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BGG랭킹
BGG전체 : 3485
WARGAMES : 184
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
500-500 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Ted Raicer
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아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Mark Mahaffey, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
다크밸리는 수상 경력이 있는 디자이너 테드 레이서가 개발한 신작 게임으로, 제2차 세계 대전 동부 전선 캠페인에 초점을 맞추고 있다. 게임 구성 요소에는 북쪽의 레닌그라드부터 남쪽의 코카서스 산맥까지 뻗어있는 마크 마헤피부터 아름다운 지도와 분쟁 과정에서 나타난 모든 주요 부대를 나타내는 600여개의 카운터가 있다. 처음에 대부분의 소련 보병들은 사단이었으나, 게임이 진행되면서 군대와 군단으로 대체되어 플레이어들이 소련 전투훈장 증가에 압도당하지 않게 되었다. 모든 독일 기계화 사단이 게임에 참여하며, 보병은 사단과 군단이 혼합되어 있다.
게임은 반괴물로 바르바로사 발사부터 종전까지 갈등의 전모를 아우르는 게임이지만 게임 시스템은 오버헤드보다는 플레이 가능성을 강조해 플레이어가 사소한 규칙보다는 전략 선택에 집중할 수 있도록 했다.
게임 시스템의 핵심은 “chit-pull” 활성화 시스템입니다. 각 턴마다 액션 치트 풀에서 임의의 순서로 다양한 액션 치트를 뽑고, 이것이 해당 턴의 정확한 작업 흐름을 결정합니다. [...]
이 키트-풀 시스템은 플레이어에게 지속적인 불확실성을 부여하고 게임에 상당한 긴장감을 불어넣는다.
공격의 효율성에 결정적인 제약을 가한 Axis 공급 네트워크는 공급 창고 유닛을 사용하여 표현된다. [...]
전체 캠페인 게임 외에도 TDV는 바르바로사, 케이스 블루, 쿠르스크, 육군 집단 센터 파괴 등의 시나리오를 다룬다. 시나리오 시작일을 사용하여 더 짧은 버전의 캠페인을 살펴볼 수도 있습니다.
다크밸리는 캠페인의 긴장감을 우아하고 간단하게 모델링하면서 플레이 가능하고 흥미진진하게 디자인되었습니다. 그 게임은 또한 기본적인 키풀 시스템 덕분에 카드놀이 모드에서도 매우 잘 작동한다. 1941년 독일군의 기습 공격에서 베를린의 불타는 폐허까지, 다크 밸리는 이 많은 도박을 한 극장에 정말로 새로운 모습을 제공한다.
시간 척도: 한 번에 1~2개월
지도 척도: 16진수당 20마일
단위 척도: 사단/군/군
구성 요소:
22x34&인용 지도 2개
1/2 " 카운터 3장
네 개의 플레이어 지원 카드
6면 주사위 2개
규칙 책자
플레이어 책자
디자이너: 테드 S. 레이서
개발자: 폴 마조람
MAP ART: 마크 마피
카운터 아트: 찰스 키블러
다크밸리는 수상 경력이 있는 디자이너 테드 레이서가 개발한 신작 게임으로, 제2차 세계 대전 동부 전선 캠페인에 초점을 맞추고 있다. 게임 구성 요소에는 북쪽의 레닌그라드부터 남쪽의 코카서스 산맥까지 뻗어있는 마크 마헤피부터 아름다운 지도와 분쟁 과정에서 나타난 모든 주요 부대를 나타내는 600여개의 카운터가 있다. 처음에 대부분의 소련 보병들은 사단이었으나, 게임이 진행되면서 군대와 군단으로 대체되어 플레이어들이 소련 전투훈장 증가에 압도당하지 않게 되었다. 모든 독일 기계화 사단이 게임에 참여하며, 보병은 사단과 군단이 혼합되어 있다.
게임은 반괴물로 바르바로사 발사부터 종전까지 갈등의 전모를 아우르는 게임이지만 게임 시스템은 오버헤드보다는 플레이 가능성을 강조해 플레이어가 사소한 규칙보다는 전략 선택에 집중할 수 있도록 했다.
게임 시스템의 핵심은 “chit-pull” 활성화 시스템입니다. 각 턴마다 액션 치트 풀에서 임의의 순서로 다양한 액션 치트를 뽑고, 이것이 해당 턴의 정확한 작업 흐름을 결정합니다. [...]
이 키트-풀 시스템은 플레이어에게 지속적인 불확실성을 부여하고 게임에 상당한 긴장감을 불어넣는다.
공격의 효율성에 결정적인 제약을 가한 Axis 공급 네트워크는 공급 창고 유닛을 사용하여 표현된다. [...]
전체 캠페인 게임 외에도 TDV는 바르바로사, 케이스 블루, 쿠르스크, 육군 집단 센터 파괴 등의 시나리오를 다룬다. 시나리오 시작일을 사용하여 더 짧은 버전의 캠페인을 살펴볼 수도 있습니다.
