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7Fifth Corps: The Soviet Breakthrough at Fulda (1980) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.22 / 5
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디자이너
Jim Dunnigan
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아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
"5군단: 《풀다에서의 소비에트 돌파》는 1980년대에 SPI가 발행한 중부 전선 시리즈의 여러 게임 중 하나이다. "5군단"은 1980년 9월/10월 스트래티지 & 택틱스 잡지 #82에 실렸다. 이 게임과 시리즈는 모두 서독의 제3차 세계 대전 초기 모습을 묘사하고 있다. 전투는 중대, 대대, 연대 단위로 진행되며 지도 축척은 육각당 4km이다. 이 지도는 풀다 갭과 프랑크푸르트와 마인츠라는 서독의 주요 도시들을 포함하고 있다.
제5군단은 "을 포함한 기계들을 사용한다.운영 시점 " 및 "마찰 포인트&인용어, 가변 길이 게임 턴, 제어 구역(Zones of Control)으로 현대 전장 상황을 시뮬레이션합니다. 대부분의 현대 전투 게임과 마찬가지로, 제5군단은 공군력, 항공모빌 작전, 핵/화학전 규칙을 포함한다. 이 게임에는 세 가지 시나리오가 포함되어 있다: 도입부 & 인용부;라인-메인 습격&인용문, 더 발전된 인용문.Fulda를 위한 전투와 캠페인 게임"5군단.
라인-메인 급습 시나리오: 다음 전쟁이 시작된 지 3일이 지나도록 소련군은 풀다/프랑크푸르트 지역에 진입하지 못했다. 바르샤바 조약 기구의 모든 전선은 제5중대 작전 구역의 북쪽과 남쪽에 있었다.따라서 NATO는 다른 심각한 타격을 입은 분야를 강화하기 위해 그 지역을 비웠다. NATO가 공격 헬리콥터의 지원을 받아 풀다 갭에 진입하여 기센, 비스바덴 비행장, 라인-마인 공군기지의 NATO 핵 기지를 점령하는 것을 목표로 삼았을 때, NATO는 놀랐다. 전선의 나머지 지역에서 벌어진 주요 전투와는 별개로 기동성과 혼란스러운 교전이 보장되었다.
풀다 전투 시나리오: 다음 전쟁이 발발했을 때 풀다 갭만큼 큰 타격을 입은 지역은 드물었다. 첫날 소련군 전체와 공수 연대를 포함한 다양한 지원 부대가 투입되었다. 살아남은 북대서양조약기구(NATO) 지원부대는 제5기갑사단이 도착할 때까지 적의 모든 탈출구를 봉쇄하라는 명령을 받았다.
제5군단 시나리오: 제8친위대의 첫 공격 이후 소련은 제1친위전차군을 투입하여 풀다/프랑크푸르트 지역에서 NATO의 운명을 결정하려 했다. 그 경주는 중요한 폼쿠스와 레포거 유적지를 놓고 진행되었다.
제5군단은 "을 포함한 기계들을 사용한다.운영 시점 " 및 "마찰 포인트&인용어, 가변 길이 게임 턴, 제어 구역(Zones of Control)으로 현대 전장 상황을 시뮬레이션합니다. 대부분의 현대 전투 게임과 마찬가지로, 제5군단은 공군력, 항공모빌 작전, 핵/화학전 규칙을 포함한다. 이 게임에는 세 가지 시나리오가 포함되어 있다: 도입부 & 인용부;라인-메인 습격&인용문, 더 발전된 인용문.Fulda를 위한 전투와 캠페인 게임"5군단.
라인-메인 급습 시나리오: 다음 전쟁이 시작된 지 3일이 지나도록 소련군은 풀다/프랑크푸르트 지역에 진입하지 못했다. 바르샤바 조약 기구의 모든 전선은 제5중대 작전 구역의 북쪽과 남쪽에 있었다.따라서 NATO는 다른 심각한 타격을 입은 분야를 강화하기 위해 그 지역을 비웠다. NATO가 공격 헬리콥터의 지원을 받아 풀다 갭에 진입하여 기센, 비스바덴 비행장, 라인-마인 공군기지의 NATO 핵 기지를 점령하는 것을 목표로 삼았을 때, NATO는 놀랐다. 전선의 나머지 지역에서 벌어진 주요 전투와는 별개로 기동성과 혼란스러운 교전이 보장되었다.
