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    2-5 명

    BGG추천: 1-5+ 명
  • 게임시간

    1080-1080 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

제2차 세계 대전의 유럽과 북아프리카 극장들의 보드 전쟁 게임이다. 더 워 (" 인용)《TW&Quot;》는 몬스터 게임의 도전과 적당한 복잡성의 워 게임의 쉬운 플레이를 목적으로 하는 6인칭 전략 레벨 게임이다. 경험이 많은 선수들이 주말에 캠페인 게임을 할 수 있어야 한다.

이 게임은 재미있고 도전적인 미니 게임을 위해 고안된 여러 시나리오를 포함하고 있으며, 각각 오후에 플레이할 수 있다. 변형 및 선택적 규칙 배열은 TW를 가장 재생 가능한 범위로 만들 수 있습니다.



(Compass Games 웹 사이트에서)The War: Europe 1939-1945 (TW)는 콤파스 게임’ 이 장르의 모든 최고 특징들을 직관적이고 도전적인 새로운 게임으로 결합한 새로운 2차 대전 전략 레벨 게임이다. TW는 제2차 세계 대전 몬스터 게임 장르(유보트 전투, 외교, 스파이, 전략 폭격, 제트기, 로켓 및 주요 전력에 대한 수많은 변형 등)의 광범위한 기능을 제공하면서도 12개의 시나리오에서 엄청난 범위를 제공한다.

TW는 유보트 전쟁, 전략 폭격, 방첩 및 대위 첩보, 해군의 카드 플레이를 포함하고 있다. 이 카드는 허세의 요소를 더하고 전통적인 육탄전투 테이블 게임들을 놀라게 한다. 그러나 그것들은 선택 사항이기 때문에 CDG’s와 블록 게임이 할 수 없는 방식으로 TW를 솔리테어로 할 수 있다. 두 명 또는 그 이상의 숙련된 선수들 사이에서, 어떤 두 경기도 결코 같지 않을 것이다. 멀티플레이어 게임의 경우 이탈리아, 독일, 프랑스, 미국, 영국, 소련 등 최대 5명의 게이머가 캠페인 게임을 할 수 있다.

육군과 해군 역사학 전문가들에게 TW는 독일이 정말로 그라프 제플린을 건조했다면 어땠을까, 무솔리니가 이탈리아 군대의 질을 향상시켰다면 어땠을까, 스탈린이 숙청 기간 동안 그의 최고 장군들을 쏘지 않았다면, 미국이 전쟁 초기에 참전했다면 어땠을까 등의 제2차 세계 대전 전략의 세부 사항을 다루었다.만약 영국이 제국과 속국을 더 효과적으로 동원할 수 있었다면? 미국이 유럽에서 사용할 수 있을 만큼 일찍 원자폭탄을 개발했다면? 등등.

비록 이 게임이 디자이너의 광범위한 연구의 결과이지만, TW는 시뮬레이션이며 그럴 의도가 있다. 게임 "게이머"의 게임"로, 육지, 공중 및 바다에서 빠르고 사용자 친화적인 전투 시스템을 갖추고 있습니다. 고전적인 2차 대전의 전략적인 레벨 게임에 익숙한 베테랑 게이머들은 게임을 매우 빨리 시작해야 한다. 신입사원의 경우 짧은 시나리오가 기본을 가르쳐주지만 그 자체로 독립 게임으로 진행할 수 있다. 현실적이면서도 플레이 가능한 TW는 2차 대전 전략 게임 마니아들에게 보람 있는 도전을 제시해야 한다.

전쟁 시나리오 목록: 1939-1945:

1939년 전면전
1941년 전역
1942-43 터닝 포인트 전역
1939년 폴란드
1940년 노르웨이
1940년 프랑스
바르바로사 1941
북아프리카 1941-43
애틀랜틱 라이프라인 1939-45
1944-45년 볼셰비키 군단
레지아 마리나
D-데이 ~ VE 데이 1944-45




복잡성: 높음(10명 중 8명)
게임 시간: 전체 캠페인에 50시간(시나리오에는 1.5시간 이상)
카드놀이의 적합성: 좋습니다.

