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BGG랭킹
BGG전체 : 763
THEMATIC : 130
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.90 / 5
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디자이너
Christophe Boelinger
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아티스트
David Goujard, Paul Mafayon, Thierry Masson, Jean-Charles Mourey
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인원
게임 소개
500년 후, 두 파벌은 그들의 지하 도시에서 새로운 세계, 즉 핵 재앙으로부터 다시 태어난 지구로 등장합니다.
12개의 매우 상세한 미니어처는 두 파를 나타낸다.
NORAD: 생각과 기원이 군대입니다. 과학자들과 기술자들은 그들의 힘을 더한다.
시체들과 함께 일하는 신비주의자들은 죽은 자들을 살려냅니다.
이 두 파벌은 출현 직후 만나 평화롭게 함께 살 수 없다고 판단된다.
어스 리본은 실험실, 맨션, 마을 등을 통해 구조, 회수 및 호위 임무를 수행할 수 있는 9가지 시나리오를 제공합니다. 각 시나리오는 새로운 장의 규칙에 기초한다: 게임 시스템은 튜토리얼처럼 구축된다. 게임을 시작하기 위한 핵심 규칙이 있으며, 각 챕터마다 이러한 새로운 규칙을 사용하는 시나리오와 함께 1-3개의 새로운 규칙을 제공합니다.
이 게임은 또한 혁신적인 S.A.G.S. (시나리오 자동 생성 시스템)를 포함하고 있으며, 2-4명의 플레이어들은 거의 무한대에 가까운 재생 가능성을 위해 자신만의 지도와 임무 목표를 만들 수 있습니다.
다른 기능은 다음과 같습니다.
폴리오미노 바닥 타일을 사용한 테트리스와 같은 보드 구조입니다.
미니어처에 명령을 제공하는 주문 타일 시스템입니다.
블러프로 듀엘을 방해하고, 베팅 명령으로 적 캐릭터를 방해하고 다른 플레이어가 차례를 기다리는 동안 행동합니다.
IPS(Iconographic Proprasing System)는 언어에 관계없이 아이콘으로 거의 모든 효과를 나타낼 수 있습니다.
미니어처에 컬러 베이스 호를 사용하여 시선 이동, 사격 및 근접전을 단순화합니다. 또한 문자’의 변형과 가능성을 배가시킨다.
검색 규칙: 장비를 찾기 위해 룸을 검색하는 느낌을 줍니다.
Mission Points 트랙은 사기 포인트 트랙으로도 사용됩니다.
라디오 상대의 명령을 어기려 하고 있습니다.
12개의 매우 상세한 미니어처는 두 파를 나타낸다.
NORAD: 생각과 기원이 군대입니다. 과학자들과 기술자들은 그들의 힘을 더한다.
시체들과 함께 일하는 신비주의자들은 죽은 자들을 살려냅니다.
이 두 파벌은 출현 직후 만나 평화롭게 함께 살 수 없다고 판단된다.
어스 리본은 실험실, 맨션, 마을 등을 통해 구조, 회수 및 호위 임무를 수행할 수 있는 9가지 시나리오를 제공합니다. 각 시나리오는 새로운 장의 규칙에 기초한다: 게임 시스템은 튜토리얼처럼 구축된다. 게임을 시작하기 위한 핵심 규칙이 있으며, 각 챕터마다 이러한 새로운 규칙을 사용하는 시나리오와 함께 1-3개의 새로운 규칙을 제공합니다.
이 게임은 또한 혁신적인 S.A.G.S. (시나리오 자동 생성 시스템)를 포함하고 있으며, 2-4명의 플레이어들은 거의 무한대에 가까운 재생 가능성을 위해 자신만의 지도와 임무 목표를 만들 수 있습니다.
다른 기능은 다음과 같습니다.
폴리오미노 바닥 타일을 사용한 테트리스와 같은 보드 구조입니다.
미니어처에 명령을 제공하는 주문 타일 시스템입니다.
블러프로 듀엘을 방해하고, 베팅 명령으로 적 캐릭터를 방해하고 다른 플레이어가 차례를 기다리는 동안 행동합니다.
IPS(Iconographic Proprasing System)는 언어에 관계없이 아이콘으로 거의 모든 효과를 나타낼 수 있습니다.
미니어처에 컬러 베이스 호를 사용하여 시선 이동, 사격 및 근접전을 단순화합니다. 또한 문자’의 변형과 가능성을 배가시킨다.
검색 규칙: 장비를 찾기 위해 룸을 검색하는 느낌을 줍니다.
Mission Points 트랙은 사기 포인트 트랙으로도 사용됩니다.
라디오 상대의 명령을 어기려 하고 있습니다.
After 500 years, two factions emerge from their underground cities into a new world, an Earth reborn from nuclear disaster.
12 highly detailed miniatures represent the two factions:
NORAD: military in thinking and origins. Scientists and engineers add to their strength.
SALEMITES: occultists working with cadavers, bringing the dead to life.
Soon after emerging, these two factions meet - and it is determined that they cannot live together in peace.
Earth Reborn offers nine scenarios that take you through missions of rescue, retrieval, and escort through areas of labs, mansions, towns, and more. Each scenario builds upon the rules of a new chapter: the game system is built like a tutorial. There are core rules to start the game, and each chapter offers 1-3 new rules along with a scenario that uses these new rules.
The game also contains the innovative S.A.G.S. (Scenario Auto Generating System), where 2-4 players can make their own maps and mission objectives for near infinite replayability!
Other features include:
A Tetris-like board construction using polyomino floor tiles.
An order tiles system to give commands to your miniatures.
Interrupt Duels with Bluff, betting command points to interrupt an enemy character and act during another player's turn.
The I.P.S. (Iconographic Phrasing System) that allows almost any effect to occur with icons, totally language independent.
Colored base arcs on miniatures to simplify Line of Sight, shooting, and close combat. It also multiplies characters’ variations and possibilities.
The Search rule, giving a visceral feeling to searching in rooms to find equipment.
A Mission Points track that also serves as a Morale Points track.
Radio Scrambling to mess with your opponents' orders.
12 highly detailed miniatures represent the two factions:
NORAD: military in thinking and origins. Scientists and engineers add to their strength.
SALEMITES: occultists working with cadavers, bringing the dead to life.
Soon after emerging, these two factions meet - and it is determined that they cannot live together in peace.
Earth Reborn offers nine scenarios that take you through missions of rescue, retrieval, and escort through areas of labs, mansions, towns, and more. Each scenario builds upon the rules of a new chapter: the game system is built like a tutorial. There are core rules to start the game, and each chapter offers 1-3 new rules along with a scenario that uses these new rules.
The game also contains the innovative S.A.G.S. (Scenario Auto Generating System), where 2-4 players can make their own maps and mission objectives for near infinite replayability!
Other features include:
A Tetris-like board construction using polyomino floor tiles.
An order tiles system to give commands to your miniatures.
Interrupt Duels with Bluff, betting command points to interrupt an enemy character and act during another player's turn.
The I.P.S. (Iconographic Phrasing System) that allows almost any effect to occur with icons, totally language independent.
Colored base arcs on miniatures to simplify Line of Sight, shooting, and close combat. It also multiplies characters’ variations and possibilities.
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