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BGG랭킹
BGG전체 : 12081
WARGAMES : 2168
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.94 / 5
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디자이너
Jim Hind
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아티스트
Roy Grinnell, Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
The Wargamer Magazine 12호에 게재된 1914-1918 공중전은 나중에 박스 형태로 게재되었다.
상자 뒤에서부터 "에이스 하이(Aces High)는 당신을 조종석에 앉히는 동시 동작 게임으로 오직 당신만의 실력과 상대의 승리의 함성 " 사이에 있다.플라머!" "
72가지 다른 유형의 항공기에 대한 데이터를 포함합니다. 데이터에는 속도, 비행 품질, 무장, 처벌 흡수 능력 등에 대한 정보가 포함됩니다.
에이스 고등학교는 윙스만큼 상세하지는 않지만 스톨, 스핀, 로피 엔진, 에어 크루 품질, 발견, 아치(대공 화재) 등에 대한 규칙을 포함하고 있다.
에이스 고등학교는 심지어 사진 재콘나상스부터 풍선 터트리기, 폭파까지 다양한 종류의 미션에 대한 규칙을 가지고 있다.
기술 횟수는 뱅크, 턴, 사이드립, 하프루프로 제한된다. 예를 들어, 이멜만 턴이나 배럴롤에 대한 규칙은 없지만, 이멜만은 현실에서와 같이 이루어진다. 반구르기와 연속 뱅킹이 뒤바뀐 위치에서 직립 위치로 되돌아간다. 배럴 롤은 전방 비행 중 뱅킹과 고도 변화의 조합에 의해 달성된다.
에이스 조종사가 특정 수의 이동 지점을 보류할 수 있는(즉, 이동 플롯을 작성하지 않을 수 있는) 에이스 조종사에게 흥미로운 규칙이 있다. 비 에이스가 전체 이동 플롯을 완료한 후 에이스는 나머지 이동을 플롯할 수 있으며 따라서 덜 숙련된 조종사 작업에 반응한다. 에이스가 감점할 수 있는 점수는 '등급'을 기준으로 하며, '등급'은 '등급'을 감점할 수 없는 '1등급' 조종사는 3점을 감점할 수 있다.
에이스 하이 관련 게임: 아메리칸 에이스
상자 뒤에서부터 "에이스 하이(Aces High)는 당신을 조종석에 앉히는 동시 동작 게임으로 오직 당신만의 실력과 상대의 승리의 함성 " 사이에 있다.플라머!" "
72가지 다른 유형의 항공기에 대한 데이터를 포함합니다. 데이터에는 속도, 비행 품질, 무장, 처벌 흡수 능력 등에 대한 정보가 포함됩니다.
에이스 고등학교는 윙스만큼 상세하지는 않지만 스톨, 스핀, 로피 엔진, 에어 크루 품질, 발견, 아치(대공 화재) 등에 대한 규칙을 포함하고 있다.
에이스 고등학교는 심지어 사진 재콘나상스부터 풍선 터트리기, 폭파까지 다양한 종류의 미션에 대한 규칙을 가지고 있다.
기술 횟수는 뱅크, 턴, 사이드립, 하프루프로 제한된다. 예를 들어, 이멜만 턴이나 배럴롤에 대한 규칙은 없지만, 이멜만은 현실에서와 같이 이루어진다. 반구르기와 연속 뱅킹이 뒤바뀐 위치에서 직립 위치로 되돌아간다. 배럴 롤은 전방 비행 중 뱅킹과 고도 변화의 조합에 의해 달성된다.
에이스 조종사가 특정 수의 이동 지점을 보류할 수 있는(즉, 이동 플롯을 작성하지 않을 수 있는) 에이스 조종사에게 흥미로운 규칙이 있다. 비 에이스가 전체 이동 플롯을 완료한 후 에이스는 나머지 이동을 플롯할 수 있으며 따라서 덜 숙련된 조종사 작업에 반응한다. 에이스가 감점할 수 있는 점수는 '등급'을 기준으로 하며, '등급'은 '등급'을 감점할 수 없는 '1등급' 조종사는 3점을 감점할 수 있다.
에이스 하이 관련 게임: 아메리칸 에이스
The war in the air 1914-1918, published in The Wargamer Magazine issue 12 and later in a box.
From the back of the box "Aces High is a simultaneous movement game that puts you in the cockpit, with only your own skill between you and your opponent's triumphant cry of "Flamer!" ".
Includes data on 72 different types of aircraft. The data includes information on Speed, flying qualities, armament, ability to absorb punishment, etc.
Aces High, although not as detailed as Wings, includes rules for stalls, spins, ropey (unreliable) engines, aircrew quality, spotting, archie (anti-aircraft fire), and more.
Aces High even has rules for different types of missions, from photo-reconnaissance to balloon busting to bombing.
The number of maneuvers is limited to banks, turns, sideslips, and half-loops. For example, there are no rules for Immelman turns or barrel-rolls, but the Immelman is accomplished just as in real life... a half-roll followed by continuous banking from the inverted position back to the upright position; a barrel roll is accomplished by a combination of banking and altitude changes during otherwise forward-flight.
There is an interesting rule for ace pilots where the ace pilot can withhold (i.e. not write a movement plot for) a certain number of movement points. After the non-aces have completed their entire movement plot then the ace's can plot out the rest of their move and therefore react to the less-skilled pilots actions. The number of points the ace can withhold is based on the 'grade' of the pilot with a 'grade 5' pilot unable to withhold any points to a 'grade 1' pilot being able to withhold 3.
Game related to Aces High: The American Aces
From the back of the box "Aces High is a simultaneous movement game that puts you in the cockpit, with only your own skill between you and your opponent's triumphant cry of "Flamer!" ".
Includes data on 72 different types of aircraft. The data includes information on Speed, flying qualities, armament, ability to absorb punishment, etc.
Aces High, although not as detailed as Wings, includes rules for stalls, spins, ropey (unreliable) engines, aircrew quality, spotting, archie (anti-aircraft fire), and more.
Aces High even has rules for different types of missions, from photo-reconnaissance to balloon busting to bombing.
The number of maneuvers is limited to banks, turns, sideslips, and half-loops. For example, there are no rules for Immelman turns or barrel-rolls, but the Immelman is accomplished just as in real life... a half-roll followed by continuous banking from the inverted position back to the upright position; a barrel roll is accomplished by a combination of banking and altitude changes during otherwise forward-flight.
There is an interesting rule for ace pilots where the ace pilot can withhold (i.e. not write a movement plot for) a certain number of movement points. After the non-aces have completed their entire movement plot then the ace's can plot out the rest of their move and therefore react to the less-skilled pilots actions. The number of points the ace can withhold is based on the 'grade' of the pilot with a 'grade 5' pilot unable to withhold any points to a 'grade 1' pilot being able to withhold 3.
Game related to Aces High: The American Aces
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