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BGG랭킹
BGG전체 : 10800
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Florian Fay
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아티스트
Paul Filippi
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인원
게임 소개
출판사 사이트로부터
루이 14세의 통치 기간 동안, 육군 감독관이자 뛰어난 기술자인 피에르 폴 리케는 마시프 센트럴에 있는 몽테뉴 누아르에서 온 물을 이용한 운하 시스템의 아이디어를 제안했다. 1665년부터 1680년 사망할 때까지 리케는 운하의 계획, 자금 조달, 건설로 인해 완전히 좌절되었다. 가론 운하를 포함한 일부 구간은 19세기까지 미완성으로 남아 있었다.
여러분은 타른에가론의 중심부에 있는 그리솔과 발랑스 다겐 사이에 운하를 건설하는 모험을 한 구역씩 다시 경험할 수 있습니다. 각 플레이어는 최고의 일꾼을 사용하여 아리아라의 가장 긴 길이(남부 프랑스의 오크어로 칸날)를 건설해야 하는 기술자이다. 모든 직원을 옮길 수 있지만, 팀원들만이 섹션 완료 시 명성 포인트를 얻을 수 있습니다. 공사가 완료되었을 때 당신의 인부들의 위치는 매우 중요합니다. 운하가 완공되면 가장 많은 인부들이 운하를 누빌 수 있도록 하는 것이 여러분의 목표입니다. 동점이 3위 선수에게 유리하다. 운하의 부분들을 바꾸고 새로운 부분들을 만들기 위해 자물쇠를 만드는 것도 가능하다. 그러나, 포인트 수는 섹션의 길이에 따라 다릅니다: 자물쇠가 다수를 차지할 수 있습니다, 하지만 얼마의 가격으로 획득합니까?
구조물을 만들 때도 점수를 얻을 수 있지만, 이 경우 남은 경기 동안 한 명(선수당 최대 5명)이 희생된다. 더군다나 여러분의 전문성은 이 지역을 유명하게 만드는 넝쿨을 재배하는 데까지 확장되어 경기가 끝나면 귀한 점수를 가져다 줄 것이다.
루이 14세의 통치 기간 동안, 육군 감독관이자 뛰어난 기술자인 피에르 폴 리케는 마시프 센트럴에 있는 몽테뉴 누아르에서 온 물을 이용한 운하 시스템의 아이디어를 제안했다. 1665년부터 1680년 사망할 때까지 리케는 운하의 계획, 자금 조달, 건설로 인해 완전히 좌절되었다. 가론 운하를 포함한 일부 구간은 19세기까지 미완성으로 남아 있었다.
여러분은 타른에가론의 중심부에 있는 그리솔과 발랑스 다겐 사이에 운하를 건설하는 모험을 한 구역씩 다시 경험할 수 있습니다. 각 플레이어는 최고의 일꾼을 사용하여 아리아라의 가장 긴 길이(남부 프랑스의 오크어로 칸날)를 건설해야 하는 기술자이다. 모든 직원을 옮길 수 있지만, 팀원들만이 섹션 완료 시 명성 포인트를 얻을 수 있습니다. 공사가 완료되었을 때 당신의 인부들의 위치는 매우 중요합니다. 운하가 완공되면 가장 많은 인부들이 운하를 누빌 수 있도록 하는 것이 여러분의 목표입니다. 동점이 3위 선수에게 유리하다. 운하의 부분들을 바꾸고 새로운 부분들을 만들기 위해 자물쇠를 만드는 것도 가능하다. 그러나, 포인트 수는 섹션의 길이에 따라 다릅니다: 자물쇠가 다수를 차지할 수 있습니다, 하지만 얼마의 가격으로 획득합니까?
구조물을 만들 때도 점수를 얻을 수 있지만, 이 경우 남은 경기 동안 한 명(선수당 최대 5명)이 희생된다. 더군다나 여러분의 전문성은 이 지역을 유명하게 만드는 넝쿨을 재배하는 데까지 확장되어 경기가 끝나면 귀한 점수를 가져다 줄 것이다.
from publisher's site
In the reign of Louis XIV, Pierre-Paul Riquet, Superintendent of the Army and a brilliant engineer, proposed the idea of a canal system using water from the Montagne Noire in the Massif Central. Between 1665 and his death in 1680, Riquet was completely anbsorbed by the planning, financing and construction of his canal system. Sections of it, including the Canal de Garonne, remained unfinished until the 19th century.
You can relive the adventure of building the canal, section by section, between Grisolles and Valence d'Agen in the heart of the Tarn-et-Garonne. Each player is an engineer who must use their best workers to build the greatest length of the Arriala (cannal in the Occitan language of southern France). You can move all workers, but only those on your team will gain you fame points for completing sections. The placement of your workers when construction is completed is critical. Your aim is to have the most workers on a stretch of canal when it is completed. Ties are broken in favour of the player placed third. It is also possible to build locks to alter sections of the canal and create new ones. However, the number of points awarded depends on the length of the section: a lock may win you a majority, but at what price?
Points can also be scored for building structures, though this sacrifices a worker (five maximum per player) for the rest of the game. What's more, your expertise also extends to cultivating the vines that make this region famous and will bring you valuable points when the game ends.
In the reign of Louis XIV, Pierre-Paul Riquet, Superintendent of the Army and a brilliant engineer, proposed the idea of a canal system using water from the Montagne Noire in the Massif Central. Between 1665 and his death in 1680, Riquet was completely anbsorbed by the planning, financing and construction of his canal system. Sections of it, including the Canal de Garonne, remained unfinished until the 19th century.
You can relive the adventure of building the canal, section by section, between Grisolles and Valence d'Agen in the heart of the Tarn-et-Garonne. Each player is an engineer who must use their best workers to build the greatest length of the Arriala (cannal in the Occitan language of southern France). You can move all workers, but only those on your team will gain you fame points for completing sections. The placement of your workers when construction is completed is critical. Your aim is to have the most workers on a stretch of canal when it is completed. Ties are broken in favour of the player placed third. It is also possible to build locks to alter sections of the canal and create new ones. However, the number of points awarded depends on the length of the section: a lock may win you a majority, but at what price?
Points can also be scored for building structures, though this sacrifices a worker (five maximum per player) for the rest of the game. What's more, your expertise also extends to cultivating the vines that make this region famous and will bring you valuable points when the game ends.
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