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BGG랭킹
BGG전체 : 6294
PARTYGAMES : 394
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
6+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.15 / 5
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디자이너
Daniel Quodbach
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아티스트
David Boniffacy
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인원
게임 소개
얼음으로 뒤덮인 호수에서 선사시대 남성 두 부족이 현대 컬링의 조상인 케언(Kairn)에서 격돌하고 있다. 플레이어는 개인으로 경쟁하거나 2개의 클랜으로 나뉘어 각 라운드에서 목표물에 가장 가까운 곳에 스톤을 착지하려고 한다. 선수의 차례에 따라 그는 두 가지 행동을 취한다:
• 그가 얼음을 가로질러 게임 보드의 다른 쪽 과녁을 향해 손가락으로 돌을 튕깁니다.
• 스톤의 위치나 제자리에 머무를 가능성을 높이기 위해, 그는 작거나 큰 망치 또는 토템을 사용할 수 있습니다. 망치로, 플레이어는 망치의 크기에 따라 돌을 움직입니다. 토템은 돌 위에 세팅하고, 돌에서 떨어지면 나중에 다시 쏠 수 있다.
플레이어 또는 클랜이 다른 클랜보다 대상의 중심에 하나 이상의 스톤을 가지고 있으면 점수를 획득합니다. 가장 먼저 6점을 획득한 선수/클락이 승리합니다.
다양한 에디션에 대한 참고 사항입니다.
동굴인 컬링(2012)
케언(2010)
케언 컬링과 케이브맨 컬링 사이에는 상당한 제작상의 차이가 있지만, 두 버전 간의 게임 플레이는 거의 동일하다. 케언(200부)은 2010년 다니엘 콰드바흐가 디자인하고 자체 출판하였다. 블랙록 에디션과 스콜피온 마스키는 케언의 1000장을 제작하여 2011년 에센에서 출시하였다. 그리폰 게임즈 버전은 아직 제작되지 않았으며, 현재 킥스타터 캠페인이 끝날 때까지 이 게임의 수요를 측정하기 위해 준비되었다. 동굴만 컬링은 2012년 1월에 대량 생산될 예정이며 2012년 2월 말에 출시될 예정이다. 그리폰 버전의 최초이자 유일한 제작본은 2011년 12월 14일 미국에 도착하며, 케언 컬링과 케이브맨 컬링의 차이점을 보여주는 영상이 제작될 예정이다.
• 그가 얼음을 가로질러 게임 보드의 다른 쪽 과녁을 향해 손가락으로 돌을 튕깁니다.
• 스톤의 위치나 제자리에 머무를 가능성을 높이기 위해, 그는 작거나 큰 망치 또는 토템을 사용할 수 있습니다. 망치로, 플레이어는 망치의 크기에 따라 돌을 움직입니다. 토템은 돌 위에 세팅하고, 돌에서 떨어지면 나중에 다시 쏠 수 있다.
플레이어 또는 클랜이 다른 클랜보다 대상의 중심에 하나 이상의 스톤을 가지고 있으면 점수를 획득합니다. 가장 먼저 6점을 획득한 선수/클락이 승리합니다.
다양한 에디션에 대한 참고 사항입니다.
동굴인 컬링(2012)
케언(2010)
케언 컬링과 케이브맨 컬링 사이에는 상당한 제작상의 차이가 있지만, 두 버전 간의 게임 플레이는 거의 동일하다. 케언(200부)은 2010년 다니엘 콰드바흐가 디자인하고 자체 출판하였다. 블랙록 에디션과 스콜피온 마스키는 케언의 1000장을 제작하여 2011년 에센에서 출시하였다. 그리폰 게임즈 버전은 아직 제작되지 않았으며, 현재 킥스타터 캠페인이 끝날 때까지 이 게임의 수요를 측정하기 위해 준비되었다. 동굴만 컬링은 2012년 1월에 대량 생산될 예정이며 2012년 2월 말에 출시될 예정이다. 그리폰 버전의 최초이자 유일한 제작본은 2011년 12월 14일 미국에 도착하며, 케언 컬링과 케이브맨 컬링의 차이점을 보여주는 영상이 제작될 예정이다.
On an icy lake, two clans of prehistoric men clash in a match of Kairn, better known as Caveman Curling, this being an ancestor to the modern sport of curling. Players compete as individuals or are grouped into two clans, and they try to land their stones the closest to a target each round. On a player's turn he takes two actions:
• He launches a stone across the ice, flicking it with his finger toward the target on the other end of the game board.
• To improve the positioning of his stone or the chances of it staying in place, he can choose to use either a small or large hammer or a totem. With a hammer, the player moves the stone according to the size of the hammer. As for the totem, the player sets it on top of the stone; if the totem falls off the stone, the player can shoot it again on a later turn.
If your player or clan has one or more stones closer to the center of the target than the other clan, you score points. The first player/clan to collect six points wins.
A note about the different editions.
Caveman Curling (2012)
Kairn (2010)
There are significant production differences between Kairn and Caveman Curling, though the game play is almost identical between the two versions. Kairn (200 copies) was designed and self-published by Daniel Quodbach in 2010. Blackrock Editions and Scorpion Masque produced 1000 copies of Kairn and released it at Essen in 2011. Gryphon Games version of the game has yet to be produced, pending the conclusion of a current Kickstarter campaign that was organized to gauge demand for its version. Caveman Curling is scheduled for mass production in January, 2012, and to be released in late February, 2012. The first and only production copy of the Gryphon version will arrive in the US on December 14, 2011 and a video will be made showing the differences between Kairn and Caveman Curling.
• He launches a stone across the ice, flicking it with his finger toward the target on the other end of the game board.
• To improve the positioning of his stone or the chances of it staying in place, he can choose to use either a small or large hammer or a totem. With a hammer, the player moves the stone according to the size of the hammer. As for the totem, the player sets it on top of the stone; if the totem falls off the stone, the player can shoot it again on a later turn.
If your player or clan has one or more stones closer to the center of the target than the other clan, you score points. The first player/clan to collect six points wins.
A note about the different editions.
Caveman Curling (2012)
Kairn (2010)
There are significant production differences between Kairn and Caveman Curling, though the game play is almost identical between the two versions. Kairn (200 copies) was designed and self-published by Daniel Quodbach in 2010. Blackrock Editions and Scorpion Masque produced 1000 copies of Kairn and released it at Essen in 2011. Gryphon Games version of the game has yet to be produced, pending the conclusion of a current Kickstarter campaign that was organized to gauge demand for its version. Caveman Curling is scheduled for mass production in January, 2012, and to be released in late February, 2012. The first and only production copy of the Gryphon version will arrive in the US on December 14, 2011 and a video will be made showing the differences between Kairn and Caveman Curling.
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