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BGG랭킹
BGG전체 : 20279
WARGAMES : 3770
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Larry Hoffman, Louis-François Lejeune, Joe Youst
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인원
게임 소개
Decision Games의 웹사이트에서:
전쟁 중인 나폴레옹의 고전은 주로 별도의 부대로 구성된 여단급 체계로 업데이트되고 있다.
1800년 알프스 산맥을 넘어 이탈리아 북부로 진군한 나폴레옹은 오스트리아군의 일부를 매복 공격하기 위해 그의 군대를 무리하게 늘렸다. 상황을 잘못 파악한 사냥꾼은 이탈리아에 주둔하고 있던 3만 명이 넘는 오스트리아군이 대포 100문을 들고 마렝고 평야에서 나폴레옹의 1만 8천 병력과 대포 12문을 향해 진격했을 때 사냥감이 되었다. 위험을 감지한 나폴레옹은 예비군 및 분견대를 긴급 소집하여 오스트리아군과 거의 대등하게 만들었다. 그것은 잠재적인 재앙으로부터 승리를 거두기에 충분했다.
마렝고는 완전히 새로운 머스킷&세이버 전투 시스템을 사용하여 단순하지만 정확한 나폴레옹 전쟁 묘사를 제공한다. 이 전투 시스템은 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방하는 동시에 나폴레옹 시대의 전투를 특징짓는 모든 세부 사항을 포함하여 직관적이다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 분쇄할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
새로운 전투 결과표는 당시 머스킷총과 총검의 치명성을 시뮬레이션하는 동시에 플레이 가능성을 강조합니다. 리더는 전투 중 자신의 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화합니다. 보급 열차와 본부는 군대가 원활하게 동작할 수 있도록 도와 플레이어가 병참기지를 보호할 수 있도록 한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 강점과 약점을 이해하는 것뿐만 아니라 배치, 기동, 화력 집중에 달려있다.
전쟁 중인 나폴레옹의 고전은 주로 별도의 부대로 구성된 여단급 체계로 업데이트되고 있다.
1800년 알프스 산맥을 넘어 이탈리아 북부로 진군한 나폴레옹은 오스트리아군의 일부를 매복 공격하기 위해 그의 군대를 무리하게 늘렸다. 상황을 잘못 파악한 사냥꾼은 이탈리아에 주둔하고 있던 3만 명이 넘는 오스트리아군이 대포 100문을 들고 마렝고 평야에서 나폴레옹의 1만 8천 병력과 대포 12문을 향해 진격했을 때 사냥감이 되었다. 위험을 감지한 나폴레옹은 예비군 및 분견대를 긴급 소집하여 오스트리아군과 거의 대등하게 만들었다. 그것은 잠재적인 재앙으로부터 승리를 거두기에 충분했다.
마렝고는 완전히 새로운 머스킷&세이버 전투 시스템을 사용하여 단순하지만 정확한 나폴레옹 전쟁 묘사를 제공한다. 이 전투 시스템은 19세기 전쟁의 독특한 양상을 모방하는 동시에 나폴레옹 시대의 전투를 특징짓는 모든 세부 사항을 포함하여 직관적이다. 부대는 약해지고 패할 수 있으며, 공격자들은 추격할 수 있으며, 전쟁의 운명은 언제든지 개입할 수 있다. 기병대는 적의 방어선을 찢고 도망치는 부대를 분쇄할 수 있으며, 예비군은 구멍을 막거나 퇴로를 확보할 준비가 되어 있어야 한다.
새로운 전투 결과표는 당시 머스킷총과 총검의 치명성을 시뮬레이션하는 동시에 플레이 가능성을 강조합니다. 리더는 전투 중 자신의 존재의 중요성을 모방하여 행동을 가속화합니다. 보급 열차와 본부는 군대가 원활하게 동작할 수 있도록 도와 플레이어가 병참기지를 보호할 수 있도록 한다. 전투에서 승리하는 것은 각 군대의 강점과 약점을 이해하는 것뿐만 아니라 배치, 기동, 화력 집중에 달려있다.
From the Decision Games' website:
The Napoleon at War classics are being updated to a brigade-level system with artillery largely in separate units.
After crossing the Alps in 1800 and advancing into northern Italy, Napoleon overextended his army in an attempt to ambush a portion of the Austrian army. Misreading the situation, the hunter became the hunted when the main Austrian army in Italy, over 30,000 soldiers with 100 cannon, advanced against Napoleon's 18,000 troops and dozen cannon on the Marengo plain. Perceiving the danger, Napoleon urgently summoned his reserves and wayward detachments, bringing his strength up to near parity with the Austrians. It was just enough to forge victory from a potential disaster.
Marengo utilizes the all-new Musket & Saber combat system, which provides a simple yet accurate portrayal of Napoleonic warfare. The combat system is intuitive, including all the details that characterized battle during the Napoleonic era while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, while reserves must be ready to plug holes or secure the line of retreat.
A new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of musket and bayonet engagements of that era. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle. Supply trains and headquarters help armies function smoothly, forcing players to protect their logistical base. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as understanding the strengths and weaknesses of each particular army.
The Napoleon at War classics are being updated to a brigade-level system with artillery largely in separate units.
After crossing the Alps in 1800 and advancing into northern Italy, Napoleon overextended his army in an attempt to ambush a portion of the Austrian army. Misreading the situation, the hunter became the hunted when the main Austrian army in Italy, over 30,000 soldiers with 100 cannon, advanced against Napoleon's 18,000 troops and dozen cannon on the Marengo plain. Perceiving the danger, Napoleon urgently summoned his reserves and wayward detachments, bringing his strength up to near parity with the Austrians. It was just enough to forge victory from a potential disaster.
Marengo utilizes the all-new Musket & Saber combat system, which provides a simple yet accurate portrayal of Napoleonic warfare. The combat system is intuitive, including all the details that characterized battle during the Napoleonic era while also simulating the unique aspects of 19th century warfare. Units can become weakened and rout; attackers can pursue, and the fortunes of war can intervene at any time. Cavalry can rip open enemy lines and shred fleeing units, while reserves must be ready to plug holes or secure the line of retreat.
A new Combat Results Table emphasizes playability while also simulating the lethality of musket and bayonet engagements of that era. Leaders accelerate the action, replicating the importance of their presence during battle. Supply trains and headquarters help armies function smoothly, forcing players to protect their logistical base. Winning a battle will depend on deployment, maneuver and massing firepower, as well as understanding the strengths and weaknesses of each particular army.
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