-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
6Steel Bonnets: Skirmish Rules for 16th Century Border Reivers (1994) -
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Manning
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙 집합 도입부터:
프레이저의 책 강철 보넷은 엘리자베스 통치 기간 동안 영국-스코틀랜드 국경을 넘나들며 소떼를 습격했던 역사를 잘 보여준다. 지난해 3월 중순 수도 헥섬을 방문해 영국 최초의 전용가올을 둘러본 뒤 보더라이버스에 대한 관심이 다시 불붙어 다음 게임을 구상했다.
워게이머이자 롤플레이어로서 나는 플레이어들의 몸매에 대한 소유권의식을 심어주면서 교전에 적합한 빠르고 쉬운 규칙들을 개발하는 데 관심이 있었다. 장군들은 그들의 연대를 기꺼이 희생시키곤 하죠 실제 비용은 아랑곳하지 않고요 롤플레잉 게임은 일련의 모험을 통해 개발된 캐릭터와 함께 투자와 주의의 개념을 만들어낸다. Steel Bonnets는 총대주교가 그의 아들과 아가미가 급습할 때 느낄 보살핌과 걱정을 재현하려고 시도한다.
척도: 1바퀴는 1분, 1자리는 1인, 0.5인치는 1야드. 20mm 또는 25mm가 권장된다.
비록 미니어처 게임이지만 피규어는 시간이 지남에 따라 발전하는 개별적인 특징과 기술을 가지고 있다.
이 간단한 시스템은 전투에 필요한 모든 것뿐만 아니라 스팟팅과 빅토리 포인트를 위한 규칙을 포함합니다. 네 가지 시나리오 포함: 소떼 습격, 블랙 메일, 정부 습격, 그리고 가올 브레이크.
규칙 집합은 워게임 일러스트레이티드 #78(1994년 3월)에 나타납니다.
프레이저의 책 강철 보넷은 엘리자베스 통치 기간 동안 영국-스코틀랜드 국경을 넘나들며 소떼를 습격했던 역사를 잘 보여준다. 지난해 3월 중순 수도 헥섬을 방문해 영국 최초의 전용가올을 둘러본 뒤 보더라이버스에 대한 관심이 다시 불붙어 다음 게임을 구상했다.
워게이머이자 롤플레이어로서 나는 플레이어들의 몸매에 대한 소유권의식을 심어주면서 교전에 적합한 빠르고 쉬운 규칙들을 개발하는 데 관심이 있었다. 장군들은 그들의 연대를 기꺼이 희생시키곤 하죠 실제 비용은 아랑곳하지 않고요 롤플레잉 게임은 일련의 모험을 통해 개발된 캐릭터와 함께 투자와 주의의 개념을 만들어낸다. Steel Bonnets는 총대주교가 그의 아들과 아가미가 급습할 때 느낄 보살핌과 걱정을 재현하려고 시도한다.
척도: 1바퀴는 1분, 1자리는 1인, 0.5인치는 1야드. 20mm 또는 25mm가 권장된다.
비록 미니어처 게임이지만 피규어는 시간이 지남에 따라 발전하는 개별적인 특징과 기술을 가지고 있다.
이 간단한 시스템은 전투에 필요한 모든 것뿐만 아니라 스팟팅과 빅토리 포인트를 위한 규칙을 포함합니다. 네 가지 시나리오 포함: 소떼 습격, 블랙 메일, 정부 습격, 그리고 가올 브레이크.
규칙 집합은 워게임 일러스트레이티드 #78(1994년 3월)에 나타납니다.
From the introduction of the rules set:
"Fraser's book The Steel Bonnets gives a good history of the cattle raids back and forth across the Anglo-Scottish border during Elizabeth's reign. Having visited Hexham, capital of the Middle March last year, and toured the first purpose-built gaol in England, my interest in the Border Reivers was rekindled and I devised the following game.
"Being both a wargamer and a role player I was interested in developing a fast, easy set of rules suitable for a skirmish encounter while instilling a sense of proprietary interest on the part of the players with their figures. Too often, I find, tabletop generals are willing to sacrifice their regiments with gleeful abandon, heedless of the actual cost. Role playing games generate a notion of investment and caution, with characters developed over a series of adventures. Steel Bonnets attempts to recreate the care and concern a reiver patriarch would feel for his sons and gillies when they are on raid."
Scale: One turn equals one minute; one figure equals one man; half an inch equals one yard. 20mm or 25mm figures are recommended.
Although a miniatures game, figures have individual characteristics and skills that develop over time.
This simple system includes rules for Spotting and Victory Point, as well as everything need for combat. Includes four scenarios: The Cattle Raid, Black Mail, Government Raid, & Gaol Break.
Rules set appear in Wargames Illustrated #78 (March 1994)
"Fraser's book The Steel Bonnets gives a good history of the cattle raids back and forth across the Anglo-Scottish border during Elizabeth's reign. Having visited Hexham, capital of the Middle March last year, and toured the first purpose-built gaol in England, my interest in the Border Reivers was rekindled and I devised the following game.
"Being both a wargamer and a role player I was interested in developing a fast, easy set of rules suitable for a skirmish encounter while instilling a sense of proprietary interest on the part of the players with their figures. Too often, I find, tabletop generals are willing to sacrifice their regiments with gleeful abandon, heedless of the actual cost. Role playing games generate a notion of investment and caution, with characters developed over a series of adventures. Steel Bonnets attempts to recreate the care and concern a reiver patriarch would feel for his sons and gillies when they are on raid."
Scale: One turn equals one minute; one figure equals one man; half an inch equals one yard. 20mm or 25mm figures are recommended.
Although a miniatures game, figures have individual characteristics and skills that develop over time.
This simple system includes rules for Spotting and Victory Point, as well as everything need for combat. Includes four scenarios: The Cattle Raid, Black Mail, Government Raid, & Gaol Break.
Rules set appear in Wargames Illustrated #78 (March 1994)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18