing units is the winner.
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