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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
John Lewis (I), Mike Millhouse, Daryl A. Shirley
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아티스트
James W. Mirick
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인원
게임 소개
사무라이는 오직 충실한 봉사만을 알고 있었다: 죽음은 실패에 대한 보상이었다. 사무라이의 방식은 가혹했지만, 그 남자와 그의 신조가 모두 살아있는 꿈, 제국의 멸망과 역사의 먼지 속에서 살아남은 꿈으로 만들어지기 전까지 그들이 가지고 있던 반-전설적인 무기만큼 강한 남자를 만들었다. 이 게임은 매우 빠르다. 검 대 검투의 흐름이 반영된 것으로 느껴진다. 선수들은 곧 경기에는 공격보다 더 많은 것이 있다는 것을 알게 될 것이다. 기다리고 역습하면 많은 것을 얻을 수 있다.
이 게임은 일본 봉건 시대의 두 사무라이 검객 간의 검투전을 묘사한다. 목표는 가장 먼저 성공적인 공격을 하는 것이다.
두 플레이어 모두 비밀리에 동시 동작(다양한 블록, 컷, 스텐스, 스러스트 등을 포함한 48가지 동작으로 구성되며, 옵션 룰로 가장할 수 있다)을 선택합니다. 이 게임은 검객이 할 수 있는 48개의 움직임 각각을 나타내는 일련의 상자와 함께 두 개의 큰 차트로 진행된다. 차트의 각 상자는 플레이어의 현재 동작을 보여주고 다음 단계에서 선택할 수 있는 확인할 메일 동작을 나열합니다. 이러한 상자에는 다양한 공격에 대한 적중 확률도 표시됩니다. 공격 형태와 수비수의 움직임에 따라 이 확률이 달라진다.
이 게임은 일본 봉건 시대의 두 사무라이 검객 간의 검투전을 묘사한다. 목표는 가장 먼저 성공적인 공격을 하는 것이다.
두 플레이어 모두 비밀리에 동시 동작(다양한 블록, 컷, 스텐스, 스러스트 등을 포함한 48가지 동작으로 구성되며, 옵션 룰로 가장할 수 있다)을 선택합니다. 이 게임은 검객이 할 수 있는 48개의 움직임 각각을 나타내는 일련의 상자와 함께 두 개의 큰 차트로 진행된다. 차트의 각 상자는 플레이어의 현재 동작을 보여주고 다음 단계에서 선택할 수 있는 확인할 메일 동작을 나열합니다. 이러한 상자에는 다양한 공격에 대한 적중 확률도 표시됩니다. 공격 형태와 수비수의 움직임에 따라 이 확률이 달라진다.
"A Samurai knew only loyal service: death was the reward for failure. The way of the Samurai was a harsh one, but it built men as strong as the semi-legendary weapons they carried until both the man and his creed were forged into a living dream, a dream that has survived the fall of empires and the dusts of history . . . This game is extremely fast. It is felt that it reflects the flow of sword vs. sword combat. The players will soon learn that there is more to the game than attack first. Much can be gained by waiting and counterattacking."
The game portrays a sword duel between two Samurai swordsmen during Japan's Feudal era. The object is to be the first to make a successful attack.
Both players secretly select simultaneous moves (there are 48 different moves including various blocks, cuts, stances, thrusts, etc., with optional rules allowing for feints.) The game is played on two large charts with a series of boxes representing each of the 48 moves a swordsman may make. Each box on the chart shows a player's current move and lists the permissible follow-up moves that may be selected in the next phase. These boxes also display the hit probability for the various attacks. This probability varies based upon the type of attack and the defender's move.
The game portrays a sword duel between two Samurai swordsmen during Japan's Feudal era. The object is to be the first to make a successful attack.
Both players secretly select simultaneous moves (there are 48 different moves including various blocks, cuts, stances, thrusts, etc., with optional rules allowing for feints.) The game is played on two large charts with a series of boxes representing each of the 48 moves a swordsman may make. Each box on the chart shows a player's current move and lists the permissible follow-up moves that may be selected in the next phase. These boxes also display the hit probability for the various attacks. This probability varies based upon the type of attack and the defender's move.
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