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  • 인원

    3-7 명

    BGG추천: 3-7 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.18 / 5

게임 소개

1880년: 중국은 프란시스 트레샴의 1829년에 기반하여 극동의 철도 남작이 되었고, 플레이어는 자국의 게임 메커니즘 내에서 가능한 한 정확하게 관련된 역사적 사건을 표현하기 위해 고안된 게임에서 중국의 철도 역사를 경험했다. 18xx의 고전적인 게임으로, 선수들은 가장 부자가 되기 위해 경쟁한다. 돈을 벌기 위해 중국의 역사 철도회사 주식을 사고팔고, 철도망을 구축·확장하고, 열차를 네트워크 상에서 다니게 한다. 성공한 기업의 주가는 더 가치가 있고, 그들을 소유하는 것은 게임에서 승리할 가능성을 높일 것이다. 현금과 주식을 합친 재산이 가장 많은 플레이어가 승리한다.

1880: 중국은 18xx 모델을 다음과 같이 혁신합니다.


기업의 턴 순서는 진화하는 주가에 따라 달라지지 않고 플레이어가 회사를 열 때 액면가에 따라 정해진다.
이 게임은 스톡 라운드와 운영 라운드의 플레이어 조작 비율을 포함한다. 예를 들어, 새로운 주식 라운드는 열차 유형의 마지막 차량을 구입할 때 발생합니다.
In 1880: China, based on 1829 by Francis Tresham, the players become railway barons in the far east, experiencing China's railway history in a game that was designed to represent related historical events as correctly as possible within its own game mechanisms. Being a classic 18xx game, the players compete to become the richest. In order to gain money, they buy and sell shares of China's historical railway companies, build and expand their railway network, and let trains travel on the networks. Shares of successful companies are worth more, and owning them will increase the chance to win the game. In the end, the player with the highest wealth combined from cash and shares wins.

1880: China innovates on the 18xx model as follows:


Turn order for companies doesn't change with the evolving stock prices; it is set along with the par price when a player opens a company.
The game includes a player-manipulated ratio of stock rounds and operation rounds. For example, a new stock round occurs when the last of a type of train is bought.


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