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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Larry Hoffman, Kurz and Allison, A. E. Mathews, Chris Perello, Joe Youst
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인원
게임 소개
Decision Games의 웹사이트에서:
블루&그레이 클래식은 헥스당 352야드로 약간씩 스케일이 변경되고 유닛 차이를 더 정확하게 처리하는 게임 시스템, 스텝 손실이 포함된 전투 시스템 등이 업데이트되고 있다.
컴벌랜드 북군은 1862년 10월 페리빌 전투 이후 테네시 남부군을 소탕하고 있었다. 11월 내내 남군 사령관 브랙스턴 브래그는 채터누가를 점령하기 위한 노력으로 추격을 오해했다. 그래서 남군은 앉아서 추격자들을 한 달 동안 기다렸다. 1862년 12월 말, 남부군이 스톤스 강 근처에서 기습 공격을 개시했다.
스톤스 리버는 완전히 새로운 머스킷 & 세이버 전투 시스템을 사용하고 있는데, 이것은 남북 전쟁 동안의 전쟁을 간단하면서도 정확하게 묘사하고 있다. 전투 시스템은 남북전쟁 당시 전투를 특징짓는 모든 세부 사항들을 포함하여 직관적이며, 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방한다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 파괴할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
스톤스 리버에서는 새로운 전투 결과표가 게임성을 강조하고 강선 머스킷의 치명성을 시뮬레이션했다. 리더는 전투 중 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화하며, 보급 라인은 플레이어가 병참 열차를 보호할 것을 요구한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 장점과 약점뿐만 아니라 배치, 기동, 대량 화력에 달려있다.
블루&그레이 클래식은 헥스당 352야드로 약간씩 스케일이 변경되고 유닛 차이를 더 정확하게 처리하는 게임 시스템, 스텝 손실이 포함된 전투 시스템 등이 업데이트되고 있다.
컴벌랜드 북군은 1862년 10월 페리빌 전투 이후 테네시 남부군을 소탕하고 있었다. 11월 내내 남군 사령관 브랙스턴 브래그는 채터누가를 점령하기 위한 노력으로 추격을 오해했다. 그래서 남군은 앉아서 추격자들을 한 달 동안 기다렸다. 1862년 12월 말, 남부군이 스톤스 강 근처에서 기습 공격을 개시했다.
스톤스 리버는 완전히 새로운 머스킷 & 세이버 전투 시스템을 사용하고 있는데, 이것은 남북 전쟁 동안의 전쟁을 간단하면서도 정확하게 묘사하고 있다. 전투 시스템은 남북전쟁 당시 전투를 특징짓는 모든 세부 사항들을 포함하여 직관적이며, 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방한다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 파괴할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
스톤스 리버에서는 새로운 전투 결과표가 게임성을 강조하고 강선 머스킷의 치명성을 시뮬레이션했다. 리더는 전투 중 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화하며, 보급 라인은 플레이어가 병참 열차를 보호할 것을 요구한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 장점과 약점뿐만 아니라 배치, 기동, 대량 화력에 달려있다.
From the Decision Games' website:
The Blue & Gray classics are being updated with a slight change in scale to 352 yards per hex, an updated game system that treats unit differences more accurately, and a combat system that includes step losses.
The Union Army of the Cumberland had been pursing the Confederate Army of the Tennessee after the Battle of Perryville, in October 1862. Throughout November the Confederate commander, Braxton Bragg, had misinterpreted that pursuit as an effort to capture Chattanooga; so now he halted and deployed his troops northwest of Murfreesboro, Tennessee, so as to safeguard the road junction there. Thus the Confederates sat and awaited their pursuers for a month. When the Federal army arrived in late December 1862, the Confederates launched a surprise attack near Stones River.
Stones River utilizes the all-new Musket & Saber Combat System, which presents a simple yet accurate portrayal of warfare during the American Civil War. The combat system is intuitive, including all the details that characterized battle during the Civil War while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, and reserves must be ready to plug holes or secure a line of retreat.
In Stones River a new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of the rifled musket. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle, and supply lines require players to protect their logistical trains. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as the strengths and weaknesses of each particular army.
The Blue & Gray classics are being updated with a slight change in scale to 352 yards per hex, an updated game system that treats unit differences more accurately, and a combat system that includes step losses.
The Union Army of the Cumberland had been pursing the Confederate Army of the Tennessee after the Battle of Perryville, in October 1862. Throughout November the Confederate commander, Braxton Bragg, had misinterpreted that pursuit as an effort to capture Chattanooga; so now he halted and deployed his troops northwest of Murfreesboro, Tennessee, so as to safeguard the road junction there. Thus the Confederates sat and awaited their pursuers for a month. When the Federal army arrived in late December 1862, the Confederates launched a surprise attack near Stones River.
Stones River utilizes the all-new Musket & Saber Combat System, which presents a simple yet accurate portrayal of warfare during the American Civil War. The combat system is intuitive, including all the details that characterized battle during the Civil War while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, and reserves must be ready to plug holes or secure a line of retreat.
In Stones River a new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of the rifled musket. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle, and supply lines require players to protect their logistical trains. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as the strengths and weaknesses of each particular army.
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