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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
480-480 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Stefan Ekström
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아티스트
Stefan Ekström
-
인원
게임 소개
플랜 웨스트&트레이드
- 폴란드가 총동원하고 외교관들이 단치히 사태의 평화적 해결을 모색하는 동안 히틀러는 공식적인 선전포고 없이 배후공격을 감행한다. 비록 영국과 프랑스가 폴란드를 지지하고 9월 3일 독일에 선전포고를 했지만, 폴란드인들은 홀로 싸워야 한다.
게임 구성 요소:
- 책 케이스 상자
- 70 x 50 cm 지도(28 x 20인치)
- 264 다이컷 카운터
- 게임 규칙
- 1다이
1930년대 후반 폴란드 장군 베르베키, 보르트노프스키, 카스프르지키, 쿠트르제바, Rómmel은 독일의 침공에 대비한 방어 계획을 수립했다. 계획수립자들은 프로이센과 슬로바키아를 통한 측면공격의 강도를 제외한 대부분의 독일군의 공격 방향을 예측했다. 폴란드 육군은 이미 8월 중순부터 동원작전을 시작했지만, 정치적 상황과 외교적 해법을 찾기 위한 작업 때문에 최종 부분은 8월 30일로 연기됐다. 그러나 독일 측에서는 이미 군사 훈련을 핑계로 총동원이 완료되었고, 독일군은 원래 블루멘트리트와 폰 만슈타인 장군이 개발한 독일군 전략 침공 계획인 화이트(Case White)에 따라 폴란드 국경 주변에 배치되었다.
플랜 웨스트&트레이드(Plan West™)는 제2차 세계 대전 중 가장 결정적인 캠페인 중 하나에서 재미있고 빠른 속도의 보드 게임을 만들기 위한 시도이다. 이 게임은 키트-풀 시스템과 경기 중 독일인들이 역사적인 템포로 운영하도록 강요하는 빅토리 포인트 타임 트랙을 기반으로 한다. 플랜 웨스트&트레이드는 캠페인의 첫 10일을 다루며 커피 테이블 크기의 지도에서 진행된다.
스타가르드 아지, 플랜 웨스트, 나르와 집단군을 형성했던 것과 동일한 규칙 체계를 기반으로 구축되었으며 사령부 키트풀 시스템을 사용하여 본부를 활성화하여 통제된 전투부대가 이동 및 공격할 수 있도록 한다.
- 폴란드가 총동원하고 외교관들이 단치히 사태의 평화적 해결을 모색하는 동안 히틀러는 공식적인 선전포고 없이 배후공격을 감행한다. 비록 영국과 프랑스가 폴란드를 지지하고 9월 3일 독일에 선전포고를 했지만, 폴란드인들은 홀로 싸워야 한다.
게임 구성 요소:
- 책 케이스 상자
- 70 x 50 cm 지도(28 x 20인치)
- 264 다이컷 카운터
- 게임 규칙
- 1다이
1930년대 후반 폴란드 장군 베르베키, 보르트노프스키, 카스프르지키, 쿠트르제바, Rómmel은 독일의 침공에 대비한 방어 계획을 수립했다. 계획수립자들은 프로이센과 슬로바키아를 통한 측면공격의 강도를 제외한 대부분의 독일군의 공격 방향을 예측했다. 폴란드 육군은 이미 8월 중순부터 동원작전을 시작했지만, 정치적 상황과 외교적 해법을 찾기 위한 작업 때문에 최종 부분은 8월 30일로 연기됐다. 그러나 독일 측에서는 이미 군사 훈련을 핑계로 총동원이 완료되었고, 독일군은 원래 블루멘트리트와 폰 만슈타인 장군이 개발한 독일군 전략 침공 계획인 화이트(Case White)에 따라 폴란드 국경 주변에 배치되었다.
