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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Stephen Newberg
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Stephen Newberg, Paul Stuhlfaut
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인원
게임 소개
토브룩 공격(Attack on Tobruk)은 1942년 여름 에르빈 롬멜이 이끄는 북아프리카의 독일군과 이탈리아군이 토브룩 요새를 성공적으로 공격한 것을 시뮬레이션한 게임이다. Tobruk에서의 실제 및 잠재적 사건을 다루는 역사적 시나리오와 6개의 대체 시나리오가 있다. 시나리오를 선택한 후 한 명의 플레이어는 연합군을 지휘하고 다른 한 명은 추축군을 지휘합니다.
각 턴은 2시간, 각 헥스는 650미터, 카운터는 회사 규모 단위를 나타냅니다.
&ldquo의 설명;심캔 뉴스레터” 1980년 가을 2위
1941년 3월에서 12월 사이, 롬멜의 아프리카 군단은 북아프리카의 토브룩 요새를 포위했지만, 토브룩을 정복하지는 못했다. 1942년 6월 20일, 롬멜은 가잘라 전투에서 패배한 연합군이 퇴각하자 토브룩을 고립시킬 기회를 얻었다. 이번에는 토브룩이 넘어졌고, 하루도 채 되지 않는 소용돌이 치는 행동으로 넘어졌다. 토브룩에 대한 공격은 이 상황을 묘사한다.
이 지도는 토브룩 요새 전체를 670m의 지름이 되는 육각형의 주변 거점을 지나가고 있다. 이중 임펄스 턴은 2시간을 나타내며 대부분의 유닛은 회사 규모입니다. 7개의 시나리오가 제공되는데, 하나는 역사적 시나리오이고 다른 하나는 연합군의 향상된 지휘통제 전술과 포병 조정의 다양한 효과와 추축군에 대한 대체 공격 계획을 검토하는 시나리오이다. 토브룩에 대한 어택은 복잡성이 낮은 빠른 게임으로 아주 쉽게 다르게 나올 수 있는 어택을 보여준다.
각 턴은 2시간, 각 헥스는 650미터, 카운터는 회사 규모 단위를 나타냅니다.
&ldquo의 설명;심캔 뉴스레터” 1980년 가을 2위
1941년 3월에서 12월 사이, 롬멜의 아프리카 군단은 북아프리카의 토브룩 요새를 포위했지만, 토브룩을 정복하지는 못했다. 1942년 6월 20일, 롬멜은 가잘라 전투에서 패배한 연합군이 퇴각하자 토브룩을 고립시킬 기회를 얻었다. 이번에는 토브룩이 넘어졌고, 하루도 채 되지 않는 소용돌이 치는 행동으로 넘어졌다. 토브룩에 대한 공격은 이 상황을 묘사한다.
이 지도는 토브룩 요새 전체를 670m의 지름이 되는 육각형의 주변 거점을 지나가고 있다. 이중 임펄스 턴은 2시간을 나타내며 대부분의 유닛은 회사 규모입니다. 7개의 시나리오가 제공되는데, 하나는 역사적 시나리오이고 다른 하나는 연합군의 향상된 지휘통제 전술과 포병 조정의 다양한 효과와 추축군에 대한 대체 공격 계획을 검토하는 시나리오이다. 토브룩에 대한 어택은 복잡성이 낮은 빠른 게임으로 아주 쉽게 다르게 나올 수 있는 어택을 보여준다.
Assault on Tobruk is a game type simulation of the successful assault by German and Italian forces in North Africa lead by Erwin Rommel on the Allied held fortress of Tobruk in the summer of 1942 ... [It] has an historic scenario and six alternate scenarios covering the actual and potential events at Tobruk. After choosing a scenario one player takes command of the Allied forces and the other player the Axis forces.
Each turn represents 2 hours, each hex is 650 meters, and counters represent company size units.
Description from “The SimCan Newsletter” #2 Fall 1980
From March to December of 1941, the forces of Rommel’s Africa Korps surrounded the Allied held fortress of Tobruk in North Africa but were unable to subdue it. On 20 June 1942, Rommel got another chance to cut off Tobruk as the Allies retreated from the loss of the Gazala battles. This time Tobruk fell and it did so in a swirling action lasting less than a day. Assault on Tobruk depicts this situation.
The map covers the the entire fortress of Tobruk past its perimeter strongpoints in hexes equalling about 670 meters across. Double impulse turns represent 2 hours and most units are of company size. Seven scenarios are provided, one of the historic and the other six examining the various effects of improved Allied command control tactics and artillery coordination as well as alternate attack plans for Axis forces. Assault on Tobruk is a fast playing game of low complexity showing an assault that could very easily have come out differently.
Each turn represents 2 hours, each hex is 650 meters, and counters represent company size units.
Description from “The SimCan Newsletter” #2 Fall 1980
From March to December of 1941, the forces of Rommel’s Africa Korps surrounded the Allied held fortress of Tobruk in North Africa but were unable to subdue it. On 20 June 1942, Rommel got another chance to cut off Tobruk as the Allies retreated from the loss of the Gazala battles. This time Tobruk fell and it did so in a swirling action lasting less than a day. Assault on Tobruk depicts this situation.
The map covers the the entire fortress of Tobruk past its perimeter strongpoints in hexes equalling about 670 meters across. Double impulse turns represent 2 hours and most units are of company size. Seven scenarios are provided, one of the historic and the other six examining the various effects of improved Allied command control tactics and artillery coordination as well as alternate attack plans for Axis forces. Assault on Tobruk is a fast playing game of low complexity showing an assault that could very easily have come out differently.
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