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BGG랭킹
BGG전체 : 4500
THEMATIC : 796
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
18+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.58 / 5
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디자이너
Atsuo Yoshizawa
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아티스트
Yu Amano, Yuki Hayabusa, Rasenjin Hayami, Takashi Hujisawa, Jiji, Juusensyakoubou, Souji Kusaka, MamoWilliams, Maruto!, Eimu Mizuki, Takeshi Nogami, Poyoyon Rock, Takashiakira, Kotomi Tobashi, 一日郎
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인원
게임 소개
바르바로사는 귀여운 독일군 소녀들이 사악한 마술사 스탈린을 물리치기 위해 모스크바를 향해 돌진하는 가상의 2차 세계대전을 배경으로 한다.
이 게임은 도미니언 &NDASH의 게임 내 덱 작성 메커니즘을 사용하며, 즉, 각 플레이어는 작은 덱의 자원 카드를 가지고 게임을 하는 동안 오픈 카드 풀에서 카드를 구입하여 플레이할 카드 덱을 만든다. 이 게임의 목표는 모스크바를 정복하는 것이다. 모스크바가 떨어지면 승점이 가장 많은 선수가 승리한다. 승리 포인트는 게임 중 서로 다른 도시 및/또는 전략적 위치를 정복함으로써 획득됩니다. 도시를 공격할 때마다 이벤트 덱에서 이벤트 카드를 뽑습니다(예: General & Quot;겨울. 바르바로사는 6가지 종류의 카드를 사용한다.
공급 카드: 오픈 카드 풀에서 다른 카드를 구매할 수 있는 포인트를 제공합니다.
단위 카드: 이러한 카드를 사용하려면 "가 필요합니다.작전 포인트"(각 차례 하나의 작전 포인트로 시작) 도시나 전략적 위치를 공격할 수 있는 군사력을 제공합니다(또는 승리 포인트 카드를 획득).
작업 카드: 그들은 당신에게 다양한 형태로 일회성 보너스를 줍니다. 사용 후 그것들은 그냥 버려지는 것이 아니라 폐기된다.
카드 배포: 그들은 선수들의 플레이 구역에 머물며 차례마다 다른 형태로 보너스를 전달한다.
대상 카드: VP를 제공하는 도시와 전략적 위치 또한 전략적 위치를 정복하면 도시를 공격하기가 쉬워집니다.
이벤트 카드: 타겟 카드를 공격하면 이벤트가 추첨되고 일이 발생합니다.
아르클라이트의 모든 데크 건설 게임처럼 일러스트는 일본의 유명 팬진 아티스트들이 제공한다.
통합
엘 알라메인
이 게임은 도미니언 &NDASH의 게임 내 덱 작성 메커니즘을 사용하며, 즉, 각 플레이어는 작은 덱의 자원 카드를 가지고 게임을 하는 동안 오픈 카드 풀에서 카드를 구입하여 플레이할 카드 덱을 만든다. 이 게임의 목표는 모스크바를 정복하는 것이다. 모스크바가 떨어지면 승점이 가장 많은 선수가 승리한다. 승리 포인트는 게임 중 서로 다른 도시 및/또는 전략적 위치를 정복함으로써 획득됩니다. 도시를 공격할 때마다 이벤트 덱에서 이벤트 카드를 뽑습니다(예: General & Quot;겨울. 바르바로사는 6가지 종류의 카드를 사용한다.
공급 카드: 오픈 카드 풀에서 다른 카드를 구매할 수 있는 포인트를 제공합니다.
단위 카드: 이러한 카드를 사용하려면 "가 필요합니다.작전 포인트"(각 차례 하나의 작전 포인트로 시작) 도시나 전략적 위치를 공격할 수 있는 군사력을 제공합니다(또는 승리 포인트 카드를 획득).
작업 카드: 그들은 당신에게 다양한 형태로 일회성 보너스를 줍니다. 사용 후 그것들은 그냥 버려지는 것이 아니라 폐기된다.
카드 배포: 그들은 선수들의 플레이 구역에 머물며 차례마다 다른 형태로 보너스를 전달한다.
대상 카드: VP를 제공하는 도시와 전략적 위치 또한 전략적 위치를 정복하면 도시를 공격하기가 쉬워집니다.
이벤트 카드: 타겟 카드를 공격하면 이벤트가 추첨되고 일이 발생합니다.
아르클라이트의 모든 데크 건설 게임처럼 일러스트는 일본의 유명 팬진 아티스트들이 제공한다.
통합
엘 알라메인
Barbarossa is set in a fictional Second World War setting in which cute German military girls rush against Moscow to defeat the evil magician Stalin.
The game uses the in-game deck-building mechanism from Dominion – that is, each player starts with a small deck of resource cards and during the course of the game one buys cards from an open card pool to build a deck of cards to play with. Goal of the game is to conquer Moscow. If Moscow falls the player with the most victory points wins. Victory points are acquired by conquering different cities and/or strategical positions during the game. Every time you attack a city, event cards from an event deck are drawn (e.g. General "Winter"). Barbarossa uses six different kinds of cards:
Supply Cards: These provide points to buy other cards from the open card pool.
Unit Cards: The use of these cards require "Operation Points" (Each turn you start with one Operation Point) and deliver the military strength to attack cities or strategic positions (or in other words gain victory point cards).
Operation Cards: They give you a one time bonus in different forms. After use they are not just discarded but put out of play.
Deploy Cards: They stay in the players play area and deliver bonuses in different forms every turn.
Target Cards: The cities and strategic positions which deliver VPs, also if you conquered strategic positions it becomes easier to attack cities.
Event Cards: If you attack the Target cards an event is drawn and stuff happens.
Like all of Arclight's deck construction games, the illustrations are provided by famous Japanese fanzine artists.
Integrates with
El Alamein
The game uses the in-game deck-building mechanism from Dominion – that is, each player starts with a small deck of resource cards and during the course of the game one buys cards from an open card pool to build a deck of cards to play with. Goal of the game is to conquer Moscow. If Moscow falls the player with the most victory points wins. Victory points are acquired by conquering different cities and/or strategical positions during the game. Every time you attack a city, event cards from an event deck are drawn (e.g. General "Winter"). Barbarossa uses six different kinds of cards:
Supply Cards: These provide points to buy other cards from the open card pool.
Unit Cards: The use of these cards require "Operation Points" (Each turn you start with one Operation Point) and deliver the military strength to attack cities or strategic positions (or in other words gain victory point cards).
Operation Cards: They give you a one time bonus in different forms. After use they are not just discarded but put out of play.
Deploy Cards: They stay in the players play area and deliver bonuses in different forms every turn.
Target Cards: The cities and strategic positions which deliver VPs, also if you conquered strategic positions it becomes easier to attack cities.
Event Cards: If you attack the Target cards an event is drawn and stuff happens.
Like all of Arclight's deck construction games, the illustrations are provided by famous Japanese fanzine artists.
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