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BGG랭킹
BGG전체 : 2661
STRATEGY : 1226
FAMILYGAMES : 801 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.62 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
-
아티스트
Vincent Dutrait
-
인원
게임 소개
게시자:
티칼은 교수에 의해 매우 성공적인 탐험 중에 발견되고 탐험되었다. 크레이머와 키슬링. 10년 후, 첫 번째 유적지 근처에서 사라진 절을 암시하는 두루마리가 발견되었다. 이 소문은 티칼에 대한 그들의 열정을 다시 불러일으키고 두 과학자는 중앙 아메리카로의 또 다른 탐험의 전망에 대해 논의하기 시작한다. 그들의 계획 중에 그들은 교수와 마주친다. 그는 제네바에서 열린 국제 고고학 회의에서 이 루머에 대한 진실을 알고 싶어했다.
그날 오후, 쿠바산 시가와 브랜디 몇 개로 훌륭한 식사를 마친 후, 활활 타오르는 불 앞에 앉아, 두 명의 스위스 과학자들은 독일 동료들의 전개 계획에 매료되어 귀를 기울인다. 한 남자에게 그들은 만장일치로 찬성했고, 티칼로 돌아가기로 결정했다. 약속을 하고, 고객을 찾고, 장비를 조립하고, 노트를 비교하고, 그리고 나서 꺼집니다.
다사다난한 여행은 그들을 과테말라에 데려가고, 그 후 옛 장소로 데려간다. 얼마 지나지 않아, 그들은 근처의 계곡에 방해받지 않은 신전이 있다는 것을 발견한다. 오랫동안 잊혀졌던 왕의 것이었기 때문에, 이 사원은 많은 놀라움과 많은 금을 약속합니다. 그리고 모험이 시작된다...
티칼 II: 잃어버린 사원은 세계적으로 유명한 듀오 크레이머-키슬링의 1999년 Spiel des Jahres 우승자 티칼의 속편이다.
동작 지점은 한 차례에 두 가지 동작으로 바뀌었습니다.
1) 작업 타일을 선택하기 위해 탐색대의 일부를 보드에서 이동한 다음
2) 새로운 방을 탐험하고 금을 찾기 위해 당신의 수석 과학자를 사원 안으로 옮기세요.
득점을 할 수 있는 방법은 많습니다. 보물을 수집해 전달하는 것도 그 중 하나이고, 대다수가 방에 있거나 본전은 물론 외부 밀실까지 탐방하는 것도 그 하나다.
티칼 II는 당신의 과학자가 특정한 아이템 없이는 자유롭게 움직일 수 없기 때문에 신중한 계획을 요구한다. 그리고 보드 주변의 행동들이 드물어짐에 따라 긴장감. 한 경기는 두 라운드로 이루어지며, 각 라운드는 득점으로 마무리된다. 결국 가장 많은 금메달을 획득한 선수가 우승자로 선언된다.
티칼은 교수에 의해 매우 성공적인 탐험 중에 발견되고 탐험되었다. 크레이머와 키슬링. 10년 후, 첫 번째 유적지 근처에서 사라진 절을 암시하는 두루마리가 발견되었다. 이 소문은 티칼에 대한 그들의 열정을 다시 불러일으키고 두 과학자는 중앙 아메리카로의 또 다른 탐험의 전망에 대해 논의하기 시작한다. 그들의 계획 중에 그들은 교수와 마주친다. 그는 제네바에서 열린 국제 고고학 회의에서 이 루머에 대한 진실을 알고 싶어했다.
그날 오후, 쿠바산 시가와 브랜디 몇 개로 훌륭한 식사를 마친 후, 활활 타오르는 불 앞에 앉아, 두 명의 스위스 과학자들은 독일 동료들의 전개 계획에 매료되어 귀를 기울인다. 한 남자에게 그들은 만장일치로 찬성했고, 티칼로 돌아가기로 결정했다. 약속을 하고, 고객을 찾고, 장비를 조립하고, 노트를 비교하고, 그리고 나서 꺼집니다.
다사다난한 여행은 그들을 과테말라에 데려가고, 그 후 옛 장소로 데려간다. 얼마 지나지 않아, 그들은 근처의 계곡에 방해받지 않은 신전이 있다는 것을 발견한다. 오랫동안 잊혀졌던 왕의 것이었기 때문에, 이 사원은 많은 놀라움과 많은 금을 약속합니다. 그리고 모험이 시작된다...
