-
BGG랭킹
BGG전체 : 17640
WARGAMES : 3230
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
-
디자이너
Eric R. Harvey, David C. Isby
-
아티스트
Eric R. Harvey, Larry Hoffman, Redmond A. Simonsen, Joe Youst
-
인원
게임 소개
Decision Games의 웹사이트에서:
토브룩은 리비아의 핵심 도시였다. 추축국은 1941년 4월 이후 연합군을 이집트로 몰아넣을 것이라고 위협했다. 어윈 롬멜이 지휘하는 아프리카코프는 토브룩을 구원하려는 연합군의 이전 시도인 배틀락스 작전을 이미 격퇴시켰으나 1941년 11월 연합군의 새로운 기습 공격인 크루세이더 작전은 북아프리카 전역 중 가장 혼란스러운 전투 중 하나로 발전했다.
크루세이더는 플레이어가 전투 과정에서 화력을 증강할 수 있도록 설계된 새로운 파이어 & 무브먼트 전투 시스템을 활용한다. 박격포에서 전차까지 지원 자산을 받아 적의 진지와 대형과 교전할 수 있어 모든 레벨에서 전투가 전개될 수 있다. 예를 들어, &mdash와 같은 단일 정찰 대대는 공중 엄호 &mdash의 지원을 받아 주요 언덕 꼭대기를 방어하는 유일한 적 보병 연대를 공격할 수 있다. 공격이 진행되면 정찰 대대는 적 포병의 포격을 받게 될 것입니다. 따라서 힐을 차지하기 위해서는 더 많은 지원사격이 필요하지만 자산이 제한되어 있다.
크루세이더의 새로운 전투 결과표는 북아프리카 전투의 실체를 모방한 것이다. 부대는 일반적으로 사상자가 발생할 수 있는 양면 대형으로, 토브룩 주변에서 실제 전투 중 양측이 입은 높은 손실과 전투 현실을 정확하게 재현한다. 따라서 전투에서 승리하는 것은 작전, 화력, 자산 관리의 문제이다.
다시 구현:
크루세이더: 토브룩 전투, 1941년 11월
토브룩은 리비아의 핵심 도시였다. 추축국은 1941년 4월 이후 연합군을 이집트로 몰아넣을 것이라고 위협했다. 어윈 롬멜이 지휘하는 아프리카코프는 토브룩을 구원하려는 연합군의 이전 시도인 배틀락스 작전을 이미 격퇴시켰으나 1941년 11월 연합군의 새로운 기습 공격인 크루세이더 작전은 북아프리카 전역 중 가장 혼란스러운 전투 중 하나로 발전했다.
크루세이더는 플레이어가 전투 과정에서 화력을 증강할 수 있도록 설계된 새로운 파이어 & 무브먼트 전투 시스템을 활용한다. 박격포에서 전차까지 지원 자산을 받아 적의 진지와 대형과 교전할 수 있어 모든 레벨에서 전투가 전개될 수 있다. 예를 들어, &mdash와 같은 단일 정찰 대대는 공중 엄호 &mdash의 지원을 받아 주요 언덕 꼭대기를 방어하는 유일한 적 보병 연대를 공격할 수 있다. 공격이 진행되면 정찰 대대는 적 포병의 포격을 받게 될 것입니다. 따라서 힐을 차지하기 위해서는 더 많은 지원사격이 필요하지만 자산이 제한되어 있다.
크루세이더의 새로운 전투 결과표는 북아프리카 전투의 실체를 모방한 것이다. 부대는 일반적으로 사상자가 발생할 수 있는 양면 대형으로, 토브룩 주변에서 실제 전투 중 양측이 입은 높은 손실과 전투 현실을 정확하게 재현한다. 따라서 전투에서 승리하는 것은 작전, 화력, 자산 관리의 문제이다.
다시 구현:
크루세이더: 토브룩 전투, 1941년 11월
From the Decision Games' website:
The port-town of Tobruk was the key to Libya. The Axis had been besieging it since April 1941, threatening to push the Allies back into Egypt. The Afrikakorps, commanded by Irwin Rommel, had already defeated the Allies' previous attempt to relieve Tobruk, Operation Battleaxe, but a new, surprise Allied offensive in November 1941, Operation Crusader, would evolve into one of the most chaotic and near-run battles of the entire North African campaign.
Crusader utilizes the new Fire & Movement combat system that's designed so players can augment their units with "support fire" during the course of the battle. From mortars to tanks, units can receive support assets to engage enemy positions and formations, allowing combat to develop at all levels. A single recon battalion, for example — perhaps supported by air cover — could be tasked to assault a lone enemy infantry regiment defending a key hilltop. As that attack gets underway, the recon battalion may find itself under the guns of enemy artillery. So more support fire will be necessary to take the hill, but assets are limited.
In Crusader, the attritional design of the new Combat Results Table simulates the true nature of battles in North Africa. Units are typically two-sided formations that can incur casualties, accurately replicating the realities of combat and the high losses sustained by both sides during the actual fighting around Tobruk. Winning the battle is thus a matter of maneuver, firepower and asset management.
Re-implements:
Crusader: Battle for Tobruk, November 1941
The port-town of Tobruk was the key to Libya. The Axis had been besieging it since April 1941, threatening to push the Allies back into Egypt. The Afrikakorps, commanded by Irwin Rommel, had already defeated the Allies' previous attempt to relieve Tobruk, Operation Battleaxe, but a new, surprise Allied offensive in November 1941, Operation Crusader, would evolve into one of the most chaotic and near-run battles of the entire North African campaign.
Crusader utilizes the new Fire & Movement combat system that's designed so players can augment their units with "support fire" during the course of the battle. From mortars to tanks, units can receive support assets to engage enemy positions and formations, allowing combat to develop at all levels. A single recon battalion, for example — perhaps supported by air cover — could be tasked to assault a lone enemy infantry regiment defending a key hilltop. As that attack gets underway, the recon battalion may find itself under the guns of enemy artillery. So more support fire will be necessary to take the hill, but assets are limited.
In Crusader, the attritional design of the new Combat Results Table simulates the true nature of battles in North Africa. Units are typically two-sided formations that can incur casualties, accurately replicating the realities of combat and the high losses sustained by both sides during the actual fighting around Tobruk. Winning the battle is thus a matter of maneuver, firepower and asset management.
Re-implements:
Crusader: Battle for Tobruk, November 1941
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18