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BGG랭킹
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙 발췌:
게임의 대상
경기를 이기는 데는 두 가지 뚜렷하고 다른 방법이 있다. 첫 번째는 연속적으로 5개의 토큰을 얻는 것입니다. 두 번째 방법은 상대의 토큰 중 10개를 포착하는 것입니다.
놀이 규칙
한 명의 플레이어가 한 색깔의 토큰을 모두 선택합니다. 두 번째 플레이어는 다른 색깔의 토큰을 모두 가져갑니다. 플레이어는 첫 번째 플레이를 선택합니다. 시작 플레이어는 시작이라고 적힌 네 개의 원 중 하나에 토큰을 놓습니다. 토큰은 일단 보드에 배치되면 공간으로부터 이동되지 않습니다. 그런 다음 플레이어들이 번갈아 가며 보드의 아무 곳에나 토큰을 배치한다. (하지만, 성공적인 게임 패턴을 알아내기 위해, 토큰을 너무 멀리 떨어뜨리지 마세요. 명확한 영역에 토큰을 집중시킴으로써 게임–5개의 토큰을 연속으로 더 잘 달성할 수 있을 것입니다.) 5개의 토큰은 수직, 수평 또는 대각선에 연속적으로 배치되어야 합니다. 만약 당신이 이것을 성공적으로 해내면, 당신은 승자로 선언됩니다. 이기는 또 다른 방법은 상대의 부하 10명을 잡는 것입니다. 캡처는 상대의 토큰 중 두 개를 상대의 양쪽에 하나씩 배치하여 상대의 토큰 중 두 개를 둘러싸는 방식으로 수행됩니다. 선수가 아웃플랭크가 되도록 자신의 토큰을 위치시키면 아웃플랭크가 된 토큰 쌍을 상대방에게 잃게 된다. 캡처가 완료되면 캡처된 토큰이 재생 필드에서 제거되고 "에 배치됩니다.캡처된 상대&인용;보드 영역. 이렇게 하면, 당신과 당신의 상대 모두 경기가 어떻게 진행되는지 쉽게 볼 수 있다. 5쌍(10쌍)의 포획된 상대편이 승리한다. 게임을 완성하는 데 필요한 것보다 더 많은 토큰이 세트에 포함되어 있습니다. 하지만, 아무도 이기지 않고 경기를 진행할 수도 있다. 이 경우 경기는 무승부로 끝난다.
첵로는 니누키렌주, 펜테와 비슷하다.
게임의 대상
경기를 이기는 데는 두 가지 뚜렷하고 다른 방법이 있다. 첫 번째는 연속적으로 5개의 토큰을 얻는 것입니다. 두 번째 방법은 상대의 토큰 중 10개를 포착하는 것입니다.
놀이 규칙
한 명의 플레이어가 한 색깔의 토큰을 모두 선택합니다. 두 번째 플레이어는 다른 색깔의 토큰을 모두 가져갑니다. 플레이어는 첫 번째 플레이를 선택합니다. 시작 플레이어는 시작이라고 적힌 네 개의 원 중 하나에 토큰을 놓습니다. 토큰은 일단 보드에 배치되면 공간으로부터 이동되지 않습니다. 그런 다음 플레이어들이 번갈아 가며 보드의 아무 곳에나 토큰을 배치한다. (하지만, 성공적인 게임 패턴을 알아내기 위해, 토큰을 너무 멀리 떨어뜨리지 마세요. 명확한 영역에 토큰을 집중시킴으로써 게임–5개의 토큰을 연속으로 더 잘 달성할 수 있을 것입니다.) 5개의 토큰은 수직, 수평 또는 대각선에 연속적으로 배치되어야 합니다. 만약 당신이 이것을 성공적으로 해내면, 당신은 승자로 선언됩니다. 이기는 또 다른 방법은 상대의 부하 10명을 잡는 것입니다. 캡처는 상대의 토큰 중 두 개를 상대의 양쪽에 하나씩 배치하여 상대의 토큰 중 두 개를 둘러싸는 방식으로 수행됩니다. 선수가 아웃플랭크가 되도록 자신의 토큰을 위치시키면 아웃플랭크가 된 토큰 쌍을 상대방에게 잃게 된다. 캡처가 완료되면 캡처된 토큰이 재생 필드에서 제거되고 "에 배치됩니다.캡처된 상대&인용;보드 영역. 이렇게 하면, 당신과 당신의 상대 모두 경기가 어떻게 진행되는지 쉽게 볼 수 있다. 5쌍(10쌍)의 포획된 상대편이 승리한다. 게임을 완성하는 데 필요한 것보다 더 많은 토큰이 세트에 포함되어 있습니다. 하지만, 아무도 이기지 않고 경기를 진행할 수도 있다. 이 경우 경기는 무승부로 끝난다.
첵로는 니누키렌주, 펜테와 비슷하다.
Rules excerpt:
OBJECT OF GAME
There are two distinct and different ways to win the game. The first is by getting five of your tokens in a row consecutively. Second way is by capturing ten of your opponent's tokens.
RULES FOR PLAY
One player selects all the tokens of one color. The second player takes all the tokens of the other color. Players choose for first play. The starting player places a token on one of the four circles reading, START. Tokens are not moved from spaces once they are placed on board. Play then alternates between players who then place tokens anywhere on the board. (However, to work out successful patterns of play, do not place your tokens too wide apart. By concentrating your tokens in definite areas, you will be better able to fulfill the objective of the game–5 tokens in a row.) Your 5 tokens must be placed consecutively in a vertical, horizontal or diagonal row. If you succeed in accomplishing this, you are declared the winner. The other method of winning is to capture ten of your opponent's men. A capture is performed by surrounding two of your opponent's tokens by placing two of your tokens one on each side of his. If a player places his tokens in a position so as to become out-flanked, he loses the out-flanked pair of tokens to his opponent. When a capture is completed, the captured tokens are removed from the playing field and placed in the "CAPTURED OPPONENTS" area of board. In this way, both you and your opponent can readily see how the game is progressing. Five pairs (10) of captured opponents constitute a win. Included in the set are more tokens than are necessary to complete the game. However, it is possible that a game could be played out without anyone winning. In this case, the game ends in a draw.
Chek-ro is similar to ninuki-renju and Pente
OBJECT OF GAME
There are two distinct and different ways to win the game. The first is by getting five of your tokens in a row consecutively. Second way is by capturing ten of your opponent's tokens.
RULES FOR PLAY
One player selects all the tokens of one color. The second player takes all the tokens of the other color. Players choose for first play. The starting player places a token on one of the four circles reading, START. Tokens are not moved from spaces once they are placed on board. Play then alternates between players who then place tokens anywhere on the board. (However, to work out successful patterns of play, do not place your tokens too wide apart. By concentrating your tokens in definite areas, you will be better able to fulfill the objective of the game–5 tokens in a row.) Your 5 tokens must be placed consecutively in a vertical, horizontal or diagonal row. If you succeed in accomplishing this, you are declared the winner. The other method of winning is to capture ten of your opponent's men. A capture is performed by surrounding two of your opponent's tokens by placing two of your tokens one on each side of his. If a player places his tokens in a position so as to become out-flanked, he loses the out-flanked pair of tokens to his opponent. When a capture is completed, the captured tokens are removed from the playing field and placed in the "CAPTURED OPPONENTS" area of board. In this way, both you and your opponent can readily see how the game is progressing. Five pairs (10) of captured opponents constitute a win. Included in the set are more tokens than are necessary to complete the game. However, it is possible that a game could be played out without anyone winning. In this case, the game ends in a draw.
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