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BGG랭킹
BGG전체 : 8724
WARGAMES : 1860
STRATEGY : 2417 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.06 / 5
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디자이너
Chris Courtiour, Richard Milner, Julian Musgrave, Dieter Schmidt, Jamie Walker
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아티스트
Aubrey Beardsley, Hubert de Lartigue, Ed Dovey, Frank Gerwin, Jürgen Pirner
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인원
게임 소개
카멜롯에서는 모든 플레이어가 성배 기사 중 한 명을 연기한다. 아르투스 왕은 그들을 카멜롯 계곡으로 보내 그들의 통치 능력을 증명하고 영국의 영주가 된다.
각 경기 순번은 4시즌으로 나뉩니다. 봄은 모든 사람들이 그의 기사와 함께 씨앗을 감독하거나 그의 기사와 용병을 이동시켜 새로운 영지를 정복하고 성에서 후퇴할 수 있는 다른 플레이어들과 싸우고 마을이나 계곡의 두 수도원 중 하나를 포위하고 약탈할 수 있는 봄으로 시작한다. 동작은 플레이어가 동의하는 것에 따라 동시적(세 단계로)이거나 비밀리에 기록된다.
여름과 가을은 똑같지만 가을에는 각자의 밭으로 돌아가 수확을 감독하고 농부들이 곡식을 모두 주인에게 바치도록 해야 한다.
겨울은 소지품을 다시 주문하고 1년 동안 번 금을 사용할 시간을 줍니다. 병사들의 월급을 지급해야 합니다. 경험치나 새로운 기사와 용병을 고용하거나 경제에 집중할 수 있습니다. 벌집을 사지 않고 너무 빨리 확장하면, 토지 소유지를 유지할 수 없게 된 어부와 산림 관리인을 고용하십시오. 지금은 성과 제분소도 건설할 때입니다. 다음 해 초에는 전염병, 홍수, 강도 남작들이 계곡으로 오는 것과 같은 무작위적인 사건들이 일어난다.
선택적 규칙은 종교(종교를 선택하고 교회나 켈트 석조 원을 지어야 함)와 명예, 날씨(추수에 영향을 미침), 그리고 부대의 충성을 추가한다.
승자는 40개의 봉지 중 첫 21개를 소유하거나 10년 간의 경기 후 명예가 가장 높은 선수입니다(선택 사항).
각 경기 순번은 4시즌으로 나뉩니다. 봄은 모든 사람들이 그의 기사와 함께 씨앗을 감독하거나 그의 기사와 용병을 이동시켜 새로운 영지를 정복하고 성에서 후퇴할 수 있는 다른 플레이어들과 싸우고 마을이나 계곡의 두 수도원 중 하나를 포위하고 약탈할 수 있는 봄으로 시작한다. 동작은 플레이어가 동의하는 것에 따라 동시적(세 단계로)이거나 비밀리에 기록된다.
여름과 가을은 똑같지만 가을에는 각자의 밭으로 돌아가 수확을 감독하고 농부들이 곡식을 모두 주인에게 바치도록 해야 한다.
겨울은 소지품을 다시 주문하고 1년 동안 번 금을 사용할 시간을 줍니다. 병사들의 월급을 지급해야 합니다. 경험치나 새로운 기사와 용병을 고용하거나 경제에 집중할 수 있습니다. 벌집을 사지 않고 너무 빨리 확장하면, 토지 소유지를 유지할 수 없게 된 어부와 산림 관리인을 고용하십시오. 지금은 성과 제분소도 건설할 때입니다. 다음 해 초에는 전염병, 홍수, 강도 남작들이 계곡으로 오는 것과 같은 무작위적인 사건들이 일어난다.
선택적 규칙은 종교(종교를 선택하고 교회나 켈트 석조 원을 지어야 함)와 명예, 날씨(추수에 영향을 미침), 그리고 부대의 충성을 추가한다.
승자는 40개의 봉지 중 첫 21개를 소유하거나 10년 간의 경기 후 명예가 가장 높은 선수입니다(선택 사항).
In Camelot every player plays one of the knights of the grail. King Artus sends them to the valley of Camelot to prove their ability to reign and become the lord of Britain.
Each game turn is divided into 4 seasons. It starts with spring when everybody can either supervise the seed with his knights or move his knights and mercenaries to conquer new fiefs, fight the other players who might retreat in castles, then siege and loot the villages or one of the two monasteries in the valley. Movement is either simultaneous (in three phases) or secretly written down, depending on what the players agree.
In summer and autumn it is the same but in autumn you have to be back at your own fields to supervise the harvest and make sure the farmers give all their grain to their master.
Winter gives time to reorder the belongings and spend the gold earned over the year. You have to pay salaries for your men which improve their combat strength for experience, may hire new knights and mercenaries or concentrate on your economy. If you expand too fast without buying beehives, hire fishermen and foresters you won´t be able to maintain your landed properties. This is the time to build castles and mills as well. At the beginning of the next year a random event happens (such as plague, floods or robber barons coming to the valley).
The optional rules add religion (you have to choose a religion and build churches or celtic stone circles) and honour, weather (which influences the harvest) and loyalty of your troops.
Winner is the player who owns first 21 of the 40 fiefs or has the highest amount of honour after ten years of play (optional).
Each game turn is divided into 4 seasons. It starts with spring when everybody can either supervise the seed with his knights or move his knights and mercenaries to conquer new fiefs, fight the other players who might retreat in castles, then siege and loot the villages or one of the two monasteries in the valley. Movement is either simultaneous (in three phases) or secretly written down, depending on what the players agree.
In summer and autumn it is the same but in autumn you have to be back at your own fields to supervise the harvest and make sure the farmers give all their grain to their master.
Winter gives time to reorder the belongings and spend the gold earned over the year. You have to pay salaries for your men which improve their combat strength for experience, may hire new knights and mercenaries or concentrate on your economy. If you expand too fast without buying beehives, hire fishermen and foresters you won´t be able to maintain your landed properties. This is the time to build castles and mills as well. At the beginning of the next year a random event happens (such as plague, floods or robber barons coming to the valley).
The optional rules add religion (you have to choose a religion and build churches or celtic stone circles) and honour, weather (which influences the harvest) and loyalty of your troops.
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