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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jim Wallman
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
이전 프리츠: 유럽에서의 7년 전쟁을 위한 하나의 뇌세포 군대 수준 규칙.
규칙집에서 발췌한 내용:
"이러한 규칙은 테이블 상판 피겨 워게임의 주류에 대한 대안으로, 유닛 간 전투의 결과를 계산하는 매우 빠른 방법을 찾기 위해 상당한 시간 전에 처음 고안되었다.
"그래서, 저는 비뚤어지게 소수의 플레이어들이 합리적인 시간에 아주 많은 수의 뇌세포 없이도 전투를 할 수 있는 게임을 디자인하기로 결심했습니다.
전투 결과는 단번에 누가 이겼는지, 얼마나 결정적으로 이겼는지, 사상자가 발생했는지 등을 보여주는 하나의 전투 결과표를 참고하면 알 수 있다.
각 경계는 전장에서 약 10분을 나타냅니다. 지상 눈금은 1mm = 2m... 각 수치는 50~60명의 남자를 나타냅니다.
단위는 서면 명령에 의해 제어됩니다. 부대장에게 전달하는데 필요한 시간을 반영해 명령 이행이 늦어지고 있다. 이 규칙은 보병, 기병, 포병과 관련된 다양한 측면을 포함한다. 공급과 물류는 추상적인 방식으로 표현된다.
규칙집에서 발췌한 내용:
"이러한 규칙은 테이블 상판 피겨 워게임의 주류에 대한 대안으로, 유닛 간 전투의 결과를 계산하는 매우 빠른 방법을 찾기 위해 상당한 시간 전에 처음 고안되었다.
"그래서, 저는 비뚤어지게 소수의 플레이어들이 합리적인 시간에 아주 많은 수의 뇌세포 없이도 전투를 할 수 있는 게임을 디자인하기로 결심했습니다.
전투 결과는 단번에 누가 이겼는지, 얼마나 결정적으로 이겼는지, 사상자가 발생했는지 등을 보여주는 하나의 전투 결과표를 참고하면 알 수 있다.
각 경계는 전장에서 약 10분을 나타냅니다. 지상 눈금은 1mm = 2m... 각 수치는 50~60명의 남자를 나타냅니다.
단위는 서면 명령에 의해 제어됩니다. 부대장에게 전달하는데 필요한 시간을 반영해 명령 이행이 늦어지고 있다. 이 규칙은 보병, 기병, 포병과 관련된 다양한 측면을 포함한다. 공급과 물류는 추상적인 방식으로 표현된다.
Old Fritz: One Brain Cell Army Level Rules for the Seven Years War In Europe.
Excerpts from the rulebook:
"These rules were first devised some considerable time ago as an alternative to the mainstream of tabletop figure wargames, to find, through a different approach a radically faster method for calculating the results of inter-unit combats."
"So, perversely, I decided to design a game that allows a few players to fight battles, in a reasonable time and without the need for very large numbers of brain cells on the part of the players."
"The results of combat can be arrived at by reference to a single combat results table giving who won, how decisively they won, and the casualties inflicted, in one fell swoop."
"Each bound represents approximately 10 minutes on the battlefield . . . The ground scale is 1mm = 2 metres . . . Each figure represents between 50 and 60 men."
Units are controlled by written orders. The implementation of orders is delayed to reflect the time required to convey them to unit leaders. The rules encompass various aspects related to infantry, cavalry, and artillery units. Supply and logistics are represented in an abstract manner.
Excerpts from the rulebook:
"These rules were first devised some considerable time ago as an alternative to the mainstream of tabletop figure wargames, to find, through a different approach a radically faster method for calculating the results of inter-unit combats."
"So, perversely, I decided to design a game that allows a few players to fight battles, in a reasonable time and without the need for very large numbers of brain cells on the part of the players."
"The results of combat can be arrived at by reference to a single combat results table giving who won, how decisively they won, and the casualties inflicted, in one fell swoop."
"Each bound represents approximately 10 minutes on the battlefield . . . The ground scale is 1mm = 2 metres . . . Each figure represents between 50 and 60 men."
Units are controlled by written orders. The implementation of orders is delayed to reflect the time required to convey them to unit leaders. The rules encompass various aspects related to infantry, cavalry, and artillery units. Supply and logistics are represented in an abstract manner.
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