플랜 웨스트&트레이드(Plan West™)는 제2차 세계 대전 중 가장 결정적인 캠페인 중 하나에서 재미있고 빠른 속도의 보드 게임을 만들기 위한 시도이다. 이 게임은 키트-풀 시스템과 경기 중 독일인들이 역사적인 템포로 운영하도록 강요하는 빅토리 포인트 타임 트랙을 기반으로 한다. 플랜 웨스트&트레이드는 캠페인의 첫 10일을 다루며 커피 테이블 크기의 지도에서 진행된다.
스타가르드 아지, 플랜 웨스트, 나르와 집단군을 형성했던 것과 동일한 규칙 체계를 기반으로 구축되었으며 사령부 키트풀 시스템을 사용하여 본부를 활성화하여 통제된 전투부대가 이동 및 공격할 수 있도록 한다.
Plan West™
- While Poland mobilizes and the diplomats try to find a peaceful solution to the Danzig situation, Hitler launches a back-stabbing attack without a formal declaration of war. Although England and France support Poland and on September the 3rd declare war on Germany, the Poles are left to fight alone….
Game components:
- Book-case box
- 70 x 50 cm map (28 x 20 in)
- 264 die-cut counters
- Game rules
- 1 die
In the late 1930s, Polish generals Berbecki, Bortnowski, Kasprzycki, Kutrzeba and Rómmel designed Plan West (Plan Zachód) for the defence against a German invasion. The planners had predicted the direction of most of the German thrusts, with the exception of the intensity of the flanking movement via Prussia and Slovakia. Although the Polish Army had already started their mobilization during mid-August, the final part was postponed until August the 30th due to the political situation and the work to find a diplomatic solution. However, on the German side, a general mobilization had already been completed under the cover of a military exercise, and the German army was deployed around the Polish border according to the German strategic invasion plan, Case White (Fall Weiß), originally developed by generals Blumentritt and von Manstein.
Plan West™ is an attempt to create a fun and fast-paced board game on one of the most decisive campaigns during World War II. The game is based around a chit-pull system and a Victory Point time track that forces the Germans to operate at a historical tempo during the game. Plan West™ covers the first 10 days of the campaign and is played on a coffee table sized map.
It is built around the same system of rules that shaped Stargard Solstice, Plan West and Army Group Narwa and utilizes a Command chit-pull system to activate HQ, which in turn allow their controlled combat units to move and attack.
- While Poland mobilizes and the diplomats try to find a peaceful solution to the Danzig situation, Hitler launches a back-stabbing attack without a formal declaration of war. Although England and France support Poland and on September the 3rd declare war on Germany, the Poles are left to fight alone….
Game components:
- Book-case box
- 70 x 50 cm map (28 x 20 in)
- 264 die-cut counters
- Game rules
- 1 die
In the late 1930s, Polish generals Berbecki, Bortnowski, Kasprzycki, Kutrzeba and Rómmel designed Plan West (Plan Zachód) for the defence against a German invasion. The planners had predicted the direction of most of the German thrusts, with the exception of the intensity of the flanking movement via Prussia and Slovakia. Although the Polish Army had already started their mobilization during mid-August, the final part was postponed until August the 30th due to the political situation and the work to find a diplomatic solution. However, on the German side, a general mobilization had already been completed under the cover of a military exercise, and the German army was deployed around the Polish border according to the German strategic invasion plan, Case White (Fall Weiß), originally developed by generals Blumentritt and von Manstein.
Plan West™ is an attempt to create a fun and fast-paced board game on one of the most decisive campaigns during World War II. The game is based around a chit-pull system and a Victory Point time track that forces the Germans to operate at a historical tempo during the game. Plan West™ covers the first 10 days of the campaign and is played on a coffee table sized map.
It is built around the same system of rules that shaped Stargard Solstice, Plan West and Army Group Narwa and utilizes a Command chit-pull system to activate HQ, which in turn allow their controlled combat units to move and attack.
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