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BGG랭킹
BGG전체 : 19112
WARGAMES : 3470
THEMATIC : 1480 -
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.10 / 5
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디자이너
Gregg Lewis
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아티스트
Gregg Lewis
-
인원
게임 소개
디자이너로부터: 아웃라이더는 주사위와 카드 메카닉의 독특한 조합을 이용한 포스트 아포칼립스 차량 전투 게임이다.
아웃라이더(Outrider)는 표준 크기의 카드와 소매, 일반적인 주사위를 사용하도록 설계된 인쇄 및 플레이 게임으로, 가장 저렴한 미니어처인 1/64 스케일 다이캐스트 카가 준비되어 있다.
10분 안에 가르칠 수 있는 아웃라이더의 초점은 빠르고 격앙된 상태를 유지하는 것입니다. 대부분의 게임은 한 시간 안에 할 수 있습니다. 6명이 있어도 라운드가 빠르다. 운동 역학은 기하학보다는 운전처럼 느껴지도록 설계되었습니다.
플레이어는 사구버그와 머슬카부터 헤비듀티 트럭과 SUV에 이르기까지 다양한 차량을 대표하는 8가지 템플릿에서 차량을 선택합니다. 그런 다음 플레이어는 주사위를 사용하여 차량을 더욱 커스터마이즈하고 무장시킨다. 주사위는 무기, 장비, 심지어 차량의 운전자를 나타냅니다.
플레이는 플레이어가 차례를 위해 행동을 '프로그램'할 수 있도록 하는 기동 데크를 중심으로 한다. 프로그래밍 가능한 동작에는 이동과 공격이 모두 포함됩니다. 그러나 선수들은 조심할 필요가 있는데, 그들의 운전자들이 그들에게 요구되는 모든 것을 처리하지 못해 통제력을 잃을 수 있다.
게임은 게임을 더 짧고 집중하기 위한 명확한 목표를 가진 시나리오 기반입니다. 시나리오는 경찰의 도로 봉쇄 돌파, 변절자 수용소 공격, 호위 임무 등을 포함한다. 팀은 선수들이 차량(및 장비)을 선택할 때 창의적으로 사용할 수 있도록 한다. 일부 차량은 특정 작업에 더 적합할 수 있지만 백업 차량을 타는 사람이 있으면 항상 편리합니다.
플레이어는 개발, 신차, 새로운 장비 및 새로운 시나리오에 대한 정보를 dicefestgames.com뿐만 아니라 BGG에서 확인할 수 있습니다.
아웃라이더(Outrider)는 표준 크기의 카드와 소매, 일반적인 주사위를 사용하도록 설계된 인쇄 및 플레이 게임으로, 가장 저렴한 미니어처인 1/64 스케일 다이캐스트 카가 준비되어 있다.
10분 안에 가르칠 수 있는 아웃라이더의 초점은 빠르고 격앙된 상태를 유지하는 것입니다. 대부분의 게임은 한 시간 안에 할 수 있습니다. 6명이 있어도 라운드가 빠르다. 운동 역학은 기하학보다는 운전처럼 느껴지도록 설계되었습니다.
플레이어는 사구버그와 머슬카부터 헤비듀티 트럭과 SUV에 이르기까지 다양한 차량을 대표하는 8가지 템플릿에서 차량을 선택합니다. 그런 다음 플레이어는 주사위를 사용하여 차량을 더욱 커스터마이즈하고 무장시킨다. 주사위는 무기, 장비, 심지어 차량의 운전자를 나타냅니다.
플레이는 플레이어가 차례를 위해 행동을 '프로그램'할 수 있도록 하는 기동 데크를 중심으로 한다. 프로그래밍 가능한 동작에는 이동과 공격이 모두 포함됩니다. 그러나 선수들은 조심할 필요가 있는데, 그들의 운전자들이 그들에게 요구되는 모든 것을 처리하지 못해 통제력을 잃을 수 있다.
게임은 게임을 더 짧고 집중하기 위한 명확한 목표를 가진 시나리오 기반입니다. 시나리오는 경찰의 도로 봉쇄 돌파, 변절자 수용소 공격, 호위 임무 등을 포함한다. 팀은 선수들이 차량(및 장비)을 선택할 때 창의적으로 사용할 수 있도록 한다. 일부 차량은 특정 작업에 더 적합할 수 있지만 백업 차량을 타는 사람이 있으면 항상 편리합니다.
플레이어는 개발, 신차, 새로운 장비 및 새로운 시나리오에 대한 정보를 dicefestgames.com뿐만 아니라 BGG에서 확인할 수 있습니다.
From the Designer: Outrider is a game of post-apocalyptic vehicular combat that utilizes a unique blend of dice and card mechanics that create a fast-playing, highly detailed and customizable experience.
Outrider is a print-and-play game designed to use standard-sized cards and sleeves, ordinary dice and has a ready-made range of the most inexpensive miniatures around: 1/64th scale die cast cars.
Teachable in ten minutes, the focus of Outrider is to keep things fast and furious. Most games are playable in a hour. Even with six players, the rounds are quick. The movement mechanics are designed to feel more like driving and less like geometry.
Players select their vehicles from eight templates that represent a wide variety of vehicles from dune buggies and muscle cars all the way to heavy duty trucks and SUVs - each with its own unique characteristics. Players then use dice to further customize (and arm) the vehicles. The dice represent weapons, equipment and even the driver of the vehicle.
Play is centered around a maneuver deck that allows the players to 'program' their action for a turn. Programmable actions include both movement AND attacks. But players need to be careful, their drivers may not be able to handle EVERYTHING demanded of them resulting in a possible loss of control.
Games are scenario based with clear goals to keep the games shorter and focused. Scenarios include such situations as busting through a police roadblock, attacking a renegade compound, escort missions and more. Teams are used, allowing the players to be creative in their vehicle (and equipment) selections. Some vehicles may be better for certain tasks but it always handy to have someone riding backup.
Players can check here on BGG, as well as dicefestgames.com for info on development, new vehicles, new equipment and new scenarios
Outrider is a print-and-play game designed to use standard-sized cards and sleeves, ordinary dice and has a ready-made range of the most inexpensive miniatures around: 1/64th scale die cast cars.
Teachable in ten minutes, the focus of Outrider is to keep things fast and furious. Most games are playable in a hour. Even with six players, the rounds are quick. The movement mechanics are designed to feel more like driving and less like geometry.
Players select their vehicles from eight templates that represent a wide variety of vehicles from dune buggies and muscle cars all the way to heavy duty trucks and SUVs - each with its own unique characteristics. Players then use dice to further customize (and arm) the vehicles. The dice represent weapons, equipment and even the driver of the vehicle.
Play is centered around a maneuver deck that allows the players to 'program' their action for a turn. Programmable actions include both movement AND attacks. But players need to be careful, their drivers may not be able to handle EVERYTHING demanded of them resulting in a possible loss of control.
Games are scenario based with clear goals to keep the games shorter and focused. Scenarios include such situations as busting through a police roadblock, attacking a renegade compound, escort missions and more. Teams are used, allowing the players to be creative in their vehicle (and equipment) selections. Some vehicles may be better for certain tasks but it always handy to have someone riding backup.
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