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BGG랭킹
BGG전체 : 1589
FAMILYGAMES : 531
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.65 / 5
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디자이너
Shadi Torbey
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아티스트
Élise Plessis
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인원
게임 소개
여러분은 신비한 미궁에서 길을 잃은 드림워커입니다. 그리고 여러분은 꿈의 시간이 다 가기 전에 유일무이한 문을 발견해야만 합니다. 그렇지 않으면 영원히 갇혀 있을 것입니다!
여러분은 기회가 문을 드러내기를 바라며 꿈의 방을 헤매거나, 각각의 방 유형에 머물 수 있습니다. 두 경우 모두 미로의 복도에 출몰하는 '슬라이더링 악몽'을 다뤄야 한다.
오니림은 단독/협업 카드 게임입니다. 귀하(및 파트너)는 덱이 소진되기 전에 게임에 대항하여 8개의 도어 카드를 수집해야 합니다. 도어 카드는 동일한 색상의 카드를 3회전 연속으로 재생하거나 강력한 키 카드 중 하나를 폐기하여 획득할 수 있습니다. 두 경우 모두 손에 쥔 각 카드의 사용 방법을 결정하고 신중하게 악몽을 춰야 합니다. 그 카드들은 갑판에 숨겨져 있고, 뽑힐 때 고통스러운 딜레마를 촉발시킬 것이다.
기본 갑판:
도어 카드 8개 - 빨간색, 파란색, 녹색 및 갈색 각 2개
나이트메어 카드 10장
58개의 미로 카드:
16개의 빨간 방: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 9개
파란색 방 15개: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 8개
14개의 녹색 방: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 7개
갈색 방 13개: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 6개
세 가지 미니 확장이 기본 게임에 포함되어 있으며, 모두 독립형이며 서로 호환된다:
타워스"는 새로운 유형의 카드를 도입하여 더 많은 검색과 갑판 조작을 가능하게 하는 동시에 추가적인 승리 조건을 부과한다.
Happy Dreams와 Dark Premonitions"는 도움이 되지만 신뢰할 수 없는 동맹뿐만 아니라 예상 가능한 퀘스트의 순간에 당신의 발전을 방해할 사악한 시한폭탄을 추가한다.
인 "Book of Steps Lost and Found"는 무작위로 주어진 순서대로 8개의 도어 카드를 찾아야 하며 게임에서 폐기된 카드를 제거하여 이 어려운 작업을 완료하는 데 도움이 되는 강력한 주문을 걸 수 있습니다.
여러분은 기회가 문을 드러내기를 바라며 꿈의 방을 헤매거나, 각각의 방 유형에 머물 수 있습니다. 두 경우 모두 미로의 복도에 출몰하는 '슬라이더링 악몽'을 다뤄야 한다.
오니림은 단독/협업 카드 게임입니다. 귀하(및 파트너)는 덱이 소진되기 전에 게임에 대항하여 8개의 도어 카드를 수집해야 합니다. 도어 카드는 동일한 색상의 카드를 3회전 연속으로 재생하거나 강력한 키 카드 중 하나를 폐기하여 획득할 수 있습니다. 두 경우 모두 손에 쥔 각 카드의 사용 방법을 결정하고 신중하게 악몽을 춰야 합니다. 그 카드들은 갑판에 숨겨져 있고, 뽑힐 때 고통스러운 딜레마를 촉발시킬 것이다.
기본 갑판:
도어 카드 8개 - 빨간색, 파란색, 녹색 및 갈색 각 2개
나이트메어 카드 10장
58개의 미로 카드:
16개의 빨간 방: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 9개
파란색 방 15개: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 8개
14개의 녹색 방: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 7개
갈색 방 13개: 열쇠 3개, 달 4개, 태양 6개
세 가지 미니 확장이 기본 게임에 포함되어 있으며, 모두 독립형이며 서로 호환된다:
타워스"는 새로운 유형의 카드를 도입하여 더 많은 검색과 갑판 조작을 가능하게 하는 동시에 추가적인 승리 조건을 부과한다.
Happy Dreams와 Dark Premonitions"는 도움이 되지만 신뢰할 수 없는 동맹뿐만 아니라 예상 가능한 퀘스트의 순간에 당신의 발전을 방해할 사악한 시한폭탄을 추가한다.
인 "Book of Steps Lost and Found"는 무작위로 주어진 순서대로 8개의 도어 카드를 찾아야 하며 게임에서 폐기된 카드를 제거하여 이 어려운 작업을 완료하는 데 도움이 되는 강력한 주문을 걸 수 있습니다.
You are a Dreamwalker, lost in a mysterious labyrinth, and you must discover the oneiric doors before your dreamtime runs out – or you will remain trapped forever!
You may wander through the chambers of dreams, hoping that chance will reveal the doors, or you can linger in each type of room. In both cases, you will have to deal with the slithering Nightmares, which haunt the hallways of the labyrinth.
Onirim is a solo/cooperative card game. You (and a partner) must work (together) against the game to gather the eight Door cards before the deck runs out; you can obtain those Door cards either by playing cards of the same color three turns in a row, or by discarding (under specific circumstances) one of your powerful Key cards. In both cases you will have to decide the best use of each card in your hand and carefully play around the Nightmares. Those cards are hidden in the deck and will trigger painful dilemmas when drawn...
Basic Deck:
8 Door cards - two each of red, blue, green and brown
10 Nightmare cards
58 Labyrinth cards:
16 red chambers: 3 keys, 4 moons, 9 suns
15 blue chambers: 3 keys, 4 moons, 8 suns
14 green chambers: 3 keys, 4 moons, 7 suns
13 brown chambers: 3 keys, 4 moons, 6 suns
Three mini-expansions, all standalone and compatible with one another, are included with the basic game:
"The Towers" introduces a new type of card that allows more searching and deck manipulation, while also imposing an additional victory condition.
"Happy Dreams and Dark Premonitions" adds evil time bombs that will impede your progress at predictable moments of your quest as well as helpful but unreliable allies.
In "The Book of Steps Lost and Found", you must find the eight Door cards in a randomly given order and may remove discarded cards from the game to cast powerful spells that will help you complete this difficult task.
You may wander through the chambers of dreams, hoping that chance will reveal the doors, or you can linger in each type of room. In both cases, you will have to deal with the slithering Nightmares, which haunt the hallways of the labyrinth.
Onirim is a solo/cooperative card game. You (and a partner) must work (together) against the game to gather the eight Door cards before the deck runs out; you can obtain those Door cards either by playing cards of the same color three turns in a row, or by discarding (under specific circumstances) one of your powerful Key cards. In both cases you will have to decide the best use of each card in your hand and carefully play around the Nightmares. Those cards are hidden in the deck and will trigger painful dilemmas when drawn...
Basic Deck:
8 Door cards - two each of red, blue, green and brown
10 Nightmare cards
58 Labyrinth cards:
16 red chambers: 3 keys, 4 moons, 9 suns
15 blue chambers: 3 keys, 4 moons, 8 suns
14 green chambers: 3 keys, 4 moons, 7 suns
13 brown chambers: 3 keys, 4 moons, 6 suns
Three mini-expansions, all standalone and compatible with one another, are included with the basic game:
"The Towers" introduces a new type of card that allows more searching and deck manipulation, while also imposing an additional victory condition.
"Happy Dreams and Dark Premonitions" adds evil time bombs that will impede your progress at predictable moments of your quest as well as helpful but unreliable allies.
In "The Book of Steps Lost and Found", you must find the eight Door cards in a randomly given order and may remove discarded cards from the game to cast powerful spells that will help you complete this difficult task.
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