-
BGG랭킹
BGG전체 : 7125
WARGAMES : 715
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
300-2880 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.15 / 5
-
디자이너
Mark Hinkle
-
아티스트
Mark Hinkle
-
인원
게임 소개
뉴잉글랜드 시뮬레이션은 1944년 7월~8월 노르망디를 위한 작전이라는 제목의 킬링 그라운드(The Killing Ground: Campaign for Normandy)에서 신선한 반전을 일으키며 제2차 세계 대전의 친숙한 장소인 노르망디를 다시 방문한다. 이 게임은 보통 소규모 게임을 위해 예약된 기계공과 2개의 멋진 지도, 900개의 카운터, 그리고 36페이지 분량의 규칙집을 결합했다.당황하지 마세요!표지에는 (디자이너가 대신 규칙의 첫 페이지에 경고를 붙이는 것으로 만족했다.)
규칙을 읽다 보면 디자이너가 전쟁게임의 좋았던 시절, 즉 최신 SPI 몬스터의 복잡함을 헤쳐나가면서 사라졌던 새로운 흥미와 스릴을 되찾고 싶어한다는 느낌을 받을 수 있습니다. 이 규칙집은 거의 산문으로 작성되어 있으며, 각 규칙을 부드럽게 설명하고 적절한 시기에 역사적인 각주를 포함한다. 긴 시간임에도 불구하고 잘 정리되어 있고 상호 참조가 용이하다.
그래픽은 섬세하지만 섬세하며 플레이어를 방해하지 않고 플레이를 돕는다.강렬한 색채가 눈을 뜨게 할 수 있는 크로스로드에 천둥을 치세요. 회색과 녹색의 색조가 두드러진다. 각 카운터에 상당한 양의 정보가 포장되어 있습니다. 플레이어의 보조가 풍부합니다.
게임 자체는 독일이 피할 수 없는 탈출에 앞서 연합군을 지연시키고 접근하려는 노르망디에 초점을 맞추고 있다. 승리의 많은 부분이 주요 승리 지점인 육각형을 포착하기 때문에 연합군이 선거전 내내 기세를 유지하는 능력에 달려있기 때문에 참호전이나 더 나쁜 경우 마을을 두고 싸우는 시소의 어떠한 징후도 심각한 불이익을 받는다.
정보를 제한하려는 또 다른 시도에서, 이 전투 시스템은 마지막 순간까지 실제 부대 전투력을 위장하는 전투 효과 '치트 풀' 시스템을 포함한다. 이 시스템은 예상치 못한 전투 결과를 초래하는 게임의 불확실성을 더하고, 약간의 사전 생각 없이 공격하려는 경향을 자극한다.
주로 두 명의 플레이어를 위해 설계되었지만, 크기와 세부 사항을 고려하여 최대 4명까지 수용할 수 있다. 킬링 그라운드에는 5가지 시나리오가 있는데 모두 역사적이야.
게임 규모
부대: 주로 탱크와 다른 지원 부대를 대대로 하는 연대.
시간: 각 경기 턴은 1일입니다.
지도: 육각당 2.5km.
킬링 그라운드의 전체 게임에는 다음이 포함됩니다.
규칙 책자 1권
1 전투 매뉴얼
지도 섹션 2개(각 22” x 34”)
서로 다른 카운터 시트 3개(앞면 및 뒷면 900개 카운터 인쇄)
6개의 다른 차트(전투 결과 표, 연합군 대기 할당 차트, 미군 지원 지점 차트, 영국/캐나다 육군 지원 지점 차트, 게임 턴 레코드 트랙, 시나리오 카드)
6면 주사위 2개
게임 박스 1개
확장 기준:
오버로드: 디데이 앤 더 비치헤드 배틀즈
규칙을 읽다 보면 디자이너가 전쟁게임의 좋았던 시절, 즉 최신 SPI 몬스터의 복잡함을 헤쳐나가면서 사라졌던 새로운 흥미와 스릴을 되찾고 싶어한다는 느낌을 받을 수 있습니다. 이 규칙집은 거의 산문으로 작성되어 있으며, 각 규칙을 부드럽게 설명하고 적절한 시기에 역사적인 각주를 포함한다. 긴 시간임에도 불구하고 잘 정리되어 있고 상호 참조가 용이하다.
그래픽은 섬세하지만 섬세하며 플레이어를 방해하지 않고 플레이를 돕는다.강렬한 색채가 눈을 뜨게 할 수 있는 크로스로드에 천둥을 치세요. 회색과 녹색의 색조가 두드러진다. 각 카운터에 상당한 양의 정보가 포장되어 있습니다. 플레이어의 보조가 풍부합니다.
게임 자체는 독일이 피할 수 없는 탈출에 앞서 연합군을 지연시키고 접근하려는 노르망디에 초점을 맞추고 있다. 승리의 많은 부분이 주요 승리 지점인 육각형을 포착하기 때문에 연합군이 선거전 내내 기세를 유지하는 능력에 달려있기 때문에 참호전이나 더 나쁜 경우 마을을 두고 싸우는 시소의 어떠한 징후도 심각한 불이익을 받는다.
정보를 제한하려는 또 다른 시도에서, 이 전투 시스템은 마지막 순간까지 실제 부대 전투력을 위장하는 전투 효과 '치트 풀' 시스템을 포함한다. 이 시스템은 예상치 못한 전투 결과를 초래하는 게임의 불확실성을 더하고, 약간의 사전 생각 없이 공격하려는 경향을 자극한다.
