-
BGG랭킹
BGG전체 : 2720
STRATEGY : 1277
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.78 / 5
-
디자이너
Dirk Henn
-
아티스트
Jo Hartwig
-
인원
게임 소개
이 게임에서 각 플레이어는 캐러밴 리더 역할을 맡는다. 캐러밴 내 낙타의 수는 플레이어 수에 따라 달라집니다. 각각의 낙타는 많은 상품을 싣고, 게임의 목표는 모든 상품을 출발지점에서 마지막 오아시스까지 운반하는 것이다. 팀북투.
하지만, 이 여행의 과정 동안, 캐러밴들은 다른 오아시스에서 멈춥니다. 모든 낙타들이 오아시스에 도착하고 밤이 되면 도둑들이 캐러밴을 공격하고 다른 물건들을 훔친다. 오아시스 간에 이동하는 동안 플레이어는 도난의 본질에 대한 다양한 단서를 받게 된다. 플레이어마다 단서가 다르고, 단서가 나돌지만 총 5개의 단서 중 단 한 명의 플레이어만이 단서를 받는다. 다른 플레이어(캐러밴 리더)들의 행동에서 단서를 추측하고 낙타를 재배치해야 도둑들로부터 모든 물품을 구할 수 있다.
다음날 아침, 캐러밴은 팀북투를 향해 계속 나아가고, 플레이어들은 다시 다른 단서로 도전을 받습니다. 게임의 목표는 팀북투에 도착하면 물건의 가치가 가장 높은 상인이 되는 것입니다.
하지만, 이 여행의 과정 동안, 캐러밴들은 다른 오아시스에서 멈춥니다. 모든 낙타들이 오아시스에 도착하고 밤이 되면 도둑들이 캐러밴을 공격하고 다른 물건들을 훔친다. 오아시스 간에 이동하는 동안 플레이어는 도난의 본질에 대한 다양한 단서를 받게 된다. 플레이어마다 단서가 다르고, 단서가 나돌지만 총 5개의 단서 중 단 한 명의 플레이어만이 단서를 받는다. 다른 플레이어(캐러밴 리더)들의 행동에서 단서를 추측하고 낙타를 재배치해야 도둑들로부터 모든 물품을 구할 수 있다.
다음날 아침, 캐러밴은 팀북투를 향해 계속 나아가고, 플레이어들은 다시 다른 단서로 도전을 받습니다. 게임의 목표는 팀북투에 도착하면 물건의 가치가 가장 높은 상인이 되는 것입니다.
In this game each player takes the role of a caravan leader. The number of camels within a caravan depends on the number of players. Each camel is loaded with a lot of goods, and the goal of the game is to carry all the goods from the starting position to the final oasis: Timbuktu.
However, during the course of this journey, the caravans stop at other oases. Once all camels arrive at an oasis, and night falls, thieves attack the caravan and steal different goods. While moving from one oasis to another, players receive different clues about the nature of the thefts. Each player has a different clue, and although clues are passed around, only one player receives three of the total five clues. From the actions of the other players (caravan leaders), the clues have to be guessed and camels have to be relocated, in order to save all the goods from the thieves.
The next morning, the caravan continues its way towards Timbuktu, and players are challenged with different clues again. The object of the game is to be the trader left with the most value in goods when they arrive at Timbuktu.
However, during the course of this journey, the caravans stop at other oases. Once all camels arrive at an oasis, and night falls, thieves attack the caravan and steal different goods. While moving from one oasis to another, players receive different clues about the nature of the thefts. Each player has a different clue, and although clues are passed around, only one player receives three of the total five clues. From the actions of the other players (caravan leaders), the clues have to be guessed and camels have to be relocated, in order to save all the goods from the thieves.
The next morning, the caravan continues its way towards Timbuktu, and players are challenged with different clues again. The object of the game is to be the trader left with the most value in goods when they arrive at Timbuktu.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18