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BGG랭킹
BGG전체 : 13161
WARGAMES : 2174
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.42 / 5
-
디자이너
Mark Stille
-
아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
(게시인:)
다뉴브강에서 우르릉거려!
부다페스트의 치열한 겨울 전투는 역사상 가장 길고 잔인한 도시 전투 중 하나였다. 그리고 지금까지 아무도 그 투쟁을 담아내기 위해 게임을 만들려고 노력하지 않았다.
1944년 12월 말, 연합군이 벌지(Bulge)를 저지하기 시작하자 소련과 루마니아 동맹군은 부다와 페스트의 "트윈 도시를 공격했다.돌파구를 마련하다 독일군의 이동 비축물과 비축된 보급품들이 바흐트 암 라인(Wacht am Rhein)에 의해 소비되면서, 독일군과 헝가리군의 혼합 병력은 구호 희망 없이 버텼다. 도시가 함락된 후 2월 중순까지 모든 종류의 추축국 병력은 독일군의 전열의 안전이 약화되고 있었다.
헝가리 악몽은 양측 모두에게 어려운 지휘 상황에 처하게 합니다. 추축국 플레이어는 다양한 종류의 열정으로 구성된 다양한 유닛을 지휘하는 반면, 소련은 2개의 전면 병력과 새로 얻은 루마니아 군단을 보유하고 있다. 독일군은 2개의 SS기병사단, 기갑전투단, 후방지역부대, 스트레이로 구성되어 있으며, 헝가리군은 돌격포 중대부터 경찰부대, 제1차 세계 대전 참전용사까지 모든 것이 다양하며, 일부 병력은 쓰라린 끝을 고수할 준비가 되어 있고, 다른 병력은 녹을 수 있는 초기 기회를 찾고 있다. 추축국 플레이어는 연료, 보급품, 인력 에너지 감소로 어려움을 겪는 반면 소련 플레이어는 어려운 타임 테이블과 주요 유닛의 손실로 인해 구호 활동을 격퇴한다. 게임 측면에서 보면, 실제 역사적 결과는 " 무승부"가 될 것이며, 따라서 각 플레이어는 "더 잘 할 수 있는 기회와 도전을 갖게 될 것이다.
마크 스틸(북풍비, 임페리얼 선셋, 윈터게이버터)이 디자인한 헝가리 나이트메어에는 각 공간마다 약 1평방킬로미터의 면적 이동 지도인 280개의 카운터가 있으며, 잔혹한 캠페인 전체를 커버하는 3일간의 턴을 제공한다.
게임 사상 처음으로 부다페스트에 대한 공격은 당신의 몫입니다
다뉴브강에서 우르릉거려!
부다페스트의 치열한 겨울 전투는 역사상 가장 길고 잔인한 도시 전투 중 하나였다. 그리고 지금까지 아무도 그 투쟁을 담아내기 위해 게임을 만들려고 노력하지 않았다.
1944년 12월 말, 연합군이 벌지(Bulge)를 저지하기 시작하자 소련과 루마니아 동맹군은 부다와 페스트의 "트윈 도시를 공격했다.돌파구를 마련하다 독일군의 이동 비축물과 비축된 보급품들이 바흐트 암 라인(Wacht am Rhein)에 의해 소비되면서, 독일군과 헝가리군의 혼합 병력은 구호 희망 없이 버텼다. 도시가 함락된 후 2월 중순까지 모든 종류의 추축국 병력은 독일군의 전열의 안전이 약화되고 있었다.
헝가리 악몽은 양측 모두에게 어려운 지휘 상황에 처하게 합니다. 추축국 플레이어는 다양한 종류의 열정으로 구성된 다양한 유닛을 지휘하는 반면, 소련은 2개의 전면 병력과 새로 얻은 루마니아 군단을 보유하고 있다. 독일군은 2개의 SS기병사단, 기갑전투단, 후방지역부대, 스트레이로 구성되어 있으며, 헝가리군은 돌격포 중대부터 경찰부대, 제1차 세계 대전 참전용사까지 모든 것이 다양하며, 일부 병력은 쓰라린 끝을 고수할 준비가 되어 있고, 다른 병력은 녹을 수 있는 초기 기회를 찾고 있다. 추축국 플레이어는 연료, 보급품, 인력 에너지 감소로 어려움을 겪는 반면 소련 플레이어는 어려운 타임 테이블과 주요 유닛의 손실로 인해 구호 활동을 격퇴한다. 게임 측면에서 보면, 실제 역사적 결과는 " 무승부"가 될 것이며, 따라서 각 플레이어는 "더 잘 할 수 있는 기회와 도전을 갖게 될 것이다.