티칼 II: 잃어버린 사원은 세계적으로 유명한 듀오 크레이머-키슬링의 1999년 Spiel des Jahres 우승자 티칼의 속편이다.
동작 지점은 한 차례에 두 가지 동작으로 바뀌었습니다.
1) 작업 타일을 선택하기 위해 탐색대의 일부를 보드에서 이동한 다음
2) 새로운 방을 탐험하고 금을 찾기 위해 당신의 수석 과학자를 사원 안으로 옮기세요.
득점을 할 수 있는 방법은 많습니다. 보물을 수집해 전달하는 것도 그 중 하나이고, 대다수가 방에 있거나 본전은 물론 외부 밀실까지 탐방하는 것도 그 하나다.
티칼 II는 당신의 과학자가 특정한 아이템 없이는 자유롭게 움직일 수 없기 때문에 신중한 계획을 요구한다. 그리고 보드 주변의 행동들이 드물어짐에 따라 긴장감. 한 경기는 두 라운드로 이루어지며, 각 라운드는 득점으로 마무리된다. 결국 가장 많은 금메달을 획득한 선수가 우승자로 선언된다.
From the Publisher:
Tikal was discovered and explored during a very successful expedition led by Profs. Kramer and Kiesling. A decade later, a scroll is found that hints of a lost temple near the first site. This rumor rekindles their passion for Tikal and the two scientists start to discuss the prospect of another expedition to Central America. In the midst of their planning they encounter Profs. Braff and Pauchon at an international archaeology conference in Geneva, who want to know the truth about the enticing rumour.
Later that day, sitting in front of a roaring fire after a fine meal finished off with Cuban cigars and a few brandies, the two Swiss scientists listen enthralled by the unfolding plans of their German colleagues. To a man they clamour their unanimous assent and it is decided to join forces and go back to Tikal. Appointments are made, patrons are found, equipment is assembled, notes are compared, and then they are off.
An uneventful journey takes them to Guatemala, and then on to the old site. Not too long after, they discover that there is indeed an undisturbed temple in an adjacent valley. As it belonged to a long-forgotten king, the temple promises many surprises and much, much gold. And so the adventure begins...
Tikal II: The Lost Temple is a sequel to 1999 Spiel des Jahres winner Tikal, from world-famous duo Kramer-Kiesling.
Actions points have given way to two actions per turn :
1) move part of your expedition around the board to choose an action tile, and then
2) move your head scientist within the temple to explore new rooms and find gold.
There are many ways to score. Collecting and delivering treasures is one, and having the majority in some rooms or exploring the main temple as well as an outer secret chamber, are others.
Tikal II calls for careful planning, as your scientist can't move freely within the temple without specific items, and tension, as the actions around the board grow scarce. A game consists of two rounds, each concluded by a scoring. In the end, the player with the most gold is declared winner.
Tikal was discovered and explored during a very successful expedition led by Profs. Kramer and Kiesling. A decade later, a scroll is found that hints of a lost temple near the first site. This rumor rekindles their passion for Tikal and the two scientists start to discuss the prospect of another expedition to Central America. In the midst of their planning they encounter Profs. Braff and Pauchon at an international archaeology conference in Geneva, who want to know the truth about the enticing rumour.
Later that day, sitting in front of a roaring fire after a fine meal finished off with Cuban cigars and a few brandies, the two Swiss scientists listen enthralled by the unfolding plans of their German colleagues. To a man they clamour their unanimous assent and it is decided to join forces and go back to Tikal. Appointments are made, patrons are found, equipment is assembled, notes are compared, and then they are off.
An uneventful journey takes them to Guatemala, and then on to the old site. Not too long after, they discover that there is indeed an undisturbed temple in an adjacent valley. As it belonged to a long-forgotten king, the temple promises many surprises and much, much gold. And so the adventure begins...
Tikal II: The Lost Temple is a sequel to 1999 Spiel des Jahres winner Tikal, from world-famous duo Kramer-Kiesling.
Actions points have given way to two actions per turn :
1) move part of your expedition around the board to choose an action tile, and then
2) move your head scientist within the temple to explore new rooms and find gold.
There are many ways to score. Collecting and delivering treasures is one, and having the majority in some rooms or exploring the main temple as well as an outer secret chamber, are others.
Tikal II calls for careful planning, as your scientist can't move freely within the temple without specific items, and tension, as the actions around the board grow scarce. A game consists of two rounds, each concluded by a scoring. In the end, the player with the most gold is declared winner.
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