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BGG랭킹
BGG전체 : 8447
WARGAMES : 1210
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Bill Gibbs
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아티스트
Don Gillespie
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인원
게임 소개
레인저(Ranger)는 전투 임무를 수행하는 레인저 순찰대의 전술적 역할극 시뮬레이션이다. 이 게임은 플레이어를 순찰대 대장의 역할을 맡긴다. 플레이어는 레인저 순찰대장이 직면하는 결정 중 일부를 경험할 수 있다.
디자이너 노트: "레인저를 디자인하면서 두 가지를 시도했습니다. 첫째, 나는 워게이머에게 레인저 작전의 사실적인 시뮬레이션을 주고 싶었다. 둘째, 게임을 플레이할 수 있도록 유지해야 할 필요성을 느꼈습니다. 대부분의 전술 게임은 외워야 할 수백 가지의 복잡한 규칙을 가지고 있지만, 실제 현장 기동과는 관련이 없다. 통상적인 작전은 수많은 지휘관과 참모들의 노력의 결과이지만, 순찰은 일반적으로 순찰대장의 행동에 전적으로 의존한다. 나는 순찰대장이 경험할 수 있는 전술적 상황을 제시하기 위해 모든 노력을 다했다. 나는 게임 시스템이 과도한 행정 부기와 규칙 암기를 피하길 원했다. 나는 내 경험으로부터 순찰을 시뮬레이션하고 더 표준적인 워게임 규칙에 얽매이지 않으려고 노력했다. 레인저 전체에 걸쳐 기회의 요소는 설계에 있다. 어떤 순찰대장도 자신의 환경을 통제할 수 없습니다. 그는 시간이 있는 한 많은 가능성만을 계획하고 필요하다면 이러한 비상계획을 실행할 수 있도록 경각심을 갖고 준비할 수 있다. 아무리 경험이 많은 선수라도 모든 정확한 결정을 내리더라도 때때로 파괴될 것이다. 전투는 항상 위험하지만, 아군 방어선 앞에서는 더욱 위험합니다.
구성 요소: 경기 규칙 책자, 순찰 전술 책자, 전술 이벤트 책자, 라미네이트 게임 맵, 라미네이트 패트롤 기록 로그, 플라스틱 전술 템플릿, 용어집 폴더, 전투 결과 카드, 전술 참조 카드, 확장 패트롤 카드, 18 미션 카드, 2면 주사위, 차이나 마커 펜슬.
디자이너 노트: "레인저를 디자인하면서 두 가지를 시도했습니다. 첫째, 나는 워게이머에게 레인저 작전의 사실적인 시뮬레이션을 주고 싶었다. 둘째, 게임을 플레이할 수 있도록 유지해야 할 필요성을 느꼈습니다. 대부분의 전술 게임은 외워야 할 수백 가지의 복잡한 규칙을 가지고 있지만, 실제 현장 기동과는 관련이 없다. 통상적인 작전은 수많은 지휘관과 참모들의 노력의 결과이지만, 순찰은 일반적으로 순찰대장의 행동에 전적으로 의존한다. 나는 순찰대장이 경험할 수 있는 전술적 상황을 제시하기 위해 모든 노력을 다했다. 나는 게임 시스템이 과도한 행정 부기와 규칙 암기를 피하길 원했다. 나는 내 경험으로부터 순찰을 시뮬레이션하고 더 표준적인 워게임 규칙에 얽매이지 않으려고 노력했다. 레인저 전체에 걸쳐 기회의 요소는 설계에 있다. 어떤 순찰대장도 자신의 환경을 통제할 수 없습니다. 그는 시간이 있는 한 많은 가능성만을 계획하고 필요하다면 이러한 비상계획을 실행할 수 있도록 경각심을 갖고 준비할 수 있다. 아무리 경험이 많은 선수라도 모든 정확한 결정을 내리더라도 때때로 파괴될 것이다. 전투는 항상 위험하지만, 아군 방어선 앞에서는 더욱 위험합니다.
구성 요소: 경기 규칙 책자, 순찰 전술 책자, 전술 이벤트 책자, 라미네이트 게임 맵, 라미네이트 패트롤 기록 로그, 플라스틱 전술 템플릿, 용어집 폴더, 전투 결과 카드, 전술 참조 카드, 확장 패트롤 카드, 18 미션 카드, 2면 주사위, 차이나 마커 펜슬.
Ranger is a tactical, role-playing simulation of a Ranger patrol on a combat mission. The game places the player in the role of the patrol’s leader. It allows the player to experience some of the decisions that face a Ranger patrol leader.
From the Designer's Notes: "In designing Ranger, I have attempted to do two things. First, I wanted to give the wargamer a realistic simulation of Ranger operations. Second, I felt the need to keep the game playable. Most tactical games have hundreds of complicated rules to memorize, but bear no relation to actual field maneuvers . . . Patrolling suits solitaire gaming fairly well. While conventional operations are the result of the efforts of numerous commanders and staff officers, patrols generally depend entirely on the patrol leader's actions . . . I made every attempt to present the tactical situations as the patrol leader would experience them. I wanted the game system to avoid excessive administrative bookkeeping and rules memorization . . . I tried to simulate patrolling from my own experiences and not be tied to more standard wargame conventions . . . The element of chance throughout Ranger is by design. No patrol leader can control his environment. He can only plan for as many possibilities as he has time and be alert and prepared to implement these contingency plans if necessary. Even the most experienced player making all the correct decisions will occasionally be destroyed. Combat is always dangerous, but even more so when forward of friendly lines."
Components: Rules of Play booklet, Patrolling Tactics booklet, Tactical Events booklet, laminated game map, laminated Patrol Record Log, plastic Tactical Template, Glossary folder, Combat Results Card, Tactical Reference Card, Extended Patrolling Card, 18 Mission Cards, 2 six-sided dice, China marker pencil.
From the Designer's Notes: "In designing Ranger, I have attempted to do two things. First, I wanted to give the wargamer a realistic simulation of Ranger operations. Second, I felt the need to keep the game playable. Most tactical games have hundreds of complicated rules to memorize, but bear no relation to actual field maneuvers . . . Patrolling suits solitaire gaming fairly well. While conventional operations are the result of the efforts of numerous commanders and staff officers, patrols generally depend entirely on the patrol leader's actions . . . I made every attempt to present the tactical situations as the patrol leader would experience them. I wanted the game system to avoid excessive administrative bookkeeping and rules memorization . . . I tried to simulate patrolling from my own experiences and not be tied to more standard wargame conventions . . . The element of chance throughout Ranger is by design. No patrol leader can control his environment. He can only plan for as many possibilities as he has time and be alert and prepared to implement these contingency plans if necessary. Even the most experienced player making all the correct decisions will occasionally be destroyed. Combat is always dangerous, but even more so when forward of friendly lines."
Components: Rules of Play booklet, Patrolling Tactics booklet, Tactical Events booklet, laminated game map, laminated Patrol Record Log, plastic Tactical Template, Glossary folder, Combat Results Card, Tactical Reference Card, Extended Patrolling Card, 18 Mission Cards, 2 six-sided dice, China marker pencil.
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