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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
9-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jim Wallman
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
심판의 듀얼 블라인드는 두 대의 상대 탱크 사이의 전투의 워게임을 축소합니다. 두 개의 네 명의 플레이어 팀은 상대 전차 승무원을 대표하며, 지휘관, 포수, 장전사, 그리고 운전사를 묘사한다.
규칙집에서:
게임의 목적은 단순하지만 현실적인 방법으로 전투 중에 개별 탱크의 승무원이 직면하는 문제를 시뮬레이션하는 것입니다. 게임을 더욱 어렵게 만드는 것은, 액션으로 두 명 이상의 크루가 일종의 '결투'를 하는 것이다. 분명히 그런 일대일 결투는 사실상 벌어지지 않았지만, 이 게임들은 한 점을 설명하기 위한 일종의 팀워크 게임으로 더 의도되어 있다. 최대 병력 수준의 더 큰 행동을 취하기 위해 게임을 확장하지 못할 이유가 없다.
모든 크기의 모델을 사용할 수 있지만, 탱크 모델의 포탑은 독립적으로 회전할 수 있는 것이 중요합니다. 나중에 명백해지는 이유로 1/200이 가장 작은 실제 척도이고 1/72 또는 1/90이 이상적인 척도일 것이다.
"지형 스케일이 모델 스케일과 동일해야 합니다. 즉, 1/72의 경우 지상 스케일이 1/2"= 2m가 되어야 합니다.
각 활동의 '바운드'는 4~5초의 실시간 시간을 가지며 약 10~15초의 게임 시간을 나타냅니다.
각 플레이어는 한 명의 승무원을 나타냅니다.
규칙집에서:
게임의 목적은 단순하지만 현실적인 방법으로 전투 중에 개별 탱크의 승무원이 직면하는 문제를 시뮬레이션하는 것입니다. 게임을 더욱 어렵게 만드는 것은, 액션으로 두 명 이상의 크루가 일종의 '결투'를 하는 것이다. 분명히 그런 일대일 결투는 사실상 벌어지지 않았지만, 이 게임들은 한 점을 설명하기 위한 일종의 팀워크 게임으로 더 의도되어 있다. 최대 병력 수준의 더 큰 행동을 취하기 위해 게임을 확장하지 못할 이유가 없다.
모든 크기의 모델을 사용할 수 있지만, 탱크 모델의 포탑은 독립적으로 회전할 수 있는 것이 중요합니다. 나중에 명백해지는 이유로 1/200이 가장 작은 실제 척도이고 1/72 또는 1/90이 이상적인 척도일 것이다.
"지형 스케일이 모델 스케일과 동일해야 합니다. 즉, 1/72의 경우 지상 스케일이 1/2"= 2m가 되어야 합니다.
각 활동의 '바운드'는 4~5초의 실시간 시간을 가지며 약 10~15초의 게임 시간을 나타냅니다.
각 플레이어는 한 명의 승무원을 나타냅니다.
An umpired, dual blind miniatures wargame of a battle between two opposing tanks. Two four-player teams represent the opposing tank crews, portraying the commander, gunner, loader, and driver.
From the rulebook:
"The purpose of the game is to simulate, in a simple but realistic way, the problems confronting the crew of an individual tank in combat. To make the game even more difficult, the action takes place between two or more crews, in a sort of stylised 'duel'. Obviously, such one-on-one duels practically never took place, but these games are intended more as a sort of teamwork game, to illustrate a point. There is no reason why the game cannot be expanded to take on larger actions of up to troop level."
"Any scale of model can be used, although it is important that the turrets of the tank models can be rotated independently. For reasons which become apparent later, 1/200 is probably the smallest practical scale, and 1/72 or 1/90 are probably the ideal scales."
"It is vitally important that the terrain scale is the same as the model scale, ie. for 1/72 the ground scale would be 1" = 2 metres."
"Each 'bound' of activity takes 4-5 seconds of real time, and represents approx 10-15 seconds of game time."
"Each player represents one crew member."
From the rulebook:
"The purpose of the game is to simulate, in a simple but realistic way, the problems confronting the crew of an individual tank in combat. To make the game even more difficult, the action takes place between two or more crews, in a sort of stylised 'duel'. Obviously, such one-on-one duels practically never took place, but these games are intended more as a sort of teamwork game, to illustrate a point. There is no reason why the game cannot be expanded to take on larger actions of up to troop level."
"Any scale of model can be used, although it is important that the turrets of the tank models can be rotated independently. For reasons which become apparent later, 1/200 is probably the smallest practical scale, and 1/72 or 1/90 are probably the ideal scales."
"It is vitally important that the terrain scale is the same as the model scale, ie. for 1/72 the ground scale would be 1" = 2 metres."
"Each 'bound' of activity takes 4-5 seconds of real time, and represents approx 10-15 seconds of game time."
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