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BGG랭킹
BGG전체 : 21006
WARGAMES : 3835
6.1Soft Underbelly: The War in Southern Italy 1943 (2010) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Larry Hoffman
-
인원
게임 소개
(게시자 웹 사이트 :)
부드러운 아랫배: 1943년 이탈리아(SU)는 제2차 세계 대전을 배경으로 한 2인 전쟁 게임이다. 또한 독일 최고사령부가 연합군의 상륙에 대응하기로 결정한 상황에서 1943년 말 베를린&르스쿠르의 주요 전략적 목표를 격퇴하는 등 상황의 본질적인 상황을 탐구하는 데 사용될 수 있다. 따라서 디자인은 사실적 역사적 세부 사항과 연구된 반사적 분석을 결합하여 플레이어들에게 대부분 친숙한 상황을 제시하는 동시에 덜 확실한 대안적 역사 영역으로 쉽고 원활하게 전환할 수 있도록 한다.
34x22” 지도 시트의 각 초대형 헥스는 측면에서 반대쪽으로 측정했을 때 18km(11마일)와 같습니다. 각 경기 순번은 정확한 연도에 따라 2일에서 15일 사이이다. 즉, 가을 날씨가 악화되고, 자연감소와 병사들의 사기와 강건성의 불가피한 감소가 그들의 희생을 가져옴에 따라, 각각의 경기 턴은 더 긴 기간을 나타내게 된다. 이러한 접근은 날씨, 지상 조건, 운영 속도 등의 부담스러운 요소들이 아니라면 시스템에 원활하게 구축될 수 있도록 한다. 모든 지상 부대는 사단 또는 사단급 부대를 나타낸다.
이 게임은 벤 나이트가 노르망디에서의 승리를 위해 만든 잘 알려진 시스템을 사용한다. 그 규칙에는 대략 14,500개의 단어가 있다. SU 게임을 완료하는 데는 보통 4~5시간이 소요되며, 솔리테어 플레이에 적합합니다. 규칙은 연합군의 2차 침공, 루프트바페 항구 습격, 증원, 철수, 낙하산 투하, 해군 총기 지원, 육군 및 군단 조직 계획, 전술 및 전략 공군력 등을 다룬다. 회전 순서는 다음과 같습니다.
I. 얼라이드 플레이어 턴
A. 연합군 강화 단계
B. 연합군 사령부 지출 단계
II. 독일 선수 턴
A. 독일 보강 단계
B. 독일어 명령소 지출 단계
매거진: 월드 앳 워 #15
부드러운 아랫배: 1943년 이탈리아(SU)는 제2차 세계 대전을 배경으로 한 2인 전쟁 게임이다. 또한 독일 최고사령부가 연합군의 상륙에 대응하기로 결정한 상황에서 1943년 말 베를린&르스쿠르의 주요 전략적 목표를 격퇴하는 등 상황의 본질적인 상황을 탐구하는 데 사용될 수 있다. 따라서 디자인은 사실적 역사적 세부 사항과 연구된 반사적 분석을 결합하여 플레이어들에게 대부분 친숙한 상황을 제시하는 동시에 덜 확실한 대안적 역사 영역으로 쉽고 원활하게 전환할 수 있도록 한다.
34x22” 지도 시트의 각 초대형 헥스는 측면에서 반대쪽으로 측정했을 때 18km(11마일)와 같습니다. 각 경기 순번은 정확한 연도에 따라 2일에서 15일 사이이다. 즉, 가을 날씨가 악화되고, 자연감소와 병사들의 사기와 강건성의 불가피한 감소가 그들의 희생을 가져옴에 따라, 각각의 경기 턴은 더 긴 기간을 나타내게 된다. 이러한 접근은 날씨, 지상 조건, 운영 속도 등의 부담스러운 요소들이 아니라면 시스템에 원활하게 구축될 수 있도록 한다. 모든 지상 부대는 사단 또는 사단급 부대를 나타낸다.
