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BGG랭킹
BGG전체 : 8658
WARGAMES : 1350
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.82 / 5
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디자이너
Frank Chadwick
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아티스트
Alan Emrich, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
남부 집단군의 진격:
1941년 6월 - 8월
1941년 6월 22일 독일이 바르바로사 작전을 개시했을 때, 그들은 점령할 수 있는 가장 넓은 영토와 우크라이나의 프리페트 습지 남쪽의 가장 집중된 소련군 기갑부대에 직면했다. 남부 집단군은 키예프를 목표로 루마니아인, 헝가리인, 이탈리아인을 포함한 다국적군을 창설했다.
그들을 마주한 붉은 군대는 스탈린의 최근 숙청으로 약화되었다. 그럼에도 불구하고 소련은 전역 초기에 강력한 반격을 가했지만, 노련한 기갑부대를 투입할 때 전차의 수에서 우위를 점할 수 없었다. 추축군은 동쪽으로 드네프르 강, 남쪽으로 오데사 방면으로 진격했으나 전선이 계속 확장되면서 전선을 엄호하기 위해 병력이 얇아졌다.
목표: 키예프는 유명한 게임 디자이너 프랭크 채드윅의 새로운 역사적인 보드 게임으로, 익히기 쉽고 디자인 우아함과 프랭크가 오랫동안 유명했던 드라마틱한 게임플레이를 결합한 고전적인 모스크바 게임 시스템을 반복한다. 수많은 기회와 변형을 특징으로 하는 목표: 키예프는 끝없이 매혹적인 퍼즐 시리즈를 선보이며 여러분이 계속해서 게임을 하고 싶어할 것입니다.
C3i 잡지 26호에 게재되었다.
게임 규모:
게임 턴: 1~2주
16진수: 50km/31마일
부대: 군단 대 군대
게임 인벤토리:
11 x 17" 풀 컬러 맵 1개
듀얼 사이드 인쇄 카운터 시트 1개(40 1/2" 게임 카운터 - 28)
6페이지 분량의 목표 키예프 접이식 규칙 책자
한 면에 인쇄된 Play Aid 카드 1장
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-낮음
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
1941년 6월 - 8월
1941년 6월 22일 독일이 바르바로사 작전을 개시했을 때, 그들은 점령할 수 있는 가장 넓은 영토와 우크라이나의 프리페트 습지 남쪽의 가장 집중된 소련군 기갑부대에 직면했다. 남부 집단군은 키예프를 목표로 루마니아인, 헝가리인, 이탈리아인을 포함한 다국적군을 창설했다.
그들을 마주한 붉은 군대는 스탈린의 최근 숙청으로 약화되었다. 그럼에도 불구하고 소련은 전역 초기에 강력한 반격을 가했지만, 노련한 기갑부대를 투입할 때 전차의 수에서 우위를 점할 수 없었다. 추축군은 동쪽으로 드네프르 강, 남쪽으로 오데사 방면으로 진격했으나 전선이 계속 확장되면서 전선을 엄호하기 위해 병력이 얇아졌다.
목표: 키예프는 유명한 게임 디자이너 프랭크 채드윅의 새로운 역사적인 보드 게임으로, 익히기 쉽고 디자인 우아함과 프랭크가 오랫동안 유명했던 드라마틱한 게임플레이를 결합한 고전적인 모스크바 게임 시스템을 반복한다. 수많은 기회와 변형을 특징으로 하는 목표: 키예프는 끝없이 매혹적인 퍼즐 시리즈를 선보이며 여러분이 계속해서 게임을 하고 싶어할 것입니다.
C3i 잡지 26호에 게재되었다.
게임 규모:
게임 턴: 1~2주
16진수: 50km/31마일
부대: 군단 대 군대
게임 인벤토리:
11 x 17" 풀 컬러 맵 1개
듀얼 사이드 인쇄 카운터 시트 1개(40 1/2" 게임 카운터 - 28)
6페이지 분량의 목표 키예프 접이식 규칙 책자
한 면에 인쇄된 Play Aid 카드 1장
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-낮음
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
The Advance of Army Group South:
June - August, 1941
When the Germans launched Operation Barbarossa on 22 June 1941, they faced both their greatest expanse of territory to capture and the greatest concentration of Soviet armor south of the Pripet marsh in Ukraine. Army Group South launched its multi-national forces (including Rumanians, Hungarians and Italians) with their principal target defined – Objective: Kiev.
Facing them was the Red Army weakened from the recent purges of its officers by Stalin. Still, the Soviets put together a strong counter-attack early in the campaign, but their advantages in numbers of tanks committed could not overcome the German's superiority of skill when employing their veteran panzer units. The Axis forces advanced eastward to the Dnieper River and south toward Odessa, but as the front kept expanding, forces were spread thinner to cover the front line.
Objective: Kiev is a new historical board game from renowned game designer Frank Chadwick, iterating the classic Battle for Moscow game system used in The Arduous Beginning, combining ease of learning and design elegance with the kind of dramatic gameplay that Frank has long been famous for. Featuring countless opportunities and variations, Objective: Kiev presents an endlessly fascinating series of puzzles and is a game that you're going to want to play again and again.
Published in C3i magazine #26.
Game Scale:
Game Turn: 1 - 2 weeks
Hex: 31 miles / 50 kilometers
Units: Corps to Army
Game Inventory:
One 11 x 17" full color map
One dual-side printed countersheet (40 1/2" game counters - 28)
One 6-page Objective Kiev foldout rules booklet
One single-side printed Play Aid card
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-Low
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
June - August, 1941
When the Germans launched Operation Barbarossa on 22 June 1941, they faced both their greatest expanse of territory to capture and the greatest concentration of Soviet armor south of the Pripet marsh in Ukraine. Army Group South launched its multi-national forces (including Rumanians, Hungarians and Italians) with their principal target defined – Objective: Kiev.
Facing them was the Red Army weakened from the recent purges of its officers by Stalin. Still, the Soviets put together a strong counter-attack early in the campaign, but their advantages in numbers of tanks committed could not overcome the German's superiority of skill when employing their veteran panzer units. The Axis forces advanced eastward to the Dnieper River and south toward Odessa, but as the front kept expanding, forces were spread thinner to cover the front line.
Objective: Kiev is a new historical board game from renowned game designer Frank Chadwick, iterating the classic Battle for Moscow game system used in The Arduous Beginning, combining ease of learning and design elegance with the kind of dramatic gameplay that Frank has long been famous for. Featuring countless opportunities and variations, Objective: Kiev presents an endlessly fascinating series of puzzles and is a game that you're going to want to play again and again.
Published in C3i magazine #26.
Game Scale:
Game Turn: 1 - 2 weeks
Hex: 31 miles / 50 kilometers
Units: Corps to Army
Game Inventory:
One 11 x 17" full color map
One dual-side printed countersheet (40 1/2" game counters - 28)
One 6-page Objective Kiev foldout rules booklet
One single-side printed Play Aid card
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