-
BGG랭킹
BGG전체 : 7179
WARGAMES : 716
8The Coming Storm: Quadrigame of the Fourth Coalition October 1806 - June 1807 (2010) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-360 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.07 / 5
-
디자이너
Kevin Zucker
-
아티스트
Knut Grünitz, Charles Kibler, Mark Simonitch, Robert Tunstall, Joe Youst
-
인원
게임 소개
게시자:
우리의 게임은 1806-07년의 주요 전투들을 탐험하는데, 그곳에서 프랑스 육군은 서로 다른 능력을 가진 두 명의 적수들과 마주쳤다. 튀링겐과 작센의 지도력 도전에서부터 러시아와의 겨울의 혼란스러운 전투 상황까지. OSG의 Special Studies를 기반으로, 4개의 전투에 대한 턴 바이 턴 스토리를 제공한다. 각 게임은 전투 전날 전장에 접근하는 모습을 보여준다. 예나-아우어스트ädt 게임은 한 지도에 두 개의 전장이 있으며 전투 전에 양쪽이 다시 전개할 수 있다. 나폴레옹 최후의 전투 규모(육각당 525야드, 1시간 턴)로 설정된 이 게임은 지휘관과 군단장교의 지휘 체계를 유지하고 있다.
모의 전투
예나-아우어스트&오믈;1806년 10월 DT-13-14
PULTUSK/GOLYMIN-24-25 1806년 12월 25일
EYLAU-7-8 1807년 2월
프리드랜드-13-14 1807년 6월 14일
설명
4번의 패배에 이은 나폴레옹의 마지막 전투 체계: 육각당 525야드(480m), 한 바퀴당 1시간, 체력 당 500~800명. 각 경기는 약 40턴 동안 지속된다.
구성 요소들
22 x 34" 풀 컬러 지도 4개
두 개의 규칙집(36페이지 및 24페이지)
2" 게임 박스 1개
카운터 시트 2개 = 560개
플레이어 보조 시트 3개
네 개의 플레이어 보조 카드
50개의 플레이 카드 2개 덱 = 100개 카드
게임 시스템
나폴레옹의 마지막 전투(NLB 시리즈)
- 스케일 = 480m/m/m,
- 시간 = 1시간/GT,
- 힘 = 500-800명/SP.
우리의 게임은 1806-07년의 주요 전투들을 탐험하는데, 그곳에서 프랑스 육군은 서로 다른 능력을 가진 두 명의 적수들과 마주쳤다. 튀링겐과 작센의 지도력 도전에서부터 러시아와의 겨울의 혼란스러운 전투 상황까지. OSG의 Special Studies를 기반으로, 4개의 전투에 대한 턴 바이 턴 스토리를 제공한다. 각 게임은 전투 전날 전장에 접근하는 모습을 보여준다. 예나-아우어스트ädt 게임은 한 지도에 두 개의 전장이 있으며 전투 전에 양쪽이 다시 전개할 수 있다. 나폴레옹 최후의 전투 규모(육각당 525야드, 1시간 턴)로 설정된 이 게임은 지휘관과 군단장교의 지휘 체계를 유지하고 있다.
모의 전투
예나-아우어스트&오믈;1806년 10월 DT-13-14
PULTUSK/GOLYMIN-24-25 1806년 12월 25일
EYLAU-7-8 1807년 2월
프리드랜드-13-14 1807년 6월 14일
설명
4번의 패배에 이은 나폴레옹의 마지막 전투 체계: 육각당 525야드(480m), 한 바퀴당 1시간, 체력 당 500~800명. 각 경기는 약 40턴 동안 지속된다.
구성 요소들
22 x 34" 풀 컬러 지도 4개
두 개의 규칙집(36페이지 및 24페이지)
2" 게임 박스 1개
카운터 시트 2개 = 560개
플레이어 보조 시트 3개
네 개의 플레이어 보조 카드
50개의 플레이 카드 2개 덱 = 100개 카드
게임 시스템
나폴레옹의 마지막 전투(NLB 시리즈)
- 스케일 = 480m/m/m,
- 시간 = 1시간/GT,
- 힘 = 500-800명/SP.
From the Publisher:
our games explore the major battles of 1806-07, where the French Army encountered two different opponents with different capabilities, from the leadership-challenged Prussians in Thuringia and Saxony to the chaotic battle conditions in winter against the Russians. Based on OSG's Special Studies, which provide a turn by turn narrative of the four battles. Each game shows the approach to the battlefield on the day before battle. The Jena-Auerstädt game has both battlefields on one map and allows both sides to re-deploy before battle. Set at the scale of Napoleon's Last Battles-525 yards per hex and one hour turns-the game retains the Command System of Commanders and Corps Officers.
BATTLES SIMULATED
JENA-AUERSTÄDT-13-14 October 1806
PULTUSK/GOLYMIN-24-25 December 1806
EYLAU-7-8 February 1807
FRIEDLAND-13-14 June 1807
DESCRIPTION
Napoleon's Last Battles system, following Four Lost Battles: 525 yards (480 meters) per hex, 1 hour per turn, 500-800 men per strength point. Each game lasts about 40 turns.
COMPONENTS
Four 22 x 34" full-color maps
Two Rulebooks (36 pages and 24 pages)
One 2" game box
Two counter sheets = 560 units
Three player aid sheets
Four player aid cards
Two decks of 50 playing cards = 100 cards
GAME SYSTEM
Napoleon's Last Battles (NLB-Series)
- scale = 480m/hex,
- time = 1hour/GT,
- strength = 500-800 men/SP.
our games explore the major battles of 1806-07, where the French Army encountered two different opponents with different capabilities, from the leadership-challenged Prussians in Thuringia and Saxony to the chaotic battle conditions in winter against the Russians. Based on OSG's Special Studies, which provide a turn by turn narrative of the four battles. Each game shows the approach to the battlefield on the day before battle. The Jena-Auerstädt game has both battlefields on one map and allows both sides to re-deploy before battle. Set at the scale of Napoleon's Last Battles-525 yards per hex and one hour turns-the game retains the Command System of Commanders and Corps Officers.
BATTLES SIMULATED
JENA-AUERSTÄDT-13-14 October 1806
PULTUSK/GOLYMIN-24-25 December 1806
EYLAU-7-8 February 1807
FRIEDLAND-13-14 June 1807
DESCRIPTION
Napoleon's Last Battles system, following Four Lost Battles: 525 yards (480 meters) per hex, 1 hour per turn, 500-800 men per strength point. Each game lasts about 40 turns.
COMPONENTS
Four 22 x 34" full-color maps
Two Rulebooks (36 pages and 24 pages)
One 2" game box
Two counter sheets = 560 units
Three player aid sheets
Four player aid cards
Two decks of 50 playing cards = 100 cards
GAME SYSTEM
Napoleon's Last Battles (NLB-Series)
- scale = 480m/hex,
- time = 1hour/GT,
- strength = 500-800 men/SP.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
453
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
328
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18