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BGG랭킹
BGG전체 : 24060
ABSTRACTS : 1306
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Reinhold Wittig
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아티스트
Matthias Wittig
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인원
게임 소개
코다는 마름모꼴을 사용하는 한 명 이상의 플레이어에게 까다로운 퍼즐이다. 마름모에는 덩굴이 보인다.
솔로 퍼즐로서 플레이어는 가장자리에 굵은 가지나 가는 덩굴을 가진 48개의 마름모들을 하나의 연속적인 그림으로 연결하려고 한다.
경쟁 게임으로 35개 또는 36개의 타일이 플레이어들 사이에 분배된다. 나머지 타일들은 탁자에 펼쳐져 있다. 이제 각 플레이어는 자신의 타일을 하나의 사진에 연결하려고 합니다. 플레이어들은 테이블에서 타일을 교대로 가져갈 수 있습니다. 패를 가져간 플레이어도 패를 다시 패에 넣을 수 있지만 필수는 아니므로 패 수를 늘릴 수 있습니다.
아무도 더 이상 타일을 배치할 수 없을 때 채점이 시작됩니다. 플레이어가 사용할 수 없는 모든 타일은 2개의 부정적인 점수를 셉니다. 배치된 각 타일은 두 점을 세며, 타일이 닫힌 링을 형성할 경우 두 배입니다. 얇은 덩굴을 연결해 점수를 매길 수도 있다. 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승자입니다.
솔로 퍼즐로서 플레이어는 가장자리에 굵은 가지나 가는 덩굴을 가진 48개의 마름모들을 하나의 연속적인 그림으로 연결하려고 한다.
경쟁 게임으로 35개 또는 36개의 타일이 플레이어들 사이에 분배된다. 나머지 타일들은 탁자에 펼쳐져 있다. 이제 각 플레이어는 자신의 타일을 하나의 사진에 연결하려고 합니다. 플레이어들은 테이블에서 타일을 교대로 가져갈 수 있습니다. 패를 가져간 플레이어도 패를 다시 패에 넣을 수 있지만 필수는 아니므로 패 수를 늘릴 수 있습니다.
아무도 더 이상 타일을 배치할 수 없을 때 채점이 시작됩니다. 플레이어가 사용할 수 없는 모든 타일은 2개의 부정적인 점수를 셉니다. 배치된 각 타일은 두 점을 세며, 타일이 닫힌 링을 형성할 경우 두 배입니다. 얇은 덩굴을 연결해 점수를 매길 수도 있다. 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승자입니다.
Corda is a tricky puzzle for one or more players using rhombs. The rhombs show vines.
As a solo puzzle, the player tries to connect the 48 rhombs, which have thick branches or thin vines on their edges, into one continuous picture.
As a competitive game, 35 or 36 tiles (depending on the number of players) are dealt out among the players. The remaining tiles are placed openly on the table. Each player now tries to connect his/her tiles into one picture. Players can take turns taking tiles from the table. A player who took a tile is allowed to put one back there as well, but that is not mandatory, so players can opt to increase the number of their tiles.
When no one can place any more tiles, the scoring starts. All tiles a player couldn't use counts 2 negative points. Each placed tile counts two points; this is doubled if the tiles form a closed ring. Points can also be scored by connecting the thin vines. The player with most points is the winner.
As a solo puzzle, the player tries to connect the 48 rhombs, which have thick branches or thin vines on their edges, into one continuous picture.
As a competitive game, 35 or 36 tiles (depending on the number of players) are dealt out among the players. The remaining tiles are placed openly on the table. Each player now tries to connect his/her tiles into one picture. Players can take turns taking tiles from the table. A player who took a tile is allowed to put one back there as well, but that is not mandatory, so players can opt to increase the number of their tiles.
When no one can place any more tiles, the scoring starts. All tiles a player couldn't use counts 2 negative points. Each placed tile counts two points; this is doubled if the tiles form a closed ring. Points can also be scored by connecting the thin vines. The player with most points is the winner.
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