-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Jim Wallman
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
영웅 사무라이: 고전 일본의 씨족 불화를 위한 하나의 뇌세포 규칙.
규칙집에서:
장난감 병정들과 전쟁 게임을 할 때 쓰는 규칙입니다. 여러 명의 플레이어(예: 4명 또는 그 이상)를 대상으로 합니다. 플레이어는 중요한 지도자를 통제하며, 이들 일족의 주요 사무라이는 그들 밑에 파이터들을 거느리고 있다.
"이러한 규칙은 소규모의 일부를 시뮬레이션하기 위한 것입니다.
일본에서 가끔 있었던 분쟁들
센고쿠 시대의 서사시 전투와 개인간의 교전에 관한 많은 게임들이 있다. 이 규칙들은 이 두 척도 사이의 상황에 대한 것이다.
작은 가문이나 씨족들, 혹은 씨족 내의 파벌들 사이에 싸움이 일어난 많은 예들이 있다. 이 싸움들은 단지 수백 명의 전투원들과 관련이 있을 것이다 - 전투로 치기엔 너무 작다 - 남자 대 남자 교전이 되기에는 너무 크다. 이 게임에서, 플레이어들은 중요한 개인들이다 - 훌륭한 무술 기술을 가진 지도자들 - 그리고 그들은 친구, 가족, 신하들과 하인으로 구성된 추종자들을 가지고 있다.
이는 선수가 통제하는 힘의 구성이 매우 다양할 수 있음을 의미합니다.
규칙은 15mm 축척 수치를 염두에 두고 작성되었지만, 사용자가 가지고 있는 리소스의 종류에 따라 다른 축척에 맞게 조정하거나 판지 모양이나 카운터를 사용할 수 없는 이유는 없습니다.
규칙집에서:
장난감 병정들과 전쟁 게임을 할 때 쓰는 규칙입니다. 여러 명의 플레이어(예: 4명 또는 그 이상)를 대상으로 합니다. 플레이어는 중요한 지도자를 통제하며, 이들 일족의 주요 사무라이는 그들 밑에 파이터들을 거느리고 있다.
"이러한 규칙은 소규모의 일부를 시뮬레이션하기 위한 것입니다.
일본에서 가끔 있었던 분쟁들
센고쿠 시대의 서사시 전투와 개인간의 교전에 관한 많은 게임들이 있다. 이 규칙들은 이 두 척도 사이의 상황에 대한 것이다.
작은 가문이나 씨족들, 혹은 씨족 내의 파벌들 사이에 싸움이 일어난 많은 예들이 있다. 이 싸움들은 단지 수백 명의 전투원들과 관련이 있을 것이다 - 전투로 치기엔 너무 작다 - 남자 대 남자 교전이 되기에는 너무 크다. 이 게임에서, 플레이어들은 중요한 개인들이다 - 훌륭한 무술 기술을 가진 지도자들 - 그리고 그들은 친구, 가족, 신하들과 하인으로 구성된 추종자들을 가지고 있다.
이는 선수가 통제하는 힘의 구성이 매우 다양할 수 있음을 의미합니다.
규칙은 15mm 축척 수치를 염두에 두고 작성되었지만, 사용자가 가지고 있는 리소스의 종류에 따라 다른 축척에 맞게 조정하거나 판지 모양이나 카운터를 사용할 수 없는 이유는 없습니다.
Heroic Samurai: One Brain Cell Rules for Clan Feuding in Classical Japan.
From the rulebook:
"These are rules for playing a wargame with toy soldiers. It is intended for several players - say 4 or more. Players control significant leaders - the key samurai of a clan, who in turn have contingents of fighters under them."
"These rules are intended to simulate some of the smallscale
conflicts that went on from time to time in Japan."
"There are many sets of rules that simulate the epic battles of the Sengoku era, and a number of games about individual skirmishing. These rules are intended for situation in between these two scales."
"There are many examples of fights breaking out between smaller families or clans - or even between factions within a clan. These fights might involve only a few hundred fighters - too small to be counted as a battle - too big to be a man-to-man skirmish. In this game, players are significant individuals - leaders with great martial skills - and they have a following composed of their friends, family, vassals and servants."
"This means that the composition of the force controlled by a player can be highly varied."
"The rules are written with 15mm scale figures in mind - but there is no reason why they can’t be adjusted for other figure scales - or even played with cardboard figures or counters depending on the sort of resources you have at your disposal."
From the rulebook:
"These are rules for playing a wargame with toy soldiers. It is intended for several players - say 4 or more. Players control significant leaders - the key samurai of a clan, who in turn have contingents of fighters under them."
"These rules are intended to simulate some of the smallscale
conflicts that went on from time to time in Japan."
"There are many sets of rules that simulate the epic battles of the Sengoku era, and a number of games about individual skirmishing. These rules are intended for situation in between these two scales."
"There are many examples of fights breaking out between smaller families or clans - or even between factions within a clan. These fights might involve only a few hundred fighters - too small to be counted as a battle - too big to be a man-to-man skirmish. In this game, players are significant individuals - leaders with great martial skills - and they have a following composed of their friends, family, vassals and servants."
"This means that the composition of the force controlled by a player can be highly varied."
"The rules are written with 15mm scale figures in mind - but there is no reason why they can’t be adjusted for other figure scales - or even played with cardboard figures or counters depending on the sort of resources you have at your disposal."
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
481
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18