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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
7-27 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jim Wallman
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
몬스터: 빅 시티 몬스터 위기 게임.
많은 선수들을 위한 심판 대회 스타일의 미니어처 게임입니다. 이 게임은 육각형 격자가 겹쳐진 암스테르담의 지도에서 진행된다. 각 육각형의 지름은 대략 300m이고, 각 회전은 30분이며, 각각의 "crowd" 단위는 수백 명의 사람들을 대표한다. 이 규칙은 화재, 경찰 및 군부대, 헬리콥터, 공습, 해군력을 포함한다.
규칙집에서:
이 게임은 현재를 배경으로 하며, 어쩔 수 없이 쓰러질 때까지 몬스터에게 많은 화력을 쏟아붓는 것에서 벗어나 '도시를 파괴하는 몬스터'라는 기본 구상을 조금 더 확장하려는 의도가 담겨 있다.
이 게임에는 중요한 정치적 차원이 존재하며(실제 세계에서의 위기처럼), 이러한 이유로 모든 플레이어들은 당국을 대표한다. 몬스터들 자체는 (그들의 동기를 이해하면) 실질적인 결정을 내릴 수 없으므로, 그들은 게임에 의해 운영될 것이다.
통제하다.
판에 박힌 이 게임에는 승자와 패자가 없을 것이다.
여러분이 얼마나 잘했는지, 정치적 또는 운영적 목표가 달성되었는지(그렇지 않은지) 마지막에 알게 될 것입니다. 결국 여러분은 모두 같은 것을 원합니다. 암스테르담을 구하기 위해. 할 수 있겠어요?
많은 선수들을 위한 심판 대회 스타일의 미니어처 게임입니다. 이 게임은 육각형 격자가 겹쳐진 암스테르담의 지도에서 진행된다. 각 육각형의 지름은 대략 300m이고, 각 회전은 30분이며, 각각의 "crowd" 단위는 수백 명의 사람들을 대표한다. 이 규칙은 화재, 경찰 및 군부대, 헬리콥터, 공습, 해군력을 포함한다.
규칙집에서:
이 게임은 현재를 배경으로 하며, 어쩔 수 없이 쓰러질 때까지 몬스터에게 많은 화력을 쏟아붓는 것에서 벗어나 '도시를 파괴하는 몬스터'라는 기본 구상을 조금 더 확장하려는 의도가 담겨 있다.
이 게임에는 중요한 정치적 차원이 존재하며(실제 세계에서의 위기처럼), 이러한 이유로 모든 플레이어들은 당국을 대표한다. 몬스터들 자체는 (그들의 동기를 이해하면) 실질적인 결정을 내릴 수 없으므로, 그들은 게임에 의해 운영될 것이다.
통제하다.
판에 박힌 이 게임에는 승자와 패자가 없을 것이다.
여러분이 얼마나 잘했는지, 정치적 또는 운영적 목표가 달성되었는지(그렇지 않은지) 마지막에 알게 될 것입니다. 결국 여러분은 모두 같은 것을 원합니다. 암스테르담을 구하기 위해. 할 수 있겠어요?
Monsters: The Big City Monster Crisis Game.
An umpired convention-style miniatures game for a large group of players. The game is played on a map of Amsterdam overlaid with a hex grid. Each hex is roughly 300m across, each turn is 30 minutes, and each "crowd" unit represents many hundreds of people. The rules cover fires, police and military units, helicopters, air strikes, and naval forces.
From the rulebook:
"The game is set in the present day, and is intended to expand the basic idea of 'a monster destroying the city' a little further than just pouring lots of firepower into the monster until it, inevitably, falls over."
"There is a significant political dimension to this game (as there would be in any real-world crisis), and for this reason all the players represent the authorities. The monsters themselves (once you understand their motivations) have few real decisions to make, so they will be run by Game
Control."
"There will be no winners or losers in this game the conventional sense."
"You will all know at the end how well you did, and whether your political or operational objectives were met (or not). In the end you all want the same thing. To save Amsterdam. Can you do it?"
An umpired convention-style miniatures game for a large group of players. The game is played on a map of Amsterdam overlaid with a hex grid. Each hex is roughly 300m across, each turn is 30 minutes, and each "crowd" unit represents many hundreds of people. The rules cover fires, police and military units, helicopters, air strikes, and naval forces.
From the rulebook:
"The game is set in the present day, and is intended to expand the basic idea of 'a monster destroying the city' a little further than just pouring lots of firepower into the monster until it, inevitably, falls over."
"There is a significant political dimension to this game (as there would be in any real-world crisis), and for this reason all the players represent the authorities. The monsters themselves (once you understand their motivations) have few real decisions to make, so they will be run by Game
Control."
"There will be no winners or losers in this game the conventional sense."
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