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BGG랭킹
BGG전체 : 17101
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
David Ausloos, Tom Luyckx
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아티스트
David Ausloos
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인원
게임 소개
Get Nuts는 3-6명의 플레이어들을 위한 빠른 플레이를 하는 전술 카드 게임으로, 추운 겨울을 나기 위해 견과류 더미를 손에 넣기 위해 당신을 결연한 다람쥐의 역할을 하도록 한다. 하지만 다른 적 설치류들은 당신이 나무에 올라가서 소중한 간식을 빼앗는 것을 막기 위해 그들이 할 수 있는 모든 것을 할 것이다.
Get Nuts에서 견과류 카드를 받으려면, 플레이어는 테이블 중앙에 있는 견과류 보관소에 도달하기 위해 4장의 카드로 구성된 트레일 아래로 다람쥐를 이동시켜야 한다. 그러나 다람쥐들은 그늘진 길을 따라 그냥 걸어다니는 것이 아니기 때문에, 여러분은 다람쥐가 견과류를 향해 길을 찾을 수 있는 방법을 주기 위해 나무 카드를 사용할 필요가 있습니다. 차례에 따라 플레이어는 4개의 액션 포인트를 사용할 수 있으며, 이 포인트로 자신의 손에서 카드를 꺼내거나(0~4점) 다람쥐를 나무 아래로 전진시킬 수 있으며, 각 공간은 1점이 소요된다. 선수 차례가 끝나면 원하는 수의 카드를 버리고 5장의 카드를 다시 채울 수 있다.
카드는 당신을 돕거나 상대방을 공격할 수 있습니다. 신성한 나무를 사용하여 다른 사람들이 파괴할 수 없는 안전한 안식처를 제공하고, 신령한 너트를 여러분의 길에 놓으십시오. 신령스러운 너트는 숨겨진 너트를 꺼낸 후에나 얻을 수 있는 특별한 선물입니다. 전기톱과 화염방사기를 상대편 나무에 가져가거나, 불저버를 추적 위로 보내 여러 차례에 걸쳐 한 그루씩 나무를 쓰러뜨린다. 만약 여러분의 다람쥐가 벌목된 나무에 앉아있다면, 그것은 오솔길 아래로 다시 이동하게 되고 여러분이 응급처치를 할 시간을 가질 때까지 부상당한 채로 남을 것입니다.
만약 여러분이 견과류를 얻는다면, 여러분의 다람쥐는 산책로의 시작으로 다시 달려가고, 여러분은 그 견과류의 가치에 해당하는 나무들을 여러분의 산책로에서 제거해야 합니다. (나무들은 견과류를 잃으면 외로움에 시들게 됩니다.) 게임은 마지막 너트 카드가 청구되면 종료되며, 가장 많은 가치를 지닌 플레이어가 승리합니다.
Get Nuts에서 견과류 카드를 받으려면, 플레이어는 테이블 중앙에 있는 견과류 보관소에 도달하기 위해 4장의 카드로 구성된 트레일 아래로 다람쥐를 이동시켜야 한다. 그러나 다람쥐들은 그늘진 길을 따라 그냥 걸어다니는 것이 아니기 때문에, 여러분은 다람쥐가 견과류를 향해 길을 찾을 수 있는 방법을 주기 위해 나무 카드를 사용할 필요가 있습니다. 차례에 따라 플레이어는 4개의 액션 포인트를 사용할 수 있으며, 이 포인트로 자신의 손에서 카드를 꺼내거나(0~4점) 다람쥐를 나무 아래로 전진시킬 수 있으며, 각 공간은 1점이 소요된다. 선수 차례가 끝나면 원하는 수의 카드를 버리고 5장의 카드를 다시 채울 수 있다.
카드는 당신을 돕거나 상대방을 공격할 수 있습니다. 신성한 나무를 사용하여 다른 사람들이 파괴할 수 없는 안전한 안식처를 제공하고, 신령한 너트를 여러분의 길에 놓으십시오. 신령스러운 너트는 숨겨진 너트를 꺼낸 후에나 얻을 수 있는 특별한 선물입니다. 전기톱과 화염방사기를 상대편 나무에 가져가거나, 불저버를 추적 위로 보내 여러 차례에 걸쳐 한 그루씩 나무를 쓰러뜨린다. 만약 여러분의 다람쥐가 벌목된 나무에 앉아있다면, 그것은 오솔길 아래로 다시 이동하게 되고 여러분이 응급처치를 할 시간을 가질 때까지 부상당한 채로 남을 것입니다.
만약 여러분이 견과류를 얻는다면, 여러분의 다람쥐는 산책로의 시작으로 다시 달려가고, 여러분은 그 견과류의 가치에 해당하는 나무들을 여러분의 산책로에서 제거해야 합니다. (나무들은 견과류를 잃으면 외로움에 시들게 됩니다.) 게임은 마지막 너트 카드가 청구되면 종료되며, 가장 많은 가치를 지닌 플레이어가 승리합니다.
Get Nuts is a fast-playing tactical card game for 3-6 players that puts you in the role of a determined squirrel, trying to get hold of a stack of nuts to get through the cold winter. But other enemy rodents will do anything they can to stop you from climbing that tree and snatching those precious snacks.
To claim a nut card in Get Nuts, a player must move his squirrel down a trail composed of four cards in order to reach the nut stash in the center of the table. Squirrels don't just saunter down shady paths, however, so you need to play tree cards on the path to give the squirrel a way to navigate toward the nuts. On a turn, a player has four action points available, with which he can play cards from his hand (which cost 0-4 points) or advance his squirrel down the trees on his trail, with each space costing a point. At the end of a player's turn, he can discard any number of cards he wants, then refill his hand to five cards.
Cards can either help you or attack opponents. Use a sacred tree to provide a safe haven that others can't destroy, and place the Divine Nut on your path, a special treat that can be claimed only after taking a nut from the stash. Take chainsaws and flamethrowers to opponents' trees, or send a bullzoer up their trail to demolish trees one by one over several turns. If your squirrel sits in a tree that's felled, it moves back down the trail and will remain injured until you take the time to administer first aid and get the little guy up and running once again.
If you claim a nut, your squirrel scampers back to the start of the trail, and you must remove trees from your trail equal to the value of that nut. (Trees wither from loneliness when they lose their nuts.) The game ends once the last nut card has been claimed, and the player with the most valuable stash wins.
To claim a nut card in Get Nuts, a player must move his squirrel down a trail composed of four cards in order to reach the nut stash in the center of the table. Squirrels don't just saunter down shady paths, however, so you need to play tree cards on the path to give the squirrel a way to navigate toward the nuts. On a turn, a player has four action points available, with which he can play cards from his hand (which cost 0-4 points) or advance his squirrel down the trees on his trail, with each space costing a point. At the end of a player's turn, he can discard any number of cards he wants, then refill his hand to five cards.
Cards can either help you or attack opponents. Use a sacred tree to provide a safe haven that others can't destroy, and place the Divine Nut on your path, a special treat that can be claimed only after taking a nut from the stash. Take chainsaws and flamethrowers to opponents' trees, or send a bullzoer up their trail to demolish trees one by one over several turns. If your squirrel sits in a tree that's felled, it moves back down the trail and will remain injured until you take the time to administer first aid and get the little guy up and running once again.
If you claim a nut, your squirrel scampers back to the start of the trail, and you must remove trees from your trail equal to the value of that nut. (Trees wither from loneliness when they lose their nuts.) The game ends once the last nut card has been claimed, and the player with the most valuable stash wins.
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