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BGG랭킹
BGG전체 : 5486
WARGAMES : 457
7.8Operation Dauntless: The Battles for Fontenay and Rauray, France, June 1944 (2016) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.03 / 5
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디자이너
Mark Mokszycki
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아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
돈트리스 작전: 퐁트네 전투(Battle of Fontnay and Rauray)는 1944년 6월 프랑스 제49보병사단의 전투이다.마틀렛 작전 당시 캉 근처의 북극곰들 (전투 당시 영국인들은 돈트리스 작전이라고 불렀다.) 이 젊은이들을 반대하는 것은 제12SS기갑사단 & 인용구이다.히틀러유겐트(히틀러 유스)와 기갑레르—엘리트 기갑척탄병 부대. 영국 사단의 목표는 퐁트네 마을을 점령한 다음, 다음날 아침 임박한 엡섬 작전에 맞춰 라우레이 근처의 고지대를 확보하는 것이다.
디자이너 마크 목시키가 만든 이 게임은 1939년 러시아-핀란드 겨울 전쟁의 톨바즈ärvi 전투인 레드 윈터와 같은 시스템을 사용한다. 경기 턴당 90분, 헥스당 425야드, 대부분 중대 규모의 보병부대와 소대 규모의 기갑부대로 구성되어 있다. 스키 이동이나 야간 습격과 같은 겨울전쟁의 구체적인 규칙은 사라졌고, 그 대신에 우리는 더 상세한 갑옷/대탱크 서브시스템을 가지고 있다. 이건 양쪽에 탱크가 많아요!
돈트리스 작전의 규칙에는 제12 SS 광신도 방어표, 영국 사보타주 탄약, 탱크 구축함, 자주 보병포와 포병, 전투 공병, 병력 수송, 영국 공습, 독일 민폐 폭격, 보병 대전차 무기, 독일 탄약 부족, 영국 작전의 추상화된 효과 등이 포함된다.650문의 포탄을 발사했다.
지형은 옥수수와 밀밭, 과수원, 숲, 무겁고 가벼운 보카지, 그리고 작은 돌 농장 주택과 마을이 혼합되어 있다. 독일군이 게임을 시작하고, 설치 과정에서 제한된 수의 요새를 배치할 수 있습니다.
이 게임은 며칠간의 캠페인과 몇 가지 짧은 시나리오를 포함한다. 독일군은 전반적으로 수세에 몰리고 있지만, 4호 전차, 판서스, 타이거&mdash 등 강력한 기갑 편대를 갖추고 있어 자주 효과적으로 반격할 수 있을 것이다. 더 짧은 시나리오 중 일부는 독일군이 잃어버린 땅을 탈환하기 위한 공세를 펼친다.
이 게임은 두 명의 플레이어를 위해 고안되었지만, 솔리테어가 매우 잘 작동한다.
게임 규모:
턴: 90분
지도: 육각당 425야드
단위: 소대와 중대 연결
게임 내용:
528 5/8" 카운터의 카운터 시트 3개(단위 카운터 약 2장과 마커 1개)
22 x 34" 지도 1개
36페이지 분량의 규칙집 1권
28페이지 분량의 플레이 북(풀 컬러로 표시된 놀이, 붉은 겨울과의 비교, 팁 및 전략, 카운터 매니페스트 포함)
56페이지 분량의 시나리오 북(11개의 튜토리얼, ~15개의 시나리오 및 선택적 규칙 포함)
48페이지에 달하는 참고서 1권(디자이너의 노트 및 완전한 전투 질서 포함)
동일한 플레이어 보조 카드 2개(폴드아웃, 4면)
One Player Air Card 2(옵션 규칙)(1면)
영국 강화 카드 1개(8.5 x 11", 한쪽 면)
독일 강화 카드 1개(11 x 17", 한쪽)
순서도 카드 1개(LOS 및 장갑 반응 사이클 보조 장치가 있는 양면)
One Campaign Game Setup & Vehicle ID Card(2면)
원턴 트랙 카드(회전 트랙 A: 6월 16일-18일, 회전 트랙 B: 6월 25일-27일)
One Information & Turn Phase 트랙 카드(1면)
시작하기 1번 튜토리얼: 보병 카드(2면)
One Tutorial Getting #2: 장갑 카드(2면)
6면 주사위 3개
10면 주사위 3개
복잡성: 중간(붉은 겨울 또는 약간 더 복잡한 겨울과 유사)
카드놀이 적합성: 높은
디자이너 마크 목시키가 만든 이 게임은 1939년 러시아-핀란드 겨울 전쟁의 톨바즈ärvi 전투인 레드 윈터와 같은 시스템을 사용한다. 경기 턴당 90분, 헥스당 425야드, 대부분 중대 규모의 보병부대와 소대 규모의 기갑부대로 구성되어 있다. 스키 이동이나 야간 습격과 같은 겨울전쟁의 구체적인 규칙은 사라졌고, 그 대신에 우리는 더 상세한 갑옷/대탱크 서브시스템을 가지고 있다. 이건 양쪽에 탱크가 많아요!