디자이너: 어니 코플리
개발자: 폴 섀클턴
예술가: 마크 마헤피

구성 요소:

지도 2개
5/8” 카운터 9장
다양한 디스플레이, 트랙, 미리 알림, 테이블, 차트, 워크시트 등이 있는 약 20개의 풀 컬러 8.5" x 11" 카드.
규칙 책자 1권
시나리오 책자 1권
변형 카드 1개
주사위 2개
풀 컬러 박스 1개와 뚜껑 – 큰 3” 상자
A board wargame of the European and North African theaters in World War II. The War ("TW") is a hex-and-counter strategic-level game which aims to provide the challenge of a monster game with the ease of play of a moderate complexity war game. Experienced players should be able to play a campaign game in a weekend.

The game includes several scenarios designed to be fun, challenging mini-games in their own right, each playable in an afternoon. An array of variants and optional rules offers enough scope to make TW most replayable.



(from Compass Games website)The War: Europe 1939-1945 (TW) is Compass Games’ new WWII strategic level game combining all the best features of the genre into an intuitive, challenging new game. While offering all the expansive features of the WWII Monster Game genre (such as U-Boat warfare, diplomacy, espionage, strategic bombing, jets, rockets and numerous variants for each Major Power), TW also offers tremendous scope in its 12 scenarios (see below).

Although not a card driven game (and thus a good candidate for solitaire play), TW includes card play for the U-Boat War, Strategic Bombing, Espionage and Counter Espionage and naval warfare. The cards add elements of bluff and surprise more traditional hex-and-combat-table games cannot. But they’re optional, so TW can be played solitaire in a way CDG’s and block games cannot. Between two (or more) skilled players, no two games are ever likely to be the same. For multiplayer games, up to five gamers can play Campaign Games as Italy, Germany, France, the U.S., Britain and USSR.

For the hard-core military and naval history buff, TW addresses the details of WWII strategy: what if the Germans really built the carrier Graf Zeppelin; what if Mussolini had upgraded the quality of Italian forces; what if Stalin hadn’t shot many of his best generals during the purges; what if the U.S. had entered the war earlier…or later; what if the British had been able to mobilize the Empire and the Dominions more effectively; what if the U.S. had developed the atomic bomb early enough to use in Europe, and so on.

Although the game is the result of extensive research by its designer, TW isn’t a simulation and isn’t intended to be. It’s a "gamer’s game" with quick, user-friendly combat systems on land, in the air and at sea. Veteran gamers familiar with classic WWII strategic level games should pick up the game very quickly. For new recruits, the short scenarios teach the basics, but can be played as stand-alone games in their own right. Both realistic and playable, TW should present a rewarding challenge for any WWII strategy game buff.

Scenario List for The War: Europe 1939-1945:

1939 Full War Campaign
1941 Campaign
1942-43 Turning Point Campaign
Poland 1939
Norway 1940
France 1940
Barbarossa 1941
North Africa 1941-43
The Atlantic Lifeline 1939-45
Bolshevik Hordes 1944-45
Regia Marina
D-Day to VE Day 1944-45




Complexity: High (about 8 out of 10)
Playing Time: 50 hours for full campaign (1.5 hours and up for scenarios)
Solitaire Suitability: Good

Designer: Ernie Copley
Developer: Paul Shackleton
Artist: Mark Mahaffey

Components:

2 maps
9 full sheets of 5/8” counters
Approximately 20 full color 8.5" x 11" cards with various displays, tracks, reminders, tables, charts, worksheets, etc.
1 rules booklet
1 scenario booklet
1 deck of variant cards
2 dice
1 full color box and lid – the big 3” deep box




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