주로 두 명의 플레이어를 위해 설계되었지만, 크기와 세부 사항을 고려하여 최대 4명까지 수용할 수 있다. 킬링 그라운드에는 5가지 시나리오가 있는데 모두 역사적이야.
게임 규모
부대: 주로 탱크와 다른 지원 부대를 대대로 하는 연대.
시간: 각 경기 턴은 1일입니다.
지도: 육각당 2.5km.
킬링 그라운드의 전체 게임에는 다음이 포함됩니다.
규칙 책자 1권
1 전투 매뉴얼
지도 섹션 2개(각 22” x 34”)
서로 다른 카운터 시트 3개(앞면 및 뒷면 900개 카운터 인쇄)
6개의 다른 차트(전투 결과 표, 연합군 대기 할당 차트, 미군 지원 지점 차트, 영국/캐나다 육군 지원 지점 차트, 게임 턴 레코드 트랙, 시나리오 카드)
6면 주사위 2개
게임 박스 1개
확장 기준:
오버로드: 디데이 앤 더 비치헤드 배틀즈
New England Simulations revisits a familiar World War II venue -- the hedgerows of Normandy -- with some refreshing twists in The Killing Ground: Campaign for Normandy, July-August 1944". The game combines a mechanic usually reserved for smaller games -- a chit pull combat system -- with two gorgeous maps, 900 counters, and a 36-page rulebook that should have "Don't Panic!" inscribed on its cover (the designer was content to place the warning on the first page of rules instead).
As you read the rules, you get the feeling that the designer wants to bring back the best parts of the "good old days" of wargaming -- that newfound excitement and thrill you once had that gradually wore off as you slogged through the complexity of the latest SPI monster. The rulebook is written almost in prose, gently explaining each rule and including historical footnotes when appropriate. Though long, it is well-organized and easily cross-referenced.
The graphics are detailed but subtle, aiding play without distracting the player (in contrast with maps from games like The Gamers' "Thunder at the Crossroads", where the vibrant color can make you cross-eyed). Hues of gray and green predominate. A fair amount of information is packed on each counter. Player aids are plentiful.
The game itself focuses on post-invasion Normandy, where the Germans are trying to delay and attrite the Allies prior to their inevitable breakout. As much of the victory depends on the Allies' ability to maintain momentum throughout the campaign as it does capturing key victory point hexes -- any signs of trench warfare or, worse, seesaw battling over villages is severely penalized.
In yet another attempt to limit intelligence, the combat system includes a combat effectiveness 'chit pull' system that disguises actual unit combat strength up to the last moment. The system adds a level of uncertainty to the game that leads to unexpected combat results and tempers any tendency to attack without some forethought.
Although primarily designed for two players, the game can accommodate up to four given its size and attention to detail. The Killing Ground includes five scenarios, all historical.
Game Scale
Units: Primarily regimental with tank and other support units as battalions.
Time: Each game-turn is 1 day.
Map: 2.5km per hex.
A complete game of The Killing Ground will include the following:
1 rules booklet
1 Combat Manual
2 map sections (22” x 34” each)
3 different countersheets (900 counters printed front & back)
6 different charts (Combat Results Table, Allied Air Allocation Chart, US Army Support Points chart, British/Canadian Army Support Points chart, Game-Turn Record Track, Scenario Card).
2 six-sided dice
1 game box
Expanded by:
Overlord: D-Day and the Beachhead Battles
As you read the rules, you get the feeling that the designer wants to bring back the best parts of the "good old days" of wargaming -- that newfound excitement and thrill you once had that gradually wore off as you slogged through the complexity of the latest SPI monster. The rulebook is written almost in prose, gently explaining each rule and including historical footnotes when appropriate. Though long, it is well-organized and easily cross-referenced.
The graphics are detailed but subtle, aiding play without distracting the player (in contrast with maps from games like The Gamers' "Thunder at the Crossroads", where the vibrant color can make you cross-eyed). Hues of gray and green predominate. A fair amount of information is packed on each counter. Player aids are plentiful.
The game itself focuses on post-invasion Normandy, where the Germans are trying to delay and attrite the Allies prior to their inevitable breakout. As much of the victory depends on the Allies' ability to maintain momentum throughout the campaign as it does capturing key victory point hexes -- any signs of trench warfare or, worse, seesaw battling over villages is severely penalized.
In yet another attempt to limit intelligence, the combat system includes a combat effectiveness 'chit pull' system that disguises actual unit combat strength up to the last moment. The system adds a level of uncertainty to the game that leads to unexpected combat results and tempers any tendency to attack without some forethought.
Although primarily designed for two players, the game can accommodate up to four given its size and attention to detail. The Killing Ground includes five scenarios, all historical.
Game Scale
Units: Primarily regimental with tank and other support units as battalions.
Time: Each game-turn is 1 day.
Map: 2.5km per hex.
A complete game of The Killing Ground will include the following:
1 rules booklet
1 Combat Manual
2 map sections (22” x 34” each)
3 different countersheets (900 counters printed front & back)
6 different charts (Combat Results Table, Allied Air Allocation Chart, US Army Support Points chart, British/Canadian Army Support Points chart, Game-Turn Record Track, Scenario Card).
2 six-sided dice
1 game box
Expanded by:
Overlord: D-Day and the Beachhead Battles
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18