돈트리스 작전의 규칙에는 제12 SS 광신도 방어표, 영국 사보타주 탄약, 탱크 구축함, 자주 보병포와 포병, 전투 공병, 병력 수송, 영국 공습, 독일 민폐 폭격, 보병 대전차 무기, 독일 탄약 부족, 영국 작전의 추상화된 효과 등이 포함된다.650문의 포탄을 발사했다.
지형은 옥수수와 밀밭, 과수원, 숲, 무겁고 가벼운 보카지, 그리고 작은 돌 농장 주택과 마을이 혼합되어 있다. 독일군이 게임을 시작하고, 설치 과정에서 제한된 수의 요새를 배치할 수 있습니다.
이 게임은 며칠간의 캠페인과 몇 가지 짧은 시나리오를 포함한다. 독일군은 전반적으로 수세에 몰리고 있지만, 4호 전차, 판서스, 타이거&mdash 등 강력한 기갑 편대를 갖추고 있어 자주 효과적으로 반격할 수 있을 것이다. 더 짧은 시나리오 중 일부는 독일군이 잃어버린 땅을 탈환하기 위한 공세를 펼친다.
이 게임은 두 명의 플레이어를 위해 고안되었지만, 솔리테어가 매우 잘 작동한다.
게임 규모:
턴: 90분
지도: 육각당 425야드
단위: 소대와 중대 연결
게임 내용:
528 5/8" 카운터의 카운터 시트 3개(단위 카운터 약 2장과 마커 1개)
22 x 34" 지도 1개
36페이지 분량의 규칙집 1권
28페이지 분량의 플레이 북(풀 컬러로 표시된 놀이, 붉은 겨울과의 비교, 팁 및 전략, 카운터 매니페스트 포함)
56페이지 분량의 시나리오 북(11개의 튜토리얼, ~15개의 시나리오 및 선택적 규칙 포함)
48페이지에 달하는 참고서 1권(디자이너의 노트 및 완전한 전투 질서 포함)
동일한 플레이어 보조 카드 2개(폴드아웃, 4면)
One Player Air Card 2(옵션 규칙)(1면)
영국 강화 카드 1개(8.5 x 11", 한쪽 면)
독일 강화 카드 1개(11 x 17", 한쪽)
순서도 카드 1개(LOS 및 장갑 반응 사이클 보조 장치가 있는 양면)
One Campaign Game Setup & Vehicle ID Card(2면)
원턴 트랙 카드(회전 트랙 A: 6월 16일-18일, 회전 트랙 B: 6월 25일-27일)
One Information & Turn Phase 트랙 카드(1면)
시작하기 1번 튜토리얼: 보병 카드(2면)
One Tutorial Getting #2: 장갑 카드(2면)
6면 주사위 3개
10면 주사위 3개
복잡성: 중간(붉은 겨울 또는 약간 더 복잡한 겨울과 유사)
카드놀이 적합성: 높은
Operation Dauntless: The Battles for Fontenay and Rauray, France, June 1944, is a wargame that covers the actions of the British 49th Infantry Division (a.k.a "The Polar Bears") near Caen during Operation Martlet (called Operation Dauntless by the British at the time of the battle). Opposing these lads are elements of the 12th SS Panzer Division "Hitlerjugend" (Hitler Youth) and Panzer Lehr—elite panzergrenadier units. The goal of the British division is to seize the town of Fontenay, then press onward to secure the high ground near Rauray in time for the impending Operation Epsom, to be launched the next morning.
The game by designer Mark Mokszycki uses the same system as Red Winter, his game on the Battle of Tolvajärvi from the Russo-Finnish Winter War of 1939. Scale is grand tactical: 90 minutes per game turn, 425 yards per hex, and mostly company sized infantry units with platoon sized armor units. Gone are the Winter War specific rules such as ski movement and night raids, and in their place we have a more detailed armor/anti-tank subsystem. There are lots of tanks on both sides in this one!
Rules for Operation Dauntless include the 12th SS Fanatical Defense Table, British sabot ammo, tank destroyers, self-propelled infantry guns and artillery, combat engineers, troop transport, British air strikes, German nuisance raids (night bombings), infantry anti-tank weapons, German ammo shortage, and abstracted effects of the immense British opening barrage by 650 guns.