마크 스틸(북풍비, 임페리얼 선셋, 윈터게이버터)이 디자인한 헝가리 나이트메어에는 각 공간마다 약 1평방킬로미터의 면적 이동 지도인 280개의 카운터가 있으며, 잔혹한 캠페인 전체를 커버하는 3일간의 턴을 제공한다.
게임 사상 처음으로 부다페스트에 대한 공격은 당신의 몫입니다
(from the publisher:)
Rumble on the Danube!
The bitter winter fighting for Budapest was one of the most prolonged, vicious city fights in history. And, until now, no one has ever tried to make a game to capture the struggle.
Late December, 1944, while the Allies began to pinch off The Bulge, the Soviets—and their new-found Romanian allies—began the assault on the "twin cities" of Buda and Pest, where 79,000 surrounded Axis defenders held on against heavy odds, made more difficult by "high command" orders to defend everywhere and not to consider a breakout effort. With German mobile reserves and stockpiled supplies expended by the Wacht am Rhein, a mixed force of Germans and Hungarians held on with little hope of relief. By mid February, after the city fell, less than 1000 Axis troops of all kinds made it back to the dwindling safety of German lines.
Hungarian Nightmare puts you in the difficult command situations for both sides. The Soviets have two full "fronts" worth of troops, plus a corps of their newly gained (and doubtful quality) Romanian troops, while the Axis player commands a hodge-podge of various unit types of widely ranging enthusiasm. German units include remnants of two SS cavalry divisions, panzer kampfgroups, rear-area units, and strays, while Hungarian units are even more diverse, with everything from assault gun companies to police units and WWI veterans, with some troops ready to hold on to the bitter end and others looking for an early opportunity of melting away. The Axis player struggles with dwindling fuel, supplies, and manpower energy, while the Soviet player competes with a difficult time-table and the loss of key units to repel relief efforts. In game terms, the actual historical result would be a "draw," thus each player has the opportunity and the challenge to "do better."
Designed by Mark Stille (North Wind Rain, Imperial Sunset, Wintergewitter), Hungarian Nightmare offers 280 counters, an area-movement map of the cities, with each space about one square kilometer, and three-day turns that cover the entire, brutal campaign.
For the first time in gaming, the assault on Budapest is yours to make or to fend off.
Rumble on the Danube!
The bitter winter fighting for Budapest was one of the most prolonged, vicious city fights in history. And, until now, no one has ever tried to make a game to capture the struggle.
Late December, 1944, while the Allies began to pinch off The Bulge, the Soviets—and their new-found Romanian allies—began the assault on the "twin cities" of Buda and Pest, where 79,000 surrounded Axis defenders held on against heavy odds, made more difficult by "high command" orders to defend everywhere and not to consider a breakout effort. With German mobile reserves and stockpiled supplies expended by the Wacht am Rhein, a mixed force of Germans and Hungarians held on with little hope of relief. By mid February, after the city fell, less than 1000 Axis troops of all kinds made it back to the dwindling safety of German lines.
Hungarian Nightmare puts you in the difficult command situations for both sides. The Soviets have two full "fronts" worth of troops, plus a corps of their newly gained (and doubtful quality) Romanian troops, while the Axis player commands a hodge-podge of various unit types of widely ranging enthusiasm. German units include remnants of two SS cavalry divisions, panzer kampfgroups, rear-area units, and strays, while Hungarian units are even more diverse, with everything from assault gun companies to police units and WWI veterans, with some troops ready to hold on to the bitter end and others looking for an early opportunity of melting away. The Axis player struggles with dwindling fuel, supplies, and manpower energy, while the Soviet player competes with a difficult time-table and the loss of key units to repel relief efforts. In game terms, the actual historical result would be a "draw," thus each player has the opportunity and the challenge to "do better."
Designed by Mark Stille (North Wind Rain, Imperial Sunset, Wintergewitter), Hungarian Nightmare offers 280 counters, an area-movement map of the cities, with each space about one square kilometer, and three-day turns that cover the entire, brutal campaign.
For the first time in gaming, the assault on Budapest is yours to make or to fend off.
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