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BGG랭킹
BGG전체 : 0
5.3Knock Down, Drag Out: The Wild West Fighting Game (2010) -
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인원
3-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Nathanael Christen, Brent Evanger
-
아티스트
Alejandro Gutiérrez Franco
-
인원
게임 소개
뒷표지:
소몰이를 풀어주세요!
목마른 선인장, 카우스쿨 굴치&르스쿠르의 유일한 술집에서 또 다른 무료 술집이 폭발한 것 같습니다. Knock Down, Drag Out은 Wild West 술집 싸움의 정신없는 싸움에 동참할 수 있게 해줍니다. 규칙은 잔인하게 단순하고 행동은 빠릅니다!
펀치, 킥, 그리고 상대방을 곤봉으로 때려라-- 최후의 후원자가 되라!
구성 요소: 카드 54장, 6면 다이
이 게임에서 각 플레이어는 두 면의 캐릭터 카드를 가지고 있다. 아프고 건강하다. 각 플레이어는 '건강'을 시작하며, 캐릭터 카드의 '건강한' 쪽을 앞에 두고 시작합니다.
각 플레이어는 덱에서 3장의 카드를 뽑아 출발 패를 만든다. 이 카드들은 다양한 공격(예: 펀치, 킥, 어퍼컷), 동작(예: 덕, 플레이 포섬), 아이템(불타는 물통, 부러진 의자 다리)을 기술한다. 게임이 진행됨에 따라, 플레이어들은 더 많은 카드를 뽑는데 그들의 차례를 보낼 수 있다. 이 게임의 목표는 술집에 서 있는 마지막 캐릭터가 되는 것입니다.
게임이 진행되면서 플레이어들이 돌아가며 서로를 공격한다. 예를 들어 펀치는 5+의 d6 롤에서 표적을 다치게 하고, 킥은 4+ 롤에서 표적을 다치게 한다. 목표물이 부상을 입었을 경우 캐릭터 카드를 "에 뒤집습니다.상처&인용. 만약 그들이 치유되기 전에 두 번 다치면, 그들은 기절합니다.
KO'D 캐릭터가 바닥에 떨어집니다(즉, 캐릭터 카드를 테이블 중앙에 밀어 넣습니다). 만약 그들이 이 일이 일어나기 전에 치유될 수 없다면, KO'D의 캐릭터들은 술집에서 쫓겨날 위험에 처해있다.
소몰이를 풀어주세요!
목마른 선인장, 카우스쿨 굴치&르스쿠르의 유일한 술집에서 또 다른 무료 술집이 폭발한 것 같습니다. Knock Down, Drag Out은 Wild West 술집 싸움의 정신없는 싸움에 동참할 수 있게 해줍니다. 규칙은 잔인하게 단순하고 행동은 빠릅니다!
펀치, 킥, 그리고 상대방을 곤봉으로 때려라-- 최후의 후원자가 되라!
구성 요소: 카드 54장, 6면 다이
이 게임에서 각 플레이어는 두 면의 캐릭터 카드를 가지고 있다. 아프고 건강하다. 각 플레이어는 '건강'을 시작하며, 캐릭터 카드의 '건강한' 쪽을 앞에 두고 시작합니다.
각 플레이어는 덱에서 3장의 카드를 뽑아 출발 패를 만든다. 이 카드들은 다양한 공격(예: 펀치, 킥, 어퍼컷), 동작(예: 덕, 플레이 포섬), 아이템(불타는 물통, 부러진 의자 다리)을 기술한다. 게임이 진행됨에 따라, 플레이어들은 더 많은 카드를 뽑는데 그들의 차례를 보낼 수 있다. 이 게임의 목표는 술집에 서 있는 마지막 캐릭터가 되는 것입니다.
게임이 진행되면서 플레이어들이 돌아가며 서로를 공격한다. 예를 들어 펀치는 5+의 d6 롤에서 표적을 다치게 하고, 킥은 4+ 롤에서 표적을 다치게 한다. 목표물이 부상을 입었을 경우 캐릭터 카드를 "에 뒤집습니다.상처&인용. 만약 그들이 치유되기 전에 두 번 다치면, 그들은 기절합니다.
KO'D 캐릭터가 바닥에 떨어집니다(즉, 캐릭터 카드를 테이블 중앙에 밀어 넣습니다). 만약 그들이 이 일이 일어나기 전에 치유될 수 없다면, KO'D의 캐릭터들은 술집에서 쫓겨날 위험에 처해있다.
from the back cover:
Let Loose in Cowskull Gulch!
It seems another free-for-all has erupted in The Thirsty Cactus, Cowskull Gulch’s only saloon. Knock Down, Drag Out lets you join the hectic melee of a Wild West bar fight. The rules are brutally simple and the action is fast-paced!
Punch, kick, and club your opponents-- be the last patron standing to win!
Components: 54 cards, a six sided die
In this game, each player has a character card with two sides: Healthy and Hurt. Each player starts out Healthy, with the Healthy side of the character card face up in front of them.
Each player draws three cards from the deck to form a starting hand. These cards describe various attacks (e.g. Punch, Kick, Uppercut), actions (e.g. Duck, Play Possum), or items (Firewater Bottle, Broken Chair Leg). As the game progresses, players may opt to spend their turn drawing more cards. The goal of the game is to be the last character standing in the saloon.
Players take turns attacking each other as the game proceeds. A punch, for instance, will injure the target on a d6 roll of 5+, while a kick will injure the target on a roll of 4+. If your target is injured, they flip their character card over to the "Hurt" side. If they are injured twice (before being healed), then they are knocked out.
A KO'd character falls to the floor (i.e. they push their character card into the center of the table). KO'd characters are in danger of being Tossed Out of the saloon (i.e. out of the game), if they cannot manage to get healed before this happens.
Let Loose in Cowskull Gulch!
It seems another free-for-all has erupted in The Thirsty Cactus, Cowskull Gulch’s only saloon. Knock Down, Drag Out lets you join the hectic melee of a Wild West bar fight. The rules are brutally simple and the action is fast-paced!
Punch, kick, and club your opponents-- be the last patron standing to win!
Components: 54 cards, a six sided die
In this game, each player has a character card with two sides: Healthy and Hurt. Each player starts out Healthy, with the Healthy side of the character card face up in front of them.
Each player draws three cards from the deck to form a starting hand. These cards describe various attacks (e.g. Punch, Kick, Uppercut), actions (e.g. Duck, Play Possum), or items (Firewater Bottle, Broken Chair Leg). As the game progresses, players may opt to spend their turn drawing more cards. The goal of the game is to be the last character standing in the saloon.
Players take turns attacking each other as the game proceeds. A punch, for instance, will injure the target on a d6 roll of 5+, while a kick will injure the target on a roll of 4+. If your target is injured, they flip their character card over to the "Hurt" side. If they are injured twice (before being healed), then they are knocked out.
A KO'd character falls to the floor (i.e. they push their character card into the center of the table). KO'd characters are in danger of being Tossed Out of the saloon (i.e. out of the game), if they cannot manage to get healed before this happens.
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