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BGG랭킹
BGG전체 : 12535
WARGAMES : 2064
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Bruce Costello
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아티스트
Nicolás Eskubi, Eric R. Harvey, Tom Willcockson, Joe Youst
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인원
게임 소개
적룡/녹색 초승달(RDGC)은 아시아의 남부와 동부 근해에서 미래의 가상의 분쟁을 다루는 전략적인 수준의 중간 복잡도 전쟁 게임이다. 기간은 가까운 미래인 2013년에서 2021년 사이이다. 이 게임은 브루스 코스텔로가 전략&Tactics No. 250에 처음 등장한 CSR Award 수상 시스템을 사용하여 디자인했습니다. 멀티 플레이와 솔리테어 플레이, 두 명의 플레이에 적응할 수 있습니다.
RDGC는 오리지널 게임을 미국과 동맹국, 중화인민공화국과 동맹국 모두에게 전략적인 지역인 인도양과 중동에 걸쳐 있는 투맵으로 확장한다.
이 게임에서, 인도양 지역에 초기에 배치될 수 있는 중국 병력은 적지만, 그들은 또한 시작에 하나의 견고한 우방인 미얀마를 가지고 있다. 미얀마 외에도 미국 기획자들을 위한 물음표가 있다. 예를 들어, 파키스탄은 인도가 중국과의 전쟁에서 미국-인도가 승리할 것이라고 인식하는 실존적 위협을 고려할 때 미국과 동맹을 맺는다면 수수방관할 것인가? 그리고 이란은 어떤가: 만약 그 나라가 페르시아만에서 우위를 점하기 위해 움직인다면, 승자가 확실치 않은 상황에서 주요 전쟁 중보다 더 좋은 시기가 어디 있겠는가? 중동의 나머지 지역(이집트-시리아-레바논-이스라엘)도 마찬가지이다. 그 총체적인 총체성은 놀랍도록 다양한 게임 상황을 만듭니다. 주요 시나리오 외에도 수많은 변형과 옵션이 있어 새로운 차원을 추가하고 말 그대로 수백 가지의 새로운 플레이 가능성을 제공한다.
RDGC의 지상 부대 대부분은 여단을 대표한다.(미국은 BCT”. 싱가포르, 말레이시아, 대만, 필리핀, 예멘 군대는 예외이다. 중국 인민해군에는 새로운 해병대가 한 개 더 있다. 항공기는 주로 혼합형 전투 날개로 표현되지만 각 카운터에는 하나의 항공기 유형만 표시된다. 장거리 폭격기는 다른 항공 날개와 작전을 결합할 수 있는 모노 타입의 유닛을 가지고 있다. 선박 유닛은 주로 SAG, 서브론 또는 개별 수도 선박과 같은 임무 지향적인 선박 그룹을 나타낸다.
게임 턴은 현재 수행 중인 &ldqu;작전&rdqu;에 따라 하루에서 사흘까지 다양한 양의 &ldqu;실시간&rdqu;을 나타낸다. 전체 경기는 조사 중인 전쟁의 첫 달을 포함한다. 시나리오는 부분적인 게임과 2개의 지도 게임을 포함하는데, 일부는 한반도를 중심으로 하고, 다른 하나는 인도-파키스탄 지역에서, 다른 하나는 홍해에서 알래스카에 이르는 거대한 아크 지역 전체를 포함한다.
이 특별판은 2개의 지도(22x34인치)와 352개의 카운터를 포함합니다.
RDGC는 오리지널 게임을 미국과 동맹국, 중화인민공화국과 동맹국 모두에게 전략적인 지역인 인도양과 중동에 걸쳐 있는 투맵으로 확장한다.
이 게임에서, 인도양 지역에 초기에 배치될 수 있는 중국 병력은 적지만, 그들은 또한 시작에 하나의 견고한 우방인 미얀마를 가지고 있다. 미얀마 외에도 미국 기획자들을 위한 물음표가 있다. 예를 들어, 파키스탄은 인도가 중국과의 전쟁에서 미국-인도가 승리할 것이라고 인식하는 실존적 위협을 고려할 때 미국과 동맹을 맺는다면 수수방관할 것인가? 그리고 이란은 어떤가: 만약 그 나라가 페르시아만에서 우위를 점하기 위해 움직인다면, 승자가 확실치 않은 상황에서 주요 전쟁 중보다 더 좋은 시기가 어디 있겠는가? 중동의 나머지 지역(이집트-시리아-레바논-이스라엘)도 마찬가지이다. 그 총체적인 총체성은 놀랍도록 다양한 게임 상황을 만듭니다. 주요 시나리오 외에도 수많은 변형과 옵션이 있어 새로운 차원을 추가하고 말 그대로 수백 가지의 새로운 플레이 가능성을 제공한다.
