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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
6+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Andrew Juell
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아티스트
-
인원
게임 소개
디자이너가 제공한 설명
본질적으로, 비대칭 정사각형 '헥스'입니다.
보드는 nxn 정사각형 그리드(19×19가 좋은 시작일 것이다) 두 개의 반대쪽 가장자리는 흰색 목표로 지정되고 나머지 두 개는 검은색 목표로 지정된다. 모서리는 두 모서리의 일부로 계산됩니다. 각 선수의 목표는 두 개의 골 에지를 끊기지 않은 스톤 체인으로 연결하는 것이다. 흰색 (O) 스톤은 직교 연결과 대각선 연결을 모두 사용하여 체인을 완성할 수 있는 반면 검은색 (+) 스톤은 직교 연결만 사용할 수 있다. 하지만, 검은색은 각각의 차례에 세 개의 돌을 놓는 반면, 흰색은 두 개만 놓습니다. 흰색이 먼저 움직이고 나서 번갈아 돌아간다. 만약 차례를 위해 모든 스톤을 놓을 공간이 충분하지 않다면, 가능한 한 많이 배치하세요. 승리한 플레이어가 유효한 연결을 완료하면 플레이가 종료됩니다. 추첨을 하면 안 됩니다.
심각한 2인칭 추상화는 '깨지지 않는' 것으로 간주되기 전에 많은 플레이 테스트를 필요로 하기 때문에 나는 이것을 베타 버전으로 간주한다. 이름(및 규칙의 일부 사소한 부분)이 여전히 변경될 수 있지만 온라인/AI 플레이를 위해 자유롭게 구현하십시오(적절한 속성을 고려).
본질적으로, 비대칭 정사각형 '헥스'입니다.
보드는 nxn 정사각형 그리드(19×19가 좋은 시작일 것이다) 두 개의 반대쪽 가장자리는 흰색 목표로 지정되고 나머지 두 개는 검은색 목표로 지정된다. 모서리는 두 모서리의 일부로 계산됩니다. 각 선수의 목표는 두 개의 골 에지를 끊기지 않은 스톤 체인으로 연결하는 것이다. 흰색 (O) 스톤은 직교 연결과 대각선 연결을 모두 사용하여 체인을 완성할 수 있는 반면 검은색 (+) 스톤은 직교 연결만 사용할 수 있다. 하지만, 검은색은 각각의 차례에 세 개의 돌을 놓는 반면, 흰색은 두 개만 놓습니다. 흰색이 먼저 움직이고 나서 번갈아 돌아간다. 만약 차례를 위해 모든 스톤을 놓을 공간이 충분하지 않다면, 가능한 한 많이 배치하세요. 승리한 플레이어가 유효한 연결을 완료하면 플레이가 종료됩니다. 추첨을 하면 안 됩니다.
심각한 2인칭 추상화는 '깨지지 않는' 것으로 간주되기 전에 많은 플레이 테스트를 필요로 하기 때문에 나는 이것을 베타 버전으로 간주한다. 이름(및 규칙의 일부 사소한 부분)이 여전히 변경될 수 있지만 온라인/AI 플레이를 위해 자유롭게 구현하십시오(적절한 속성을 고려).
description provided by designer
Essentially, an asymmetric square 'Hex'.
The board is an nxn square grid (19×19 is probably a good start) Two opposite edges are designated white goals, and the other two are black goals. Corners count as part of both edges. Each player's objective is to connect their two goal edges with an unbroken chain of their stones. White (O) stones may use both orthogonal and diagonal connections to complete their chain, while black (+) stones may only use orthogonal connections. However, black places three stones on each of their turns, while white places only two. White moves first, then turns alternate. If there are not enough spaces remaining to place all of a player's stones for their turn, place as many as possible. Play ends when the victorious player completes a valid connection. Draws should not occur.
Any serious two-player abstract requires a great many playtests before being deemed 'unbreakable', so I consider this to be a beta version. Though its name (and possibly some minor points of the rules) are still subject to change, please feel free to implement it for online/AI play (given proper attribution).
Essentially, an asymmetric square 'Hex'.
The board is an nxn square grid (19×19 is probably a good start) Two opposite edges are designated white goals, and the other two are black goals. Corners count as part of both edges. Each player's objective is to connect their two goal edges with an unbroken chain of their stones. White (O) stones may use both orthogonal and diagonal connections to complete their chain, while black (+) stones may only use orthogonal connections. However, black places three stones on each of their turns, while white places only two. White moves first, then turns alternate. If there are not enough spaces remaining to place all of a player's stones for their turn, place as many as possible. Play ends when the victorious player completes a valid connection. Draws should not occur.
Any serious two-player abstract requires a great many playtests before being deemed 'unbreakable', so I consider this to be a beta version. Though its name (and possibly some minor points of the rules) are still subject to change, please feel free to implement it for online/AI play (given proper attribution).
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