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BGG랭킹
BGG전체 : 18234
WARGAMES : 3472
6.2Battles of the Ancient World: Marathon and Granicus (2003) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Larry Baggett, Wayland Grace
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아티스트
-
인원
게임 소개
마라톤과 그라니쿠스는 3개의 박스 세트와 2개의 잡지 게임 이슈에 걸쳐 17개의 인상적인 전투 시나리오를 기록한 시도되고 테스트된 고대 세계 전투 시스템을 사용합니다.
이 지도는 S&T의 통상적인 높은 기준과 고대 전투 기준에 부합합니다. 비록 페르시아 캠프 헥스가 지도에 예쁘게 자리 잡고 있지만 경기에 전혀 영향을 미치지 않는 것처럼 보이지만, 만, 솟아오르는 개울, 페르시아 캠프뿐만 아니라 2개의 개울이 분명하게 보입니다. - 헥스를 통과하거나 점유하는 그리스인들에게는 vps가 전혀 없습니다.
기능성 카운터는 그리스 호플리테스와 함께 페르시아인, 캐비, 활잡이들을 보여준다.
표준 규칙은 특정 시나리오 규칙과 함께 사용되는데, 특정 시나리오 규칙이 그들의 움직임을 세 배로 증가시키는 그리스 돌격이다. 따라서 모든 호플라이트 부대들은 만약 그리스 선수가 충동을 느낀다면, 1번에 페르시아 대열로 충돌할 수 있다. 그리고 다른 규칙처럼, 흐트러진 페르시아 기병대는 움직일 수 없고 할에서 방어하는 것이 바람직하다.4번까지 힘을 낸다. 따라서 그리스는 가능하면 4회전 전에 페르시아의 발 일부를 강타하고 캐비로 닫는 것이 권장된다.
대체로 시스템 규칙의 범위를 고려할 때 정교한 시뮬레이션입니다. 페르시아의 유일한 좋은 기회는 4번 선회할 때까지 발로 그리스 호플리테스에게 저항한 다음, 그들의 기병을 멀리 이동시키고 그리스 주변으로 돌격함으로써 가능한 한 그리스의 측면을 돌리려고 하는 것이다 - 물론 그리스인들이 이러한 방식으로 자신들을 착취하도록 허락한다면.
이 지도는 S&T의 통상적인 높은 기준과 고대 전투 기준에 부합합니다. 비록 페르시아 캠프 헥스가 지도에 예쁘게 자리 잡고 있지만 경기에 전혀 영향을 미치지 않는 것처럼 보이지만, 만, 솟아오르는 개울, 페르시아 캠프뿐만 아니라 2개의 개울이 분명하게 보입니다. - 헥스를 통과하거나 점유하는 그리스인들에게는 vps가 전혀 없습니다.
기능성 카운터는 그리스 호플리테스와 함께 페르시아인, 캐비, 활잡이들을 보여준다.
표준 규칙은 특정 시나리오 규칙과 함께 사용되는데, 특정 시나리오 규칙이 그들의 움직임을 세 배로 증가시키는 그리스 돌격이다. 따라서 모든 호플라이트 부대들은 만약 그리스 선수가 충동을 느낀다면, 1번에 페르시아 대열로 충돌할 수 있다. 그리고 다른 규칙처럼, 흐트러진 페르시아 기병대는 움직일 수 없고 할에서 방어하는 것이 바람직하다.4번까지 힘을 낸다. 따라서 그리스는 가능하면 4회전 전에 페르시아의 발 일부를 강타하고 캐비로 닫는 것이 권장된다.
대체로 시스템 규칙의 범위를 고려할 때 정교한 시뮬레이션입니다. 페르시아의 유일한 좋은 기회는 4번 선회할 때까지 발로 그리스 호플리테스에게 저항한 다음, 그들의 기병을 멀리 이동시키고 그리스 주변으로 돌격함으로써 가능한 한 그리스의 측면을 돌리려고 하는 것이다 - 물론 그리스인들이 이러한 방식으로 자신들을 착취하도록 허락한다면.
Marathon and Granicus uses the tried and tested Battles of the Ancient World system which now has clocked up an impressive 17 different battle scenarios spread over 3 boxed sets and 2 magazine game issues.
The map is up to the usual high standard of S&T and ancient battles standard. The bay, rises, 2 streams as well as the Persian camp are clearly shown, although the Persian camp hexes sit pretty on the map but appear to have no effect on the game at all - no vps for the Greeks passing through or occupying the hexes at all.
The functional counters show Persian footmen, cav and bowmen along with the Greek hoplites.
Standard rules are used with specific scenario rules being the Greek charge in turn one which triples their movement, thus all hoplite units are able to crash into the Persian ranks on turn one, if the Greek player feels the urge - and it is advisable, as another rule states, that the disorganized Persian cavalry cannot move and would defend at half strength up until turn 4. Thus the Greek is encouraged to batter through some of the Persian foot and close with the cav before turn 4 if possible.
All in all, a fine simulation given the scope of the system rules. The Persians' only good chance is to resist the Greek hoplites with foot until turn 4 and then try and turn any Greek flank possible, by moving their cavalry away and around the Greeks and charging them in clear terrain - if the Greeks allow themselves to be exploited this way, of course.
The map is up to the usual high standard of S&T and ancient battles standard. The bay, rises, 2 streams as well as the Persian camp are clearly shown, although the Persian camp hexes sit pretty on the map but appear to have no effect on the game at all - no vps for the Greeks passing through or occupying the hexes at all.
The functional counters show Persian footmen, cav and bowmen along with the Greek hoplites.
Standard rules are used with specific scenario rules being the Greek charge in turn one which triples their movement, thus all hoplite units are able to crash into the Persian ranks on turn one, if the Greek player feels the urge - and it is advisable, as another rule states, that the disorganized Persian cavalry cannot move and would defend at half strength up until turn 4. Thus the Greek is encouraged to batter through some of the Persian foot and close with the cav before turn 4 if possible.
All in all, a fine simulation given the scope of the system rules. The Persians' only good chance is to resist the Greek hoplites with foot until turn 4 and then try and turn any Greek flank possible, by moving their cavalry away and around the Greeks and charging them in clear terrain - if the Greeks allow themselves to be exploited this way, of course.
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