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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
P. D. Magnus
-
아티스트
P. D. Magnus
-
인원
게임 소개
이 데크테트 트릭 테이킹 게임에서, 당신은 사람들이 당신을 따라오는 것을 피하려고 노력하는 은둔자입니다. 당신의 모든 반대자들 또한 그렇습니다.
은둔자들의 일상은 카드의 속임수로 표현되며, 일반적으로 한 번에 하나 이상의 속임수가 있다. 개인카드가 들어있는 트릭을 피하는 게 목표다. 개성이 없는 트릭은 어느 쪽이든 상관없다.
위의 설명은 게임이 처음 등장한 데크테트북에서 가져온 것이다.
허미트는 하트와 유사한 게임으로 플레이어들이 포인트 가치가 있는 카드를 가져가는 것을 피하려고 시도한다. 허미트는 단 한 번의 소송도 피하지 말고 데크테트에 있는 3가지 종류의 카드 중 하나인 "personality"카드가 포함된 트릭을 획득하지 말 것을 요구한다.
선수 수에 상관없이 탁자에 트릭이 펼쳐진다. 선수의 차례가 되면, 그들은 자신의 손에 있는 카드를 트릭에 추가해야 하며, 그 트릭에서 마지막으로 플레이한 카드와 적어도 하나의 슈트를 공유해야 한다. 만약 그들이 그 요구 사항을 충족할 수 없다면, 그들은 새로운 기술을 시작하기 위해 카드를 사용해야 한다. 만약 그들이 플레이하는 카드가 트릭에서 가장 높은 순위라면 전체 트릭이 그들 앞으로 움직인다. 따라서 새로운 트릭은 항상 플레이어가 트는 앞에서 시작됩니다.
네 번째 카드가 트릭에 추가되면 "닫힘"이 되고, 트릭이 앞에 있는 사람에 의해 카드가 캡처됩니다. 첫 번째 턴을 포함하여 사용 가능한 트릭이 없을 경우, 각 플레이어가 동시에 새로운 트릭을 시작하고 그 다음 차례가 되어 두 개의 카드를 연속으로 플레이할 수 있다. 마지막 플레이어가 마지막 카드를 넣으면 닫히지 않은 트릭은 버려지고 각 퍼스낼리티 카드는 점수를 매겨 순위를 계산하며 크라운은 10위에 오른다.
한 선수가 66점, 100점, 혹은 일정 수의 딜을 완료하면 게임이 종료되고 가장 적은 점수를 받은 선수가 가장 외로운 선수가 된다.
에이스와 크라운뿐만 아니라 슈팅 더 문/썬스 변형, "에 관한 특별한 규칙이 존재한다.House Party " 변종, 그리고 "를 포함하는 2인용 에르미트 게임의 규칙.코티지" 그리고 경기 내내 휴식을 취한다.
은둔자들의 일상은 카드의 속임수로 표현되며, 일반적으로 한 번에 하나 이상의 속임수가 있다. 개인카드가 들어있는 트릭을 피하는 게 목표다. 개성이 없는 트릭은 어느 쪽이든 상관없다.
위의 설명은 게임이 처음 등장한 데크테트북에서 가져온 것이다.
허미트는 하트와 유사한 게임으로 플레이어들이 포인트 가치가 있는 카드를 가져가는 것을 피하려고 시도한다. 허미트는 단 한 번의 소송도 피하지 말고 데크테트에 있는 3가지 종류의 카드 중 하나인 "personality"카드가 포함된 트릭을 획득하지 말 것을 요구한다.
선수 수에 상관없이 탁자에 트릭이 펼쳐진다. 선수의 차례가 되면, 그들은 자신의 손에 있는 카드를 트릭에 추가해야 하며, 그 트릭에서 마지막으로 플레이한 카드와 적어도 하나의 슈트를 공유해야 한다. 만약 그들이 그 요구 사항을 충족할 수 없다면, 그들은 새로운 기술을 시작하기 위해 카드를 사용해야 한다. 만약 그들이 플레이하는 카드가 트릭에서 가장 높은 순위라면 전체 트릭이 그들 앞으로 움직인다. 따라서 새로운 트릭은 항상 플레이어가 트는 앞에서 시작됩니다.