풀다 전투 시나리오: 다음 전쟁이 발발했을 때 풀다 갭만큼 큰 타격을 입은 지역은 드물었다. 첫날 소련군 전체와 공수 연대를 포함한 다양한 지원 부대가 투입되었다. 살아남은 북대서양조약기구(NATO) 지원부대는 제5기갑사단이 도착할 때까지 적의 모든 탈출구를 봉쇄하라는 명령을 받았다.
제5군단 시나리오: 제8친위대의 첫 공격 이후 소련은 제1친위전차군을 투입하여 풀다/프랑크푸르트 지역에서 NATO의 운명을 결정하려 했다. 그 경주는 중요한 폼쿠스와 레포거 유적지를 놓고 진행되었다.
"Fifth Corps: The Soviet Breakthrough at Fulda" is one of several games in the Central Front Series published by SPI in the 1980s. "Fifth Corps" appeared in the September/October 1980 issue of Strategy & Tactics magazine #82. Both the game and series depict the early days of World War III in West Germany. Combat is conducted at the company, battalion, and regiment level, with a map scale of 4 km per hex. The map covers the Fulda Gap and includes the major West German cities of Frankfurt and Mainz.
Fifth Corps uses a collection of mechanics, including "Operations Points" and "Friction Points", variable length game turns, and Zones of Control to simulate modern battlefield conditions. As with most modern warfare games, Fifth Corps includes rules for airpower, airmobile operations, and nuclear/chemical warfare. The game includes three scenarios: an introductory "Rhein-Main Raid", a more advanced "The Battle for Fulda", and the campaign game, "Fifth Corps".
The Rhein-Main Raid Scenario: Three days after the next war began, the Soviets had not crossed into the Fulda/Frankfurt area. All Warsaw Pact lines of advance had been to the north and south of Fifth Corp's area of operations.Thus, NATO vacated the area to reinforce other hard hit sectors. NATO was surprised then, when two Soviet motorized rifle divisions entered the Fulda Gap supported by attack helicopters, aiming to seize a NATO nuclear site at Giessen, the Wiesbaden Airfield, and the critical Rhein-Main Airbase... A mobile, confusing engagement ensured, independent of the major battles along the rest of the front.
The Battle for Fulda Scenario: At the outbreak of the next war, few areas were harder hit than the Fulda Gap. Here an entire Soviet Army and various support units, including an airborne regiment, were committed on the first day... Those [NATO support units] that survived were ordered to "contain all enemy breakouts" until the arrival of the 5th Panzer Division.
Fifth Corps Scenario: Following the initial attack by 8th Guards Army, the Soviets sought to seal the fate of NATO in the Fulda/Frankfurt area by committing the 1st Guards Tank Army to the action... The race was on for the important Pomcus and Reforger sites.
Fifth Corps uses a collection of mechanics, including "Operations Points" and "Friction Points", variable length game turns, and Zones of Control to simulate modern battlefield conditions. As with most modern warfare games, Fifth Corps includes rules for airpower, airmobile operations, and nuclear/chemical warfare. The game includes three scenarios: an introductory "Rhein-Main Raid", a more advanced "The Battle for Fulda", and the campaign game, "Fifth Corps".
The Rhein-Main Raid Scenario: Three days after the next war began, the Soviets had not crossed into the Fulda/Frankfurt area. All Warsaw Pact lines of advance had been to the north and south of Fifth Corp's area of operations.Thus, NATO vacated the area to reinforce other hard hit sectors. NATO was surprised then, when two Soviet motorized rifle divisions entered the Fulda Gap supported by attack helicopters, aiming to seize a NATO nuclear site at Giessen, the Wiesbaden Airfield, and the critical Rhein-Main Airbase... A mobile, confusing engagement ensured, independent of the major battles along the rest of the front.
The Battle for Fulda Scenario: At the outbreak of the next war, few areas were harder hit than the Fulda Gap. Here an entire Soviet Army and various support units, including an airborne regiment, were committed on the first day... Those [NATO support units] that survived were ordered to "contain all enemy breakouts" until the arrival of the 5th Panzer Division.
Fifth Corps Scenario: Following the initial attack by 8th Guards Army, the Soviets sought to seal the fate of NATO in the Fulda/Frankfurt area by committing the 1st Guards Tank Army to the action... The race was on for the important Pomcus and Reforger sites.
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