이 게임은 벤 나이트가 노르망디에서의 승리를 위해 만든 잘 알려진 시스템을 사용한다. 그 규칙에는 대략 14,500개의 단어가 있다. SU 게임을 완료하는 데는 보통 4~5시간이 소요되며, 솔리테어 플레이에 적합합니다. 규칙은 연합군의 2차 침공, 루프트바페 항구 습격, 증원, 철수, 낙하산 투하, 해군 총기 지원, 육군 및 군단 조직 계획, 전술 및 전략 공군력 등을 다룬다. 회전 순서는 다음과 같습니다.
I. 얼라이드 플레이어 턴
A. 연합군 강화 단계
B. 연합군 사령부 지출 단계
II. 독일 선수 턴
A. 독일 보강 단계
B. 독일어 명령소 지출 단계
매거진: 월드 앳 워 #15
(from the publisher's website :)
Soft Underbelly: Italy, 1943 (SU) [...] is an intermediate-complexity, two-player wargame simulating that historic World War II campaign. It may also be used to explore the “what ifs” inherent in the situation had the German high command chosen to react to the Allied landings in a much different manner: making that effort’s defeat Berlin’s main strategic goal for late 1943 (Operation Wacht am Tiber). The design therefore combines factual historical detail with studied counter-factual analysis to present players with a situation that will be familiar to most of them, while at the same time allowing for an easy and seamless transition into the less certain realm of alternative history.
Each extra-large-hex on the 34x22” mapsheet equals 11 miles (18 km) when measured from side to opposite side. Each game turn represents between two and 15 days, depending on the exact time of year of each one. That is, as the autumn weather worsens, and attrition and the inevitable declines in soldier morale and force-robustness take their tolls, each game turn comes to represent a longer period of time. That approach allows for the smooth building into the system of what would otherwise be burdensome factors of weather, ground conditions, operational tempo, etc. Every ground unit represents a division or division-equivalent (176 large-size NATO-style).
The game uses the well-liked system originally created by Ben Knight for Victory in Normandy. There are approximately 14,500 words in the rules. A complete game of SU generally takes from four to five hours to complete, and it’s suitable for solitaire play. Rules cover such things as: Allied end-run second invasions, Luftwaffe seaport raids, reinforcements, withdrawals, paratroop drops, naval gun support, both sides’ army and corps organizational schemes, German tactical superiority, tactical and strategic airpower and much more. The turn sequence is as follows:
I. Allied Player Turn
A. Allied Reinforcement Phase
B. Allied Command Point Expenditure Phase
II. German Player Turn
A. German Reinforcement Phase
B. German Command Point Expenditure Phase
Magazine: World at War #15
Soft Underbelly: Italy, 1943 (SU) [...] is an intermediate-complexity, two-player wargame simulating that historic World War II campaign. It may also be used to explore the “what ifs” inherent in the situation had the German high command chosen to react to the Allied landings in a much different manner: making that effort’s defeat Berlin’s main strategic goal for late 1943 (Operation Wacht am Tiber). The design therefore combines factual historical detail with studied counter-factual analysis to present players with a situation that will be familiar to most of them, while at the same time allowing for an easy and seamless transition into the less certain realm of alternative history.
Each extra-large-hex on the 34x22” mapsheet equals 11 miles (18 km) when measured from side to opposite side. Each game turn represents between two and 15 days, depending on the exact time of year of each one. That is, as the autumn weather worsens, and attrition and the inevitable declines in soldier morale and force-robustness take their tolls, each game turn comes to represent a longer period of time. That approach allows for the smooth building into the system of what would otherwise be burdensome factors of weather, ground conditions, operational tempo, etc. Every ground unit represents a division or division-equivalent (176 large-size NATO-style).
The game uses the well-liked system originally created by Ben Knight for Victory in Normandy. There are approximately 14,500 words in the rules. A complete game of SU generally takes from four to five hours to complete, and it’s suitable for solitaire play. Rules cover such things as: Allied end-run second invasions, Luftwaffe seaport raids, reinforcements, withdrawals, paratroop drops, naval gun support, both sides’ army and corps organizational schemes, German tactical superiority, tactical and strategic airpower and much more. The turn sequence is as follows:
I. Allied Player Turn
A. Allied Reinforcement Phase
B. Allied Command Point Expenditure Phase
II. German Player Turn
A. German Reinforcement Phase
B. German Command Point Expenditure Phase
Magazine: World at War #15
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