RDGC의 지상 부대 대부분은 여단을 대표한다.(미국은 BCT”. 싱가포르, 말레이시아, 대만, 필리핀, 예멘 군대는 예외이다. 중국 인민해군에는 새로운 해병대가 한 개 더 있다. 항공기는 주로 혼합형 전투 날개로 표현되지만 각 카운터에는 하나의 항공기 유형만 표시된다. 장거리 폭격기는 다른 항공 날개와 작전을 결합할 수 있는 모노 타입의 유닛을 가지고 있다. 선박 유닛은 주로 SAG, 서브론 또는 개별 수도 선박과 같은 임무 지향적인 선박 그룹을 나타낸다.
게임 턴은 현재 수행 중인 &ldqu;작전&rdqu;에 따라 하루에서 사흘까지 다양한 양의 &ldqu;실시간&rdqu;을 나타낸다. 전체 경기는 조사 중인 전쟁의 첫 달을 포함한다. 시나리오는 부분적인 게임과 2개의 지도 게임을 포함하는데, 일부는 한반도를 중심으로 하고, 다른 하나는 인도-파키스탄 지역에서, 다른 하나는 홍해에서 알래스카에 이르는 거대한 아크 지역 전체를 포함한다.
이 특별판은 2개의 지도(22x34인치)와 352개의 카운터를 포함합니다.
Red Dragon/Green Crescent (RDGC) is a strategic-level, intermediate-complexity wargame, with operational undertones, covering hypothetical future conflicts around the southern and eastern peripheries of Asia. The timeframe is the near future, between 2013 and 2021. The game has been designed by Bruce Costello using the CSR Award winning system that first appeared in Strategy & Tactics no. 250. It’s adaptable for two player, multi-player and solitaire play.
RDGC expands the original game into a two-mapper covering the Indian Ocean and Middle East, areas strategic to both the US and its allies and the Peoples Republic of China and its allies.
In the game, Chinese forces that may be initially deployed into the Indian Ocean area are few, but they also have one solid ally at start: Myanmar. Besides Myanmar, there are other question marks for US planners. For instance, would Pakistan stand idly by if India allied with the US, given the existential threat they perceive of a US-Indian victory in a war with China? And what about Iran: if that country is ever to make a move to achieve dominance in the Persian Gulf, what better time than during a major war while its winners aren’t yet clear? There’s also the rest of the troubled Middle East (Egypt-Syria-Lebanon-Israel). That collective totality makes for a wonderfully varied gaming situation. Besides the main scenarios, there are numerous variants and options, adding new dimensions and giving literally hundreds of new possibilities for play.
Most of the ground units in RDGC represent brigades (“brigade combat teams” or “BCT” for the US). The exceptions are the Singaporean, Malaysian, Taiwanese, Philippine, and Yemeni armies. There is additionally one new corps of marines for the PRC. Aircraft are mostly represented by mixed-type combat-wings, though only one aircraft type is shown on each counter. Long-range bombers have their own mono-type units that can’t combine operations with the other ‘tactical’ air wings. Ship units mostly represent mission-oriented groups of vessels such as SAGs, subrons or individual capital ships.
Game turns represent varied amounts of “real time,” depending on the “operation” presently being conducted, from one to three days. An entire match encompasses the first month of the wars being examined. Scenarios include partial and two-map games, some centered on the Korean peninsula, others on the Indo-Pakistan area, and others taking in the entire, huge, arcing region from the Red Sea to Alaska.
This special edition includes 2 maps (22x34 inches) and 352 counters.
RDGC expands the original game into a two-mapper covering the Indian Ocean and Middle East, areas strategic to both the US and its allies and the Peoples Republic of China and its allies.
In the game, Chinese forces that may be initially deployed into the Indian Ocean area are few, but they also have one solid ally at start: Myanmar. Besides Myanmar, there are other question marks for US planners. For instance, would Pakistan stand idly by if India allied with the US, given the existential threat they perceive of a US-Indian victory in a war with China? And what about Iran: if that country is ever to make a move to achieve dominance in the Persian Gulf, what better time than during a major war while its winners aren’t yet clear? There’s also the rest of the troubled Middle East (Egypt-Syria-Lebanon-Israel). That collective totality makes for a wonderfully varied gaming situation. Besides the main scenarios, there are numerous variants and options, adding new dimensions and giving literally hundreds of new possibilities for play.
Most of the ground units in RDGC represent brigades (“brigade combat teams” or “BCT” for the US). The exceptions are the Singaporean, Malaysian, Taiwanese, Philippine, and Yemeni armies. There is additionally one new corps of marines for the PRC. Aircraft are mostly represented by mixed-type combat-wings, though only one aircraft type is shown on each counter. Long-range bombers have their own mono-type units that can’t combine operations with the other ‘tactical’ air wings. Ship units mostly represent mission-oriented groups of vessels such as SAGs, subrons or individual capital ships.
Game turns represent varied amounts of “real time,” depending on the “operation” presently being conducted, from one to three days. An entire match encompasses the first month of the wars being examined. Scenarios include partial and two-map games, some centered on the Korean peninsula, others on the Indo-Pakistan area, and others taking in the entire, huge, arcing region from the Red Sea to Alaska.
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