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BGG랭킹
BGG전체 : 4413
ABSTRACTS : 167
FAMILYGAMES : 1306 -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.35 / 5
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디자이너
team SAIEN
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아티스트
Dennis Lohausen
-
인원
게임 소개
원소, 일명. 크메르 게임(Kmer)은 16장만 들어 있는 두 명의 플레이어가 라운드를 끝낼 수 있는 최적의 시간을 정하여 승리할 수 있도록 하는 허풍 및 감점 게임이다. 각 라운드의 목표는 상대방보다 합이 높지만 테이블에 플레이되는 합보다 작거나 같은 카드 패를 사용하는 것이다.
라운드를 설정하려면 각 플레이어를 향해 6장의 카드를 엎드린 다음 보이지 않는 나머지 4장의 카드를 게임에서 제거합니다. 다음 다섯 가지 작업 중 하나를 수행합니다.
1: 이전에 플레이한 카드를 겹쳐서 표시된 모든 카드의 합계를 알립니다.
2: 가장 최근에 플레이한 카드를 테이블에서 꺼내어 앞에 놓습니다. 이 카드는 손에 쥔 것으로 간주되므로 손의 합이 증가하고 테이블 위의 합이 낮아지지만 이 카드를 폐기하거나 재생할 수 없습니다.
3: 6장의 카드를 손에서 떼고, 이 라운드에서 옆으로 밉니다.
4: 노크를 하면 라운드가 끝나고 누가 이기는지 볼 수 있습니다. 손에 들고 있는 카드의 합계가 테이블에 있는 합계와 같거나 더 작은 경우에만 노크를 할 수 있습니다. 합계를 비교하고, 가장 높은 합계를 가진 사람이 (테이블에 있는 카드의 합계를 검토하지 않고) 2점을 얻는다; 동점일 경우, 노크한 사람이 진다.
5: 당신이 질 것이라고 생각하기 때문에 접어서 라운드를 끝냅니다; 상대방이 1점을 얻습니다.
모든 카드를 섞은 다음, 다음 라운드에서 득점한 선수가 다음 라운드를 시작하고, 먼저 6점을 획득한 선수가 승리합니다. 또는 폴드 동작을 무시하고 한 라운드만 플레이하여 승자를 결정할 수 있습니다. 패배자는 확실합니다.
라운드를 설정하려면 각 플레이어를 향해 6장의 카드를 엎드린 다음 보이지 않는 나머지 4장의 카드를 게임에서 제거합니다. 다음 다섯 가지 작업 중 하나를 수행합니다.
1: 이전에 플레이한 카드를 겹쳐서 표시된 모든 카드의 합계를 알립니다.
2: 가장 최근에 플레이한 카드를 테이블에서 꺼내어 앞에 놓습니다. 이 카드는 손에 쥔 것으로 간주되므로 손의 합이 증가하고 테이블 위의 합이 낮아지지만 이 카드를 폐기하거나 재생할 수 없습니다.
3: 6장의 카드를 손에서 떼고, 이 라운드에서 옆으로 밉니다.
4: 노크를 하면 라운드가 끝나고 누가 이기는지 볼 수 있습니다. 손에 들고 있는 카드의 합계가 테이블에 있는 합계와 같거나 더 작은 경우에만 노크를 할 수 있습니다. 합계를 비교하고, 가장 높은 합계를 가진 사람이 (테이블에 있는 카드의 합계를 검토하지 않고) 2점을 얻는다; 동점일 경우, 노크한 사람이 진다.
5: 당신이 질 것이라고 생각하기 때문에 접어서 라운드를 끝냅니다; 상대방이 1점을 얻습니다.
모든 카드를 섞은 다음, 다음 라운드에서 득점한 선수가 다음 라운드를 시작하고, 먼저 6점을 획득한 선수가 승리합니다. 또는 폴드 동작을 무시하고 한 라운드만 플레이하여 승자를 결정할 수 있습니다. 패배자는 확실합니다.
Elements, a.k.a. Khmer, is a bluffing and deduction game for two players that contains only sixteen cards, with each player trying to figure out the best time to end the round so that they can win. The goal each round is to have a hand of cards with a higher sum than the opponent, but equal to or less than the sum played to the table.
To set up a round, deal six cards face down to each player, then remove the remaining four cards, unseen, from the game. On your turn, you take one of these five actions:
1: PLAY a card from your hand to the table, overlapping any cards previously played and announcing the sum of all revealed cards.
2: DRAW the most recently played card from the table and place it in front of you; this card counts as being in your hand, thereby increasing the sum of your hand and lowering the sum on the table, but you cannot discard or play this card.
3: DISCARD a 6 card from your hand, placing it to the side out of play for this round.
4: KNOCK to end the round and see who wins; you may do this only if the sum of cards in your hand is equal to or less than the sum on the table. The players then compare sums, and whoever has the highest sum (without going over the sum of cards on the table) wins 2 points; if the players are tied, the player who knocked loses.
5: FOLD to end the round because you think that you will lose; the opponent wins 1 point.
Shuffle all the cards, and redeal; the player who scored in the round starts the next round, and the first player to collect 6 points wins. Alternatively, players can play only a single round to determine the winner, ignoring the FOLD action since that's a sure loser...
To set up a round, deal six cards face down to each player, then remove the remaining four cards, unseen, from the game. On your turn, you take one of these five actions:
1: PLAY a card from your hand to the table, overlapping any cards previously played and announcing the sum of all revealed cards.
2: DRAW the most recently played card from the table and place it in front of you; this card counts as being in your hand, thereby increasing the sum of your hand and lowering the sum on the table, but you cannot discard or play this card.
3: DISCARD a 6 card from your hand, placing it to the side out of play for this round.
4: KNOCK to end the round and see who wins; you may do this only if the sum of cards in your hand is equal to or less than the sum on the table. The players then compare sums, and whoever has the highest sum (without going over the sum of cards on the table) wins 2 points; if the players are tied, the player who knocked loses.
5: FOLD to end the round because you think that you will lose; the opponent wins 1 point.
Shuffle all the cards, and redeal; the player who scored in the round starts the next round, and the first player to collect 6 points wins. Alternatively, players can play only a single round to determine the winner, ignoring the FOLD action since that's a sure loser...
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