Terrain is a mixture of corn and wheat fields, orchards, woods, heavy and light bocage, and small stone farm houses and villages. The Germans begin the game dug in, and they may place a limited number of fortifications during setup.
The game includes a multi-day campaign as well as several shorter scenarios. The Germans are on the defensive overall, but they are armed to the teeth with many powerful panzer formations—including Panzer IVs, Panthers, and Tigers—and will find themselves able to counterattack frequently and effectively. Some of the shorter scenarios feature the Germans on the offensive to recapture lost ground.
The game was designed for two players, but works very well solitaire.
Game Scale:
Turn: 90 minutes
Map: 425 yards per hex
Unit: Platoon to Company
Game Contents:
Three counter sheets of 528 5/8" counters (roughly 2 sheets of unit counters and 1 sheet of markers)
One 22 x 34" map
One 36 page Rule Book
One 28 page Play Book (includes full-color illustrated examples of play, Comparisons to Red Winter, Tips & Strategies, and counter manifest)
One 56 page Scenario Book (includes 11 tutorials, ~15 scenarios, and optional rules)
One 48 page Reference Book (includes designer's notes and complete Order of Battle)
Two Identical Player Aid Cards (foldout, 4 sided)
One Player Air Card 2 (Optional rules)(1 sided)
One British Reinforcement Card (8.5 x 11", 1 sided)
One German Reinforcement Card (11 x 17", 1 sided)
One Flowchart card (double-sided with LOS and Armor Reaction Cycle aids)
One Campaign Game Setup & Vehicle Identification Card (2 sided)
One Turn Track Card (Turn Track A: June 16-18 on front, Turn Track B: June 25-27 on back)
One Information & Turn Phase Track Card (1 sided)
One Tutorial Getting Started #1: Infantry Card (2 sided)
One Tutorial Getting Started #2: Armor Card (2 sided)
Three 6-sided dice
Three 10-sided dice
Complexity: Medium (similar to Red Winter or a tad more complex)
Solitaire Suitability: High
The game by designer Mark Mokszycki uses the same system as Red Winter, his game on the Battle of Tolvajärvi from the Russo-Finnish Winter War of 1939. Scale is grand tactical: 90 minutes per game turn, 425 yards per hex, and mostly company sized infantry units with platoon sized armor units. Gone are the Winter War specific rules such as ski movement and night raids, and in their place we have a more detailed armor/anti-tank subsystem. There are lots of tanks on both sides in this one!
Rules for Operation Dauntless include the 12th SS Fanatical Defense Table, British sabot ammo, tank destroyers, self-propelled infantry guns and artillery, combat engineers, troop transport, British air strikes, German nuisance raids (night bombings), infantry anti-tank weapons, German ammo shortage, and abstracted effects of the immense British opening barrage by 650 guns.
Terrain is a mixture of corn and wheat fields, orchards, woods, heavy and light bocage, and small stone farm houses and villages. The Germans begin the game dug in, and they may place a limited number of fortifications during setup.
The game includes a multi-day campaign as well as several shorter scenarios. The Germans are on the defensive overall, but they are armed to the teeth with many powerful panzer formations—including Panzer IVs, Panthers, and Tigers—and will find themselves able to counterattack frequently and effectively. Some of the shorter scenarios feature the Germans on the offensive to recapture lost ground.
The game was designed for two players, but works very well solitaire.
Game Scale:
Turn: 90 minutes
Map: 425 yards per hex
Unit: Platoon to Company
Game Contents:
Three counter sheets of 528 5/8" counters (roughly 2 sheets of unit counters and 1 sheet of markers)
One 22 x 34" map
One 36 page Rule Book
One 28 page Play Book (includes full-color illustrated examples of play, Comparisons to Red Winter, Tips & Strategies, and counter manifest)
One 56 page Scenario Book (includes 11 tutorials, ~15 scenarios, and optional rules)
One 48 page Reference Book (includes designer's notes and complete Order of Battle)
Two Identical Player Aid Cards (foldout, 4 sided)
One Player Air Card 2 (Optional rules)(1 sided)
One British Reinforcement Card (8.5 x 11", 1 sided)
One German Reinforcement Card (11 x 17", 1 sided)
One Flowchart card (double-sided with LOS and Armor Reaction Cycle aids)
One Campaign Game Setup & Vehicle Identification Card (2 sided)
One Turn Track Card (Turn Track A: June 16-18 on front, Turn Track B: June 25-27 on back)
One Information & Turn Phase Track Card (1 sided)
One Tutorial Getting Started #1: Infantry Card (2 sided)
One Tutorial Getting Started #2: Armor Card (2 sided)
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Complexity: Medium (similar to Red Winter or a tad more complex)
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