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BGG랭킹
BGG전체 : 21271
WARGAMES : 3881
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Larry Hoffman, Kurz and Allison, Joe Youst
-
인원
게임 소개
Decision Games의 웹사이트에서:
블루&그레이 클래식은 헥스당 352야드로 약간씩 스케일이 변경되고 유닛 차이를 더 정확하게 처리하는 게임 시스템, 스텝 손실이 포함된 전투 시스템 등이 업데이트되고 있다.
컴벌랜드 북군은 다시 한번 장군을 추격했다. 채터누가에서 남부군이 철수한 후, 브래그의 테네시 군대. 브래그의 진짜 의도는 서서 싸우는 것이었다. 사실, 이번에 처음으로, 그의 군대는 크게 증원되었고, 실제로 추적자들을 압도했다. 흩어진 북군이 치카마우가 강을 따라 배치되자, 많은 남군이 반격을 가하기 위해 모였다. 치카마우가 전투는 연합군 전체를 전멸시킬 수 있는 남군의 마지막 기회가 될 것이다.
치카마우가는 완전히 새로운 머스킷 & 세이버 전투 시스템을 이용하는데, 이 시스템은 남북 전쟁 동안의 전쟁을 간단하면서도 정확하게 묘사한다. 전투 시스템은 남북전쟁 당시 전투를 특징짓는 모든 세부 사항들을 포함하여 직관적이며, 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방한다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 파괴할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
치카마우가의 새로운 전투 결과표는 강선 머스킷의 치명성을 시뮬레이션하는 동시에 플레이 가능성을 강조한다. 리더는 전투 중 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화하며, 보급 라인은 플레이어가 병참 열차를 보호할 것을 요구한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 장점과 약점뿐만 아니라 배치, 기동, 대량 화력에 달려있다.
블루&그레이 클래식은 헥스당 352야드로 약간씩 스케일이 변경되고 유닛 차이를 더 정확하게 처리하는 게임 시스템, 스텝 손실이 포함된 전투 시스템 등이 업데이트되고 있다.
컴벌랜드 북군은 다시 한번 장군을 추격했다. 채터누가에서 남부군이 철수한 후, 브래그의 테네시 군대. 브래그의 진짜 의도는 서서 싸우는 것이었다. 사실, 이번에 처음으로, 그의 군대는 크게 증원되었고, 실제로 추적자들을 압도했다. 흩어진 북군이 치카마우가 강을 따라 배치되자, 많은 남군이 반격을 가하기 위해 모였다. 치카마우가 전투는 연합군 전체를 전멸시킬 수 있는 남군의 마지막 기회가 될 것이다.
치카마우가는 완전히 새로운 머스킷 & 세이버 전투 시스템을 이용하는데, 이 시스템은 남북 전쟁 동안의 전쟁을 간단하면서도 정확하게 묘사한다. 전투 시스템은 남북전쟁 당시 전투를 특징짓는 모든 세부 사항들을 포함하여 직관적이며, 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방한다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 파괴할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
치카마우가의 새로운 전투 결과표는 강선 머스킷의 치명성을 시뮬레이션하는 동시에 플레이 가능성을 강조한다. 리더는 전투 중 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화하며, 보급 라인은 플레이어가 병참 열차를 보호할 것을 요구한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 장점과 약점뿐만 아니라 배치, 기동, 대량 화력에 달려있다.
From the Decision Games' website:
The Blue & Gray classics are being updated with a slight change in scale to 352 yards per hex, an updated game system that treats unit differences more accurately, and a combat system that includes step losses.
Once again the Union Army of the Cumberland was in pursuit of Gen. Bragg's Army of the Tennessee, after the Confederate withdrawal from Chattanooga. Bragg's actual intention was to stand and fight. In fact, this time — indeed, for the first time — his army, heavily reinforced, actually outnumbered his pursuers. As the dispersed Federals deployed along the Chickamauga River, large numbers of Confederates assembled to strike the counter-blow. The Battle of Chickamauga would be the Confederates' last opportunity to annihilate an entire Union Army.
Chickamauga utilizes the all-new Musket & Saber Combat System, which provides a simple yet accurate portrayal of warfare during the American Civil War. The combat system is intuitive, including all of the details that characterized battle during the Civil War while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, and reserves must be ready to plug holes or secure a line of retreat.
In Chickamauga a new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of the rifled musket. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle, and supply lines require players to protect their logistical trains. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as the strengths and weaknesses of each particular army.
The Blue & Gray classics are being updated with a slight change in scale to 352 yards per hex, an updated game system that treats unit differences more accurately, and a combat system that includes step losses.
Once again the Union Army of the Cumberland was in pursuit of Gen. Bragg's Army of the Tennessee, after the Confederate withdrawal from Chattanooga. Bragg's actual intention was to stand and fight. In fact, this time — indeed, for the first time — his army, heavily reinforced, actually outnumbered his pursuers. As the dispersed Federals deployed along the Chickamauga River, large numbers of Confederates assembled to strike the counter-blow. The Battle of Chickamauga would be the Confederates' last opportunity to annihilate an entire Union Army.
Chickamauga utilizes the all-new Musket & Saber Combat System, which provides a simple yet accurate portrayal of warfare during the American Civil War. The combat system is intuitive, including all of the details that characterized battle during the Civil War while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, and reserves must be ready to plug holes or secure a line of retreat.
In Chickamauga a new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of the rifled musket. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle, and supply lines require players to protect their logistical trains. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as the strengths and weaknesses of each particular army.
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