네 번째 카드가 트릭에 추가되면 "닫힘"이 되고, 트릭이 앞에 있는 사람에 의해 카드가 캡처됩니다. 첫 번째 턴을 포함하여 사용 가능한 트릭이 없을 경우, 각 플레이어가 동시에 새로운 트릭을 시작하고 그 다음 차례가 되어 두 개의 카드를 연속으로 플레이할 수 있다. 마지막 플레이어가 마지막 카드를 넣으면 닫히지 않은 트릭은 버려지고 각 퍼스낼리티 카드는 점수를 매겨 순위를 계산하며 크라운은 10위에 오른다.
한 선수가 66점, 100점, 혹은 일정 수의 딜을 완료하면 게임이 종료되고 가장 적은 점수를 받은 선수가 가장 외로운 선수가 된다.
에이스와 크라운뿐만 아니라 슈팅 더 문/썬스 변형, "에 관한 특별한 규칙이 존재한다.House Party " 변종, 그리고 "를 포함하는 2인용 에르미트 게임의 규칙.코티지" 그리고 경기 내내 휴식을 취한다.
In this Decktet trick-taking game, you're a hermit who tries to avoid having people follow you home. So are all of your opponents.
The daily life of the hermits is represented by tricks of cards, and there will typically be more than one trick in play at a time. The goal is to avoid taking tricks with personality cards in them. Tricks that don't have personalities in them don't matter one way or the other.
The above description is from the Decktet Book, where the game first appeared.
Hermit is a game akin to Hearts where players are attempting to avoid taking cards that are worth points. Rather than a single suit being avoided, Hermit requires that you do not win tricks which contain "personality" cards, one of the three sub-types of cards in the Decktet, which represent a person following you home and thus ruining your perfect life of solitude.
Regardless of the number of players, tricks are played open to the table. On a player's turn they must add a card from their hand to a trick with the requirement that the card being played shares at least one suit with the last played card on that trick. If they cannot meet that requirement they must use a card to start a new trick. If the card they play is the highest rank in the trick the entire trick moves in front of them. Thus any new tricks always start in front of the player opening them.
When a fourth card is added to a trick it is "closed" and the cards are captured by whomever the trick is in front of. If on a player's turn there are no available tricks, including the first turn of the game, each player simultaneously starts a new trick and that player then takes their turn, in effect allowing them to play two cards in a row. When the last player places their last card any unclosed tricks are discarded and each personality card taken counts its rank for scoring with Crowns being rank 10.
When one player reaches a predetermined score, typically 66 or 100, or a certain number of deals are completed the game is over and the player with the fewest points is the loneliest and thus the winner.
Special rules exist regarding Aces and Crowns as well as a Shoot the Moons/Suns variant, a "House Party" variant, and rules for 2-player Hermit games which incorporates a "Cottage" and laying off throughout the game.
The daily life of the hermits is represented by tricks of cards, and there will typically be more than one trick in play at a time. The goal is to avoid taking tricks with personality cards in them. Tricks that don't have personalities in them don't matter one way or the other.
The above description is from the Decktet Book, where the game first appeared.
Hermit is a game akin to Hearts where players are attempting to avoid taking cards that are worth points. Rather than a single suit being avoided, Hermit requires that you do not win tricks which contain "personality" cards, one of the three sub-types of cards in the Decktet, which represent a person following you home and thus ruining your perfect life of solitude.
Regardless of the number of players, tricks are played open to the table. On a player's turn they must add a card from their hand to a trick with the requirement that the card being played shares at least one suit with the last played card on that trick. If they cannot meet that requirement they must use a card to start a new trick. If the card they play is the highest rank in the trick the entire trick moves in front of them. Thus any new tricks always start in front of the player opening them.
When a fourth card is added to a trick it is "closed" and the cards are captured by whomever the trick is in front of. If on a player's turn there are no available tricks, including the first turn of the game, each player simultaneously starts a new trick and that player then takes their turn, in effect allowing them to play two cards in a row. When the last player places their last card any unclosed tricks are discarded and each personality card taken counts its rank for scoring with Crowns being rank 10.
When one player reaches a predetermined score, typically 66 or 100, or a certain number of deals are completed the game is over and the player with the fewest points is the loneliest and thus the winner.
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