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BGG랭킹
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jim Wallman
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
지옥에서의 전쟁: 아포칼립토스 분쟁의 장난감 병정 게임입니다.
규칙집에서:
이 게임은 달성할 수 없는 목표를 위해 고군분투하는 믿을 수 없는 존재들과 함께 완전한 판타지 게임이 되도록 고안되었습니다. 규칙과 구조는 내부적으로만 일관성이 있어야 하며, 플레이어는 제시된 브리핑과 규칙만을 근거로 전술과 행동을 결정해야 한다.
이 게임은 유대 기독교의 원천 자료, 특히 지옥과 악마학에 대한 중세 개념에 영감을 많이 받지만, 그 믿음 체계와 유사한 요소를 사실적으로 묘사하려는 의도는 아니며, 기독교인들에게 가해진 어떤 공격도 전적으로 의도하지 않고 우발적인 것이다.
이 게임을 하면서 기억해야 할 중요한 점은 이 게임이 인간에게는 정말로 이해할 수 없는 외계 환경에서 일어난다는 것이다. 당신이 보고 경험하는 것은 오직 알 수 없는 것을 이해하려고 노력하는 당신의 약한 마음일 뿐이다. 이상한 환각을 일으키는 꿈처럼 보인다면 그게 우리가 모방하고 있는 세상의 본성일지도 모른다.
게임은 장난감 병정들을 사용하여 테이블탑 위에서 진행됩니다. 고대 이집트인부터 우주선 해병까지 어떤 시대와 규모에서든 장난감 병정들을 사용할 수 있다. 지형은 지옥의 풍경을 나타낸다. 지옥은 당신이 만드는 것이기 때문에, 어떠한 지침도 없다 - 당신의 개념에 맞는 어떤 것이라도 할 것이다. 때때로 우리는 각각 지옥의 원을 나타내는 여러 테이블을 사용하여 경기를 치르기도 합니다. 그러나 많은 것은 얼마나 많은 공간을 차지할지 그리고 얼마나 많은 수의 플레이어가 참여하느냐에 달려 있습니다.
규칙집에서:
이 게임은 달성할 수 없는 목표를 위해 고군분투하는 믿을 수 없는 존재들과 함께 완전한 판타지 게임이 되도록 고안되었습니다. 규칙과 구조는 내부적으로만 일관성이 있어야 하며, 플레이어는 제시된 브리핑과 규칙만을 근거로 전술과 행동을 결정해야 한다.
이 게임은 유대 기독교의 원천 자료, 특히 지옥과 악마학에 대한 중세 개념에 영감을 많이 받지만, 그 믿음 체계와 유사한 요소를 사실적으로 묘사하려는 의도는 아니며, 기독교인들에게 가해진 어떤 공격도 전적으로 의도하지 않고 우발적인 것이다.
이 게임을 하면서 기억해야 할 중요한 점은 이 게임이 인간에게는 정말로 이해할 수 없는 외계 환경에서 일어난다는 것이다. 당신이 보고 경험하는 것은 오직 알 수 없는 것을 이해하려고 노력하는 당신의 약한 마음일 뿐이다. 이상한 환각을 일으키는 꿈처럼 보인다면 그게 우리가 모방하고 있는 세상의 본성일지도 모른다.
게임은 장난감 병정들을 사용하여 테이블탑 위에서 진행됩니다. 고대 이집트인부터 우주선 해병까지 어떤 시대와 규모에서든 장난감 병정들을 사용할 수 있다. 지형은 지옥의 풍경을 나타낸다. 지옥은 당신이 만드는 것이기 때문에, 어떠한 지침도 없다 - 당신의 개념에 맞는 어떤 것이라도 할 것이다. 때때로 우리는 각각 지옥의 원을 나타내는 여러 테이블을 사용하여 경기를 치르기도 합니다. 그러나 많은 것은 얼마나 많은 공간을 차지할지 그리고 얼마나 많은 수의 플레이어가 참여하느냐에 달려 있습니다.
War In Hell: The toy soldier game of Apocalyptic Conflict.
From the rulebook:
"This game is intended to be a Complete Fantasy Game, with unbelievable beings struggling for unattainable goals. The rules and structure aims only to be internally consistent, and players have to determine tactics and actions based solely on the briefings and rules presented to them - they have no ‘historical reality’ (whatever that is) to appeal to."
"The game draws heavily on Judeo-Christian source material - particularly medieval notions of hell and demonology - for its inspiration, but it is not intended to be a realistic depiction of the similar elements of that belief system, and any offence caused to Christians is entirely unintended and accidental."
"The key thing to remember in playing this game is that it takes place in an alien environment that is truly incomprehensible to mortal humans. What you see and experience is only your feeble mind attempting to make sense of the unknowable. If it seems like some sort of weird hallucinogenic dream then perhaps that is the nature of the world we are simulating."
"The game is played on a table-top using toy soldiers. Absolutely any toy soldiers can be used, from any period and any scale from ancient Egyptians to starship marines. The terrain is a representation of the landscape of hell. Hell is what you make it, so there are no guidelines - anything that fits your conception will do. Sometimes we play using multiple tables, each representing a Circle of Hell - but much depends on how much space you plan to take up and how many players are taking part."
From the rulebook:
"This game is intended to be a Complete Fantasy Game, with unbelievable beings struggling for unattainable goals. The rules and structure aims only to be internally consistent, and players have to determine tactics and actions based solely on the briefings and rules presented to them - they have no ‘historical reality’ (whatever that is) to appeal to."
"The game draws heavily on Judeo-Christian source material - particularly medieval notions of hell and demonology - for its inspiration, but it is not intended to be a realistic depiction of the similar elements of that belief system, and any offence caused to Christians is entirely unintended and accidental."
"The key thing to remember in playing this game is that it takes place in an alien environment that is truly incomprehensible to mortal humans. What you see and experience is only your feeble mind attempting to make sense of the unknowable. If it seems like some sort of weird hallucinogenic dream then perhaps that is the nature of the world we are simulating."
"The game is played on a table-top using toy soldiers. Absolutely any toy soldiers can be used, from any period and any scale from ancient Egyptians to starship marines. The terrain is a representation of the landscape of hell. Hell is what you make it, so there are no guidelines - anything that fits your conception will do. Sometimes we play using multiple tables, each representing a Circle of Hell - but much depends on how much space you plan to take up and how many players are taking part."
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