다크밸리는 캠페인의 긴장감을 우아하고 간단하게 모델링하면서 플레이 가능하고 흥미진진하게 디자인되었습니다. 그 게임은 또한 기본적인 키풀 시스템 덕분에 카드놀이 모드에서도 매우 잘 작동한다. 1941년 독일군의 기습 공격에서 베를린의 불타는 폐허까지, 다크 밸리는 이 많은 도박을 한 극장에 정말로 새로운 모습을 제공한다.
시간 척도: 한 번에 1~2개월
지도 척도: 16진수당 20마일
단위 척도: 사단/군/군
구성 요소:
22x34&인용 지도 2개
1/2 " 카운터 3장
네 개의 플레이어 지원 카드
6면 주사위 2개
규칙 책자
플레이어 책자
디자이너: 테드 S. 레이서
개발자: 폴 마조람
MAP ART: 마크 마피
카운터 아트: 찰스 키블러
(from GMT website:)
The Dark Valley is a new game from award-winning designer Ted Raicer, focusing on the entire East Front campaign in World War II. The game components feature a beautiful map from Mark Mahaffey, stretching from Leningrad in the north to the Caucasus Mountains in the south, and around 600 counters representing every major unit that appeared during the course of the conflict. Initially most Soviet infantry are divisions, but as the game progresses these are replaced by armies and corps, so that players are not overwhelmed by the increasing Soviet Order of Battle. All German mechanized divisions are present in the game, while their infantry is a mix of division and corps.
Although the game is a semi-monster, and covers the entirety of the conflict from the launch of Barbarossa to the end of the war, the game system emphasizes playability rather than rules overhead, allowing the players to concentrate on strategy choices rather than rules minutiae.
The core of the game system is a “chit-pull” activation system. Each turn a variety of action chits are drawn, in a random order, from the Action Chit Pool, and it is this that determines the exact flow of operations on that turn. [...]
This chit-pull system imposes constant uncertainty upon the player and introduces considerable tension into the game. [...]
The Axis supply network, which imposed crucial restraints upon the effectiveness of the offensive, is represented using supply depot units.[...]
Besides the full campaign game, TDV features scenarios for Barbarossa, Case Blue, Kursk, and the Destruction of Army Group Center. Scenario start dates can also be used to explore shorter versions of the campaign.
The Dark Valley is designed to be playable and exciting, modeling the tension of the campaign elegantly and simply. The game also plays very well in solitaire mode due to the underlying chit-pull system. From the German blitzkrieg in 1941 to the blazing ruins of Berlin, The Dark Valley provides a truly new look at this much-gamed theater.
TIME SCALE: 1 or 2 months per turn
MAP SCALE: 20 miles per hex
UNIT SCALE: Divisions/Corps/Armies
COMPONENTS:
Two 22x34" maps
Three sheets of 1/2 " counters
Four Player Aid Cards
Two 6-sided dice
Rules Booklet
Players Booklet
DESIGNER: Ted S. Raicer
DEVELOPER: Paul Marjoram
MAP ART: Mark Mahaffey
COUNTER ART: Charles Kibler
The Dark Valley is a new game from award-winning designer Ted Raicer, focusing on the entire East Front campaign in World War II. The game components feature a beautiful map from Mark Mahaffey, stretching from Leningrad in the north to the Caucasus Mountains in the south, and around 600 counters representing every major unit that appeared during the course of the conflict. Initially most Soviet infantry are divisions, but as the game progresses these are replaced by armies and corps, so that players are not overwhelmed by the increasing Soviet Order of Battle. All German mechanized divisions are present in the game, while their infantry is a mix of division and corps.
Although the game is a semi-monster, and covers the entirety of the conflict from the launch of Barbarossa to the end of the war, the game system emphasizes playability rather than rules overhead, allowing the players to concentrate on strategy choices rather than rules minutiae.
The core of the game system is a “chit-pull” activation system. Each turn a variety of action chits are drawn, in a random order, from the Action Chit Pool, and it is this that determines the exact flow of operations on that turn. [...]
This chit-pull system imposes constant uncertainty upon the player and introduces considerable tension into the game. [...]
The Axis supply network, which imposed crucial restraints upon the effectiveness of the offensive, is represented using supply depot units.[...]
Besides the full campaign game, TDV features scenarios for Barbarossa, Case Blue, Kursk, and the Destruction of Army Group Center. Scenario start dates can also be used to explore shorter versions of the campaign.
The Dark Valley is designed to be playable and exciting, modeling the tension of the campaign elegantly and simply. The game also plays very well in solitaire mode due to the underlying chit-pull system. From the German blitzkrieg in 1941 to the blazing ruins of Berlin, The Dark Valley provides a truly new look at this much-gamed theater.
TIME SCALE: 1 or 2 months per turn
MAP SCALE: 20 miles per hex
UNIT SCALE: Divisions/Corps/Armies
COMPONENTS:
Two 22x34" maps
Three sheets of 1/2 " counters
Four Player Aid Cards
Two 6-sided dice
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Players Booklet
DESIGNER: Ted